Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Folk vet ikke hvor farlig Plumbo er! Det står en lite advarsel på flasken som jeg, med normalt godt syn, må ha briller for å lese. Det holder ikke, advarselen burde stått godt synlig på forsiden. Plumbo burde heller ikke blitt solgt uten vernebriller, sier far Kaj Asbjørn Svendsen.

Sønnen hans og en gjeng like hjernedøde idioter hadde laget plumbo-bomber, hvem kunne vel trodd at BOMBER var farlig, hæ? "Nei, nå lagar vi slik en ting som sier pang med etsende kjemmikalier, dere. Det er sikkert itte fali i det hele tatt."

Er det noe vi har for lite av i verden, så er det darwinisme. Er de ikke en quote av en eller annen amerikaner om å fjerne advarselsmerkingen fra alt, og la resten ordne seg selv?

Det finnes nok av idioter der ute. Noen som husker denne:

http://www.aftenbladet.no/innenriks/959952...umbo-spoek.html

 

Så alt ville vært greitt hvis man bare trykte en større advarsel på Plumbo-falska? Jeg tror ikke det ville betydd noen ting for gutta som lagde bomber, tenåringsgutter kommer alltid til å ta sjanser uansett. Uansett hvor stor advarsel man trykker er det alltid noen som vil overse dem.

 

Folk flest her til lands tar absolutt Plumbo seriøst, det at slike ulykker er så sjeldent selv om Plumbo finnes i de fleste hjem sier sitt.

Lenke til kommentar
For de av dere som har lest 1984, er jeg den eneste som får stygge assosiasjoner når jeg ser Miljøagentene-reklamen?

Ikke helt.... En liten gjeng tiåringer fremstår ikke som et system som kan implementere konstant overvåkning av et helt samfunn, ei heller at de har et rottetriks på lur for å få viljen sin.

Derimot litt smakløse veslevoksne som tar ansvar for fremtiden sin. ;)

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar

Synes det er en bra bevistgjøring.

Om det fremstår som storm i et vannglass, så blir det vel kanskje kun en dråpe i havet i praksis.

 

For det er en lang vei fra å bringe budskapet ut om at melkekartonger skal brettes osv, biler skal ikke gå på tomgang etc etc etc til at det blir gjennomført med merkbart resultat.

Rett og slett ord vs. handling, og da må det flere og store ord til.

 

:)

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar

På toget over fjellet, nærmere bestemt på Nesbyen, så jeg i fjor en råne-BMW stå på tomgang mens eieren var på vei til stasjonskiosken for å kjøpe rullings. Det slo meg hvor uvant det var. Da jeg var liten var det mange som lot motoren svive mens de var i butikken. Så kom Blekkulf ..

 

EDIT: Nå med bilde. :D

post-69468-1230926422_thumb.jpg

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Resurser nok til å ha folk løpende rundt og sjekke om folk står parkert på tomgang? Det er ikke verdt å kaste bort skattepengene på. Dette er ikke Brazil.

Det er jo ikke akkurat noe man må legge så utrolig mye ressurser inn i vell? En patrulje som kommer over en bil som står på tomgang, er jo uansett ute på, akkurat ja, patrulje, om de bruker de neste 5 minuttene på å skrive forelegg evt. gi advarsel, eller kjøre 5 minutter ned i gata utgjør ikke noen forskjell i ressursbruk.

Lenke til kommentar
Resurser nok til å ha folk løpende rundt og sjekke om folk står parkert på tomgang? Det er ikke verdt å kaste bort skattepengene på. Dette er ikke Brazil.

Det er jo ikke akkurat noe man må legge så utrolig mye ressurser inn i vell? En patrulje som kommer over en bil som står på tomgang, er jo uansett ute på, akkurat ja, patrulje, om de bruker de neste 5 minuttene på å skrive forelegg evt. gi advarsel, eller kjøre 5 minutter ned i gata utgjør ikke noen forskjell i ressursbruk.

 

Som om ikke de siste årene har lært oss at politiet ikke har 5 minutter å avse. Det blir dumt om de unngår å ta en overgriper på fersk gjerning fordi de akkurat det øyeblikket skrev et forelegg for en som har parkert på tomgang.

 

Det er uendelig mange femminutts småtjafs-ting som politiet tar seg av, som til sammen utgjør en god del grove kriminelles smutthull til fortsatt frihet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...