Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke en tilhenger av slike veier. Du får anse den gyldne middelvei som landeveisrøverne som ser en bil på tomgang og stjeler den fremfor din godt låste og lovlig parkerte firehjuling :)

 

De blir som et politi i seg selv. La bilen stå på tomgang - de konfiskerer den. :)

 

 

Jeg låser da alltid om jeg står på tomgang;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er litt drøyt å lage en egen lov mot å parkere på tomgang, selv om det er rimelig teit og harry å gjøre det.

 

Derimot håper jeg det går sport i å tulle med tomgangsparkererne og filme det a la bumfights. F.eks at folk stikker av med bilene og parkerer de med motoren av, 300 meter unna og stikker av. Eller at folk stapper en agurk i eksospotta og stikker av. Om det ble en bølge av slike pek og det kom på nyhetene og spredte seg ennå mer så ville det nok vært ennå mer effektivt mot tomgangsparkering enn blekkulf.

Lenke til kommentar

Nå har jo Blekkulf saklig sett rett. Vi burde virkelig ikke grise til verden. Det er like åpenbart som at man ikke er smartere og dummere med utgangspunkt i hudfarge.

 

Så kan man heller diskutere om det er klimaendringer. Dersom man tror det forekommer global oppvarming kan man alltid markere det med en Prius. Ved å ikke kjøpe dem, miljøfiendtlige som de er.

 

:)

Lenke til kommentar

http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=549966

 

Dette er altså landets mestselgende avis sin hovedsak på andre dagen. Selvsagt en enorm tragedie for familien Travolta, men er det ikke viktigere ting å fokusere på?

 

Hva skjer hvis man fjerner mediestøtten? Vil slike aviser overleve? Eller er det slike aviser som forsvinner? Med slike aviser mener jeg aviser som er uærlig om visjonen sin.

Lenke til kommentar
Hvilke viktigere ting er det å fokusere på f.eks.?

 

Spør du for spørsmålets skyld, eller mener du at familien Travoltas tragedie er det viktigste som skjer i verden for tiden?

 

Noe skal de da fylle sine internett formater med. Men klart det finnes viktigere ting. Det finnes også flere internett aviser.

Det gjør det. Men dette er landets mestselgende.

Lenke til kommentar
http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=549966

 

Dette er altså landets mestselgende avis sin hovedsak på andre dagen. Selvsagt en enorm tragedie for familien Travolta, men er det ikke viktigere ting å fokusere på?

 

Hva skjer hvis man fjerner mediestøtten? Vil slike aviser overleve? Eller er det slike aviser som forsvinner? Med slike aviser mener jeg aviser som er uærlig om visjonen sin.

Funderer også på dette hver gang jeg ser slike lavmåls-"nyheter". Er folk generelt virkelig interessert i slikt dritt?

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis man fjerner mediestøtten? Vil slike aviser overleve? Eller er det slike aviser som forsvinner? Med slike aviser mener jeg aviser som er uærlig om visjonen sin.

VG er landets største avis, og du kan banne på at de har en stor skjerm som viser topp50? saker any given second. Jeg vet at Dagbladet.no har en slik skjerm, og det er i stor grad automatisert slik at saker ligger på topp så lenge de har stor pågang. Nå blir pågangen større på en header enn på en mindre sak, men still. De får besøk, ellers ville ikke saken hvert der.

 

Det er litt det som er problematisk, fordi folk faktisk kjøper slike saker. VG ville overlevd uten pressestøtte, jeg tror nok Dagsavisen hadde gått dukken rimelig fort, det samme gjelder en del mindre særaviser som Morgenbladet og diverse liberale ukesaviser, jeg tror også det hadde spøkt for Byavisa i Trondheim, en de fleste lokalaviser og kanskje til og med Dagbladet.

 

Aften er nedlagt, og da skal vi også huske på at Aften hadde omentrent samme opplag som Dagbladet har.

 

Om noe håper jeg vi ikke mister Dagbladet, det er en god avis, om enn med sine feil.

 

En sak om at paracet kan gi barn vondt i tåa eller noe verre selger rett og slett flere aviser enn en massakre av 12 mennesker i Colombia. Det handler om gjenkjennelse. Har du barn, småsøsken, nevøer eller nieser eller venner med barn? Bruker de paracet? Da er saken relevant for deg.

 

Derfor kjører de slike saker som toppsaker, det handler om økonomi, lite annet. Skal vi ha bedre kvalitet og bedre bredde er vi faktisk avhengig av pressestøtte.

 

VG er VG, sånn er det bare. Aftenposten og Dagbladet har bedre utgaver av avisene sine på internett.

Utvilsomt, selv om VG ofte er raskt ute med solide nyheter, det skal de ha. I kontrast har ikke Klassekampen en gang saker om Blitz-demonstrasjoner samme dag som de skjer, med mindre det skjer innen kontortid. ;)

Lenke til kommentar
VG er landets største avis, og du kan banne på at de har en stor skjerm som viser topp50? saker any given second. Jeg vet at Dagbladet.no har en slik skjerm, og det er i stor grad automatisert slik at saker ligger på topp så lenge de har stor pågang. Nå blir pågangen større på en header enn på en mindre sak, men still. De får besøk, ellers ville ikke saken hvert der.

Tviler egentlig på at det er noe automatikk som legger ut en slik nyhet på topp. Saken dukket jo opp fra intet og fikk beste plassering med en gang. Har heller aldri tidligere sett at saker har rykket oppover til topp-plassering etter å ha ligget lavere nede en stund. Men en fillesak som legges ut på topp vil automatisk få flere hits en en sak som gjemmes langt nedover. Men det kan jo tenkes at deres statistikk tilsier at deres lesere fortrekker slike jalla-nyheter og at de derfor prioriterte saken.

Lenke til kommentar
http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=549966

 

Dette er altså landets mestselgende avis sin hovedsak på andre dagen. Selvsagt en enorm tragedie for familien Travolta, men er det ikke viktigere ting å fokusere på?

 

Hva skjer hvis man fjerner mediestøtten? Vil slike aviser overleve? Eller er det slike aviser som forsvinner? Med slike aviser mener jeg aviser som er uærlig om visjonen sin.

 

Nå leser jeg også at "lily allen" har fått seg kjæreste. Jeg vet ikke hvem hun er, men jeg har ikke unngått å se navnet mange ganger i norske nett-tabloider. Spørsmålet er om hun er nyhetsverdig hvis det er det eneste stedet hun blir viet oppmerksomhet?

Lenke til kommentar

Huffda, nå har visst Dr.Dre's sønn også pakket sammen. Virkelig en gulldag for VG dette her!! Glem heller ikke at nå skal selveste "Ulrika"!?! inn i Big Brother!! Personlig tror jeg det ville vært mer interessant dersom vi kunne lese at "BigBrother" skulle inn i Ulrika....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...