Simon Aldra Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 BT kan nok forbedre seg, det vil tiden vise. For meg nyter de respekt som eneste (så vidt jeg vet) norske avis som fortsatt bruker mellomformat film til reportasjefoto. Det står det respekt av. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har ikke peiling på hva det betyr Madammens fetter jobber som fotograf for BT forresten. Føl deg beæret over å kjenne meg. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Mellomformat film er et system der en bruker relativt store ruter film, og det fremgår av navnet at vi snakker om film. Det gir også et spesielt visuelt inntrykk. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Man lærer så man lever. Jeg skal prøve å briefe med uttrykket i neste familiesammenkomst. Er en haug med fotografentusiaster i familien, som gjør at jeg føler meg temmelig utenfor hver gang noen begynner å snakke om fotografering Da skal jeg slå til med "Det er sykt imponerende at BT er de eneste som bruker mellomformat film" før jeg løper avgårde på do eller noe slik før det ber meg om å utdype. Alt i alt imponerende hvordan fotografering har slått an blant folk flest etter at speilrefleks ble billigere og bilder lett overføres til pc'en. At alle har kamera lett tilgjengelig med mobiltelefonen er jo også et lite paradigmeskifte. Det setter i tillegg et par nye personversnspørsmål på agendaen. Kan klikke, laste opp og publisere på nett i løpet av sekunder. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Mobiltelefonen er jo en stor kontrast til mellomformat. Mellomformat er stort, mobilkamerasensorer er småååå. Om du føler deg utenfor, heng litt i kameradelen. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2848785.ece Fra neste år blir det påbudt i alle EU-land å selge selvslukkende sigaretter. Beslutningen vil også være bindende for Norge, opplyser avdelingsleder Gunnar Wold i Direktoratet for samfunnssikkerhet til Dagbladet. Han sier det er usikkert når forskriften kommer i Norge, men mener det kan skje allerede i år. Påbudet om selvslukkende sigaretter betyr at det etter en overgangsperiode ikke er lov å selge andre typer sigaretter. De nye sigarettene er laget av et spesielt papir som gjør at de slukker hvis de ikke blir røyket. – Mange dødsbranner skyldes sigarettrøyking. Tall tyder på at åtte til ti mennesker dør årlig i boligbranner som skyldes sigarettrøyking, sier Wold. Undres på hvor sunne disse sigarettpapirene er... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ja, for det er sunnheten på papiret jeg tenker på hver gang jeg som en slave fyrer opp en slik idiotisk sak Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 *le* Det er i papiret all farlighetene er, trodde det var noe alle viste Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Nå skal vi ikke glemme at de første filtersigarettene hadde filter fylt med et mystisk, rensende og helsebringende pulver. Hva de brukte? Asbest. ASBEST. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Et rekordår for musikkbransjen Jeg lar det stå slik, så kan dere få gjøre opp deres egen mening. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Musikkbransjen sutrer over penger de tror de kunne hatt hvis verden var annerledes. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 'nuff said: http://www.blackbirdhome.com/ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hæ? Det der må være kødd. EMPOWER your Internet Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 You'd think so. However, it is not. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Tydeligvis ikke, jeg skriver dette fra min egen Blackbird-leser. Blackbird provides African Americans with easy access to advanced features and services, greater visibility and access to hard-to-find African-American online content and a platform for sharing their entire internet experience on the web. Hvorfor i heite helsike trenger de et eget program? Gir ikke Firefox "easy access to advanced features and services"? De som står bak dette kan ikke skjønne mye. La ghettifiseringen av nettet begynne. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Såvidt jeg kan skjønne er det egentlig bare en snedig måte å skreddersy reklame mot svarte amerikanere (som om det er en homogen gruppe). Ganske sleipt, spør du meg. http://www.whitebirdbrowser.com/ Sjekk spesielt ut "download" linken! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Det er klar forskjell. Når jeg søker på "nigger" i min bleiking-firefox får jeg opp en Wikipedia-side på førsteplass. I Blackbird Blacksearch får jeg Chris Rock. .. men negervitsene er der i begge tilfeller. Endret 5. januar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg har ikke giddet å laste ned blackbird fordi jeg leste et sted at det maser en del på å bli default browser. Hvordan er det med reklame på sidene de anbefaler for deg? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Har ikke sjekket, men det er et TONN ferdiginstallerte neger-bokmerker. Blackbird har forslag uansett hva man begynner å skrive i adresselinjen. Ellers er det ikke mer nazi enn Firefox, er bare å takke nei når det tilbyr seg å være standardleser. Dette er et slikt tilfelle hvor virkeligheten overgår parodiene. Jeg kommer til å flire av dette i flere uker. Endret 5. januar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Så ikke overveldende mye reklame for grillz, drue-juice, og spinners? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå