Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De sier at det verste med fengsel er at "de" forteller deg når du skal stå opp, spise, legge deg og gå på do. Såfremt dette fortsatt er et faktum i norske fengsler så tror jeg ikke jeg ville holdt ut ett sekund i fengsel.

De sier det (de er fengselsserien Oz) at det er rutinene som holder folk i live. Men det å ikke ha kontroll over eget liv må være det værste med fengsel, TV eller ei.

Lenke til kommentar
Enig med Simon Aldra. Jeg studerer jus, og kunne helt sikkert fått fin inblikk i rettssystemet fra fengsel. Still not worth it.

Jeg kan jo legge til at jeg ikke burde ha problemer med å få lage reportasje i fengsel, fengselsfugler sliter nok litt med å lage reportasjer andre steder enn i fengsel.

 

Når det kommer til mentalinstitusjoner blir saken en annen, der må jeg faktisk være innlagt for å få noe innblikk. :p

Lenke til kommentar
Hvilke terrortrussel utgjør egentlig Mulla'n? De har jo enda ikke klart å få fyren kastet ut selv om han pleide å henge ut med gutter som visstnok er hardere enn B-gjengen?
Som ledd i "krigen mot terror", anklaget amerikanske myndigheter i 2002 Ansar al-Islam for å være bindeledd mellom Al Qaida og Saddam Husseins Baath-regime i Bagdad. Krekar, som fortsatt pendlet mellom Irak og Norge, ble arrestert i Nederland der han satt fire måneder i fengsel før han i januar 2003 vendte tilbake til Norge. Her ble han flere ganger arrestert og avhørt av Politiets Sikkerhetstjeneste, som mistenkte Krekar og Ansar al-Islam for å finansiere og organisere terroraksjoner fra Norge. Saken ble overført til Økokrim som henla den, blant annet av hensyn til vitnenes sikkerhet.

 

Høsten 2005 truet Krekar på TV-kanalen al-Jazeera med terroraksjoner i Norge dersom han blir utlevert. Krekar sin advokat, Brynjar Meling, sa etterpå at Krekars uttalelser er tatt ut av sin sammenheng, og mener uttalelsene er blitt feilaktig gjengitt i norske medier.

 

I mars 2006 gjentok Krekar offentlig sin støtte til Osama bin Laden og erklærte at islam er i krig med Vestens sivilisasjon. Han er lite populær blant muslimer og andre i Norge på grunn av sine uttalelser og på grunn av sin terroristiske virksomhet.

 

I desember 2006 er Krekar oppført som terrorist på en liste offentligjort av amerikanske myndigheter. Det hevdes bl. a. at han har overført penger til terrororganisasjonen Ansar al-Sunnah, en videreføring av Ansar al-Islam som Krekar tidligere var leder for.

Jeg vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Advarsel! Usammenhengene rant følger:

 

Jeg vurderer å bli heavy kriminell en stund. Få meg en heftig dopvane. Hvorfor? For å få et bedre liv.

Satt akkurat og snakka med ei på msn. Hun er dømt til 19mnd fengsel for frihetsberøvelse, vold, tortur og trusler. Samt annet småtterier som bruk av narkotikiske stoffer etc. Hun sonet fem måneder før hun nå er overført til behandling. Der skal hun være til august. Har trådløst internett, tilgang til mobil 24/7, treningsrom, svømming, ridning og hun får også dekket bukplastikk på statens regning. Fotografutdanning får hun også. Dette i tillegg til slike ting som legeregninger, omfattende tannlegebehandling osv. osv. osv.

 

For å sitere henne:

"flyt soning detta"

 

På tide å bli kriminell dere.

 

En kompis av meg (mer bekjent) sona 4 uker på ila pga han hadde en hel haug med bøter han ikke klarte å betale. Sa han bare hadde tatt sol, trent og spist masse god mat mens han satt inne. Var stort sett fornøyd, selv om han hadde blitt skremt litt av en fyr som satt inne for drap (21 år, var vist en ganske heftig dom) som han hadde prata med.

 

Uansett syns jeg ikke dette er noe negativt. Er det heller ikke positivt at selv våre kriminelle kan sone sin tid under verdige forhold? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...