A-Jay Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 De sier at det verste med fengsel er at "de" forteller deg når du skal stå opp, spise, legge deg og gå på do. Såfremt dette fortsatt er et faktum i norske fengsler så tror jeg ikke jeg ville holdt ut ett sekund i fengsel. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ikke avtjent førstegangstjeneste, sier du? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 De sier at det verste med fengsel er at "de" forteller deg når du skal stå opp, spise, legge deg og gå på do. Såfremt dette fortsatt er et faktum i norske fengsler så tror jeg ikke jeg ville holdt ut ett sekund i fengsel. De sier det (de er fengselsserien Oz) at det er rutinene som holder folk i live. Men det å ikke ha kontroll over eget liv må være det værste med fengsel, TV eller ei. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Mullah Krekar? Hvilke terrortrussel utgjør egentlig Mulla'n? Føler han og litt Erik Skjenken har gått samme vei, skjelt ut fordi alle andre skjelte dem ut. De har jo enda ikke klart å få fyren kastet ut selv om han pleide å henge ut med gutter som visstnok er hardere enn B-gjengen? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Enig med Simon Aldra. Jeg studerer jus, og kunne helt sikkert fått fin inblikk i rettssystemet fra fengsel. Still not worth it. Jeg kan jo legge til at jeg ikke burde ha problemer med å få lage reportasje i fengsel, fengselsfugler sliter nok litt med å lage reportasjer andre steder enn i fengsel. Når det kommer til mentalinstitusjoner blir saken en annen, der må jeg faktisk være innlagt for å få noe innblikk. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvilke terrortrussel utgjør egentlig Mulla'n? De har jo enda ikke klart å få fyren kastet ut selv om han pleide å henge ut med gutter som visstnok er hardere enn B-gjengen? Som ledd i "krigen mot terror", anklaget amerikanske myndigheter i 2002 Ansar al-Islam for å være bindeledd mellom Al Qaida og Saddam Husseins Baath-regime i Bagdad. Krekar, som fortsatt pendlet mellom Irak og Norge, ble arrestert i Nederland der han satt fire måneder i fengsel før han i januar 2003 vendte tilbake til Norge. Her ble han flere ganger arrestert og avhørt av Politiets Sikkerhetstjeneste, som mistenkte Krekar og Ansar al-Islam for å finansiere og organisere terroraksjoner fra Norge. Saken ble overført til Økokrim som henla den, blant annet av hensyn til vitnenes sikkerhet. Høsten 2005 truet Krekar på TV-kanalen al-Jazeera med terroraksjoner i Norge dersom han blir utlevert. Krekar sin advokat, Brynjar Meling, sa etterpå at Krekars uttalelser er tatt ut av sin sammenheng, og mener uttalelsene er blitt feilaktig gjengitt i norske medier. I mars 2006 gjentok Krekar offentlig sin støtte til Osama bin Laden og erklærte at islam er i krig med Vestens sivilisasjon. Han er lite populær blant muslimer og andre i Norge på grunn av sine uttalelser og på grunn av sin terroristiske virksomhet. I desember 2006 er Krekar oppført som terrorist på en liste offentligjort av amerikanske myndigheter. Det hevdes bl. a. at han har overført penger til terrororganisasjonen Ansar al-Sunnah, en videreføring av Ansar al-Islam som Krekar tidligere var leder for. Jeg vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Advarsel! Usammenhengene rant følger: Jeg vurderer å bli heavy kriminell en stund. Få meg en heftig dopvane. Hvorfor? For å få et bedre liv. Satt akkurat og snakka med ei på msn. Hun er dømt til 19mnd fengsel for frihetsberøvelse, vold, tortur og trusler. Samt annet småtterier som bruk av narkotikiske stoffer etc. Hun sonet fem måneder før hun nå er overført til behandling. Der skal hun være til august. Har trådløst internett, tilgang til mobil 24/7, treningsrom, svømming, ridning og hun får også dekket bukplastikk på statens regning. Fotografutdanning får hun også. Dette i tillegg til slike ting som legeregninger, omfattende tannlegebehandling osv. osv. osv. For å sitere henne: "flyt soning detta" På tide å bli kriminell dere. En kompis av meg (mer bekjent) sona 4 uker på ila pga han hadde en hel haug med bøter han ikke klarte å betale. Sa han bare hadde tatt sol, trent og spist masse god mat mens han satt inne. Var stort sett fornøyd, selv om han hadde blitt skremt litt av en fyr som satt inne for drap (21 år, var vist en ganske heftig dom) som han hadde prata med. Uansett syns jeg ikke dette er noe negativt. Er det heller ikke positivt at selv våre kriminelle kan sone sin tid under verdige forhold? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Et bindeledd mellom Baath og Bin Laden? Det har jeg mine tvil for. Bin Laden er ikke akkurat kjent som en venn av Baath-partiet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Fler enn meg som sliter med å skjønne hva de skriver? VG Nett) 44-åringen som tirsdag ble skutt i Risør, ga gjerningsmannen en jobb - før han selv ble offer for barndomsvennens skudd. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=539540 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Et bindeledd mellom Baath og Bin Laden? Det har jeg mine tvil for. Bin Laden er ikke akkurat kjent som en venn av Baath-partiet. Min fiendes fiende er min ..... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Sant nok. Mellom 1939 og 1941 var det tross alt en tysk marinebase utenfor Murmansk. Men jeg har vanskelig for å tro at det virkelig stiller seg slik. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 OMG!!! Helt sykt! Stakkars jente. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 OMG!!! Helt sykt! Stakkars jente. Kilde? Har dette virkelig skjedd, eller er det bare en avisand? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Kilde: TV2... Det ser jeg jo, men hvor har de hentet det fra? Så lenge jeg ikke har det fra en vel renommert, pålitelig nyhetskilde med dekning i Kina har det ikke skjedd for mitt vedkommende. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Spørs om noen tør dele celle med han der Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Amish-familier nekter å ha røykvarslere Flere amish-familier saksøker delstaten New York, fordi de mener påbudet om å ha røykarslere i huset er religiøs diskriminering. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Spørs om noen tør dele celle med han der Heller et år ekstra i fengsel enn å dele celle med han galingen der! Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Vet ikke om det er postet før men politiets maktovergrep når nye høyder i USA ihvertfall. Før har du kanskje sett at noen har blitt taza for å oppføre seg en smule truende til dem, men nå ble en person skutt og drept mens han lå på magen på bakken. Endret 7. januar 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Vet ikke om det er postet før men politiets maktovergrep når nye høyder i USA ihvertfall. Før har du kanskje sett at noen har blitt taza for å oppføre seg en smule truende til dem, men nå ble en person skutt og drept mens han lå på magen på bakken. Jeg tror vi skal være glad norsk politi fremdeles er ubevæpnet, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå