Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen gode forslag til sider jeg kan sjekke ut?

Som du sa, dette er nok et tiltak for å skreddersy reklame for en homogen gruppe. La meg legge til: For folk som tror de tilhører en homogen gruppe, altså idioter.

 

Nei, jeg har som sagt ikke testa det ennå, men bokmerkene som ligger inne er vel en god start. Ellers er vi vel ganske enige om dette tiltaket her.

Lenke til kommentar

Såpeboksen. The place for utbrudd ;)

 

Nei de hadde 3 ulike innslag om konflikten i midtøsten. På 20 minutter. Først startet de med Gresvik og han norske legen som er der nede som lege, men bruker hver mulighet han har til å komme med subjektive meninger fremfor objektive fakta. Jeg hørte han på BBC World Service i går, i tillegg til det han lirer av seg i norsk media. Forsåvidt ikke noe nytt der.

Så kom det som gjorde meg virkelig sint. To kvinnemennesker, en norsk-israeler og lederen for palestinakomiteen (mulig jeg tar feil her) som hadde fem minutter på seg til å diskutere konflikten. For det første så syntes jeg at en debatt på 5 minutter om dette temaet er fordummende. For det andre så hvis en først skal ha en 5 minutters debatt om dette temaet så stiller det ekstreme krav til programlederen. For det tredje så virker det som de har plassert en moderat israelsk kvinne på ene siden, og en ensidig og på grensen til fanatisk palestinasympatisør på andre siden.

 

Hun som er programleder for tabloid i dag fungerer ikke som en debattleder. Hun avbryter på de feile tidspunktene, hun stiller de feile spørsmålene og hun pålegger debattantene meninger de ikke innehar. For å si det sånn, hadde hun vært moderator her inne hadde Dotten gitt hun fyken på stedet. Nei, jeg vil ha tilbake Pål T. Jørgensen!

 

 

Sist så skulle Gahr-Støre, Willock og en israel-sympatisør diskutere videre. Gahr Støre gjør som vanlig en god profil. De to andre er blind på hver sin side.

 

Det som irriterer meg er at dette er et av de eneste alternativene vi har for debatt rundt dette emnet i norsk media. Og så har det denne overfladiske, tabloide karakteren. Men programmet heter jo tabloid, så det kan jo bare være meg som har misforstått konseptet.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg i USA, men de i USA har et flust av seriøse debattprogrammer. Men at FOX representerer en konservativ del som har sin agenda tviler jeg ikke på.

 

Her i Norge kommer jeg på Hans Wilhelm Steinfeld sine timer på NRK Nyheter som et høydepunkt debattmessig. Der har vi karen som stiller de riktige spørsmålene til riktig tid!

 

EDIT: Lagt til tekst

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Forsvaret for lett og terrorfokusert

 

Forsvarsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen innrømmer at Norge har vært for fokusert på terrorkrig og såkalte asymetriske trusler etter terrorangrepene i USA 11. september 2001.

 

- Det sikkerhetspolitiske tidsskillet vi stod overfor etter 11. september fokuserte på omstilling til lette og raske kapasiteter. I sin rendyrkede form sto verken fregatter eller ubåtvåpenet øverst på ønskelisten innenfor et slikt forsvarskonsept, sa Strøm-Erichsen i sitt nyttårsforedrag i Oslo Militære Samfund i kveld.

 

- Hovedinnretningen på endringene av Forsvaret har vært rett. Men det har vært en viss fare for at man overtilpasset omstillingene i retning av et lett og mobilt forsvar, sa forsvarsministeren.

For en vakling. Er det virkelig for mye å håpe på at de ansvarlige for Norges sikkerhet klarer å ha to tanker i hodet på en gang?

Lenke til kommentar

Mye av den nysatsingen i forsvaret i dag ble jo i bunn og grunn avgjort på 90-tallet, så det er uansett litt merkelig å skylde på 9/11.

 

Det er jo fint lite, om noe, positivt for forsvarets del å ha en regjering med SV i. Men jeg tviler på de har særlig innflytelse, det var som Jens Stoltenberg sa forrige valg; Når det kommer til forsvars og utenrikspolitikk får SV bare klappe igjen (omformulert smått :wee: ).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Hvem? Så vidt meg bekjent har det vært, hm, et par regjeringer siden 2001.

Ansvaret for Norges sikkerhet ligger rimeligvis ikke kun på den til enhver tid sittende regjering. Jeg antar at det utarbeides langtidsplaner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...