Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Jeg ser frem til forklaringen på hvorfor gjennomført edru mennesker er mindre egnet til å utforme politikk enn andre.

Nei, det du sa var:

 

"Altså kan ikke avholdsfolk mene noe om skjenkepolitikk."

 

 

 

Her kunne du lett ha forklart hva hun mente

Det står jo hva hun sa. Og hun sa ikke at ikke avholdsfolk kan mene noe om dette.

 

 

 

Tror nok du bare blir nødt til å innfinne deg i det, pricks, at man ikke behøver å være en "frp-hater" for å uttale seg negativt om Fremskrittspartiet.

Selvsagt ikke, men når man spyr ut irrasjonell løgnpropaganda er man det.

 

Men allikevel artig hvordan du ikke skyr å sette en merkelapp på dem, selv når bruken av nettopp merkelapper inngår som en del av tema.

Ja, ikke sant? Det er helt greit hvis Frp-hatere bruker merkelapper, men ikke hvis Frpere gjør det :lol:

 

Den dobbeltmoralen, den dobbeltmoralen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvilken du har enklest for å skjønne, jeg, så her er alle jeg fant i farten.

 

ordbok.no

ordnett.no

dictionary.com

 

Men sånn rent bortsett fra det er det naturligvis like teit å komme med merkelapper, samme hvilket politisk ståsted man har. Det er primitivt, banalt, og røper bare hvor sørgelig forutsetninger vedkommende har for å føre en konstruktiv debatt.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke å begynne med meg selv, siden det ikke er jeg som syter over at de som blir satt merkelapp på får merkelapper satt på seg selv som svar.

 

Passe på deg selv? Merkelig hvordan du er så opptatt av å passe på andre da. Igjen er det visst "gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør" ;)

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Jeg trenger ikke å begynne med meg selv, siden det ikke er jeg som syter over at de som blir satt merkelapp på får merkelapper satt på seg selv som svar.

 

Men du setter merkelapper... kunne det være noe for deg å jobbe med?

 

Du vil vel ikke være en primitiv debattant ingen tar seriøst, vel?

 

Passe på deg selv? Merkelig hvordan du er så opptatt av å passe på andre da. Igjen er det visst "gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør" ;)

 

Igjen... jeg har ikke gitt noen merkelapper så påstanden din om dobbeltmoral må du lenger ut på landet med. Det er, som jeg allerede har sagt, teit å komme med merkelapper, samme hvilket politisk ståsted man har.

Lenke til kommentar
Men du setter merkelapper... kunne det være noe for deg å jobbe med?

Da får du oppfordre de som begynner med merkelapper å jobbe med saken.

 

Igjen... jeg har ikke gitt noen merkelapper så påstanden din om dobbeltmoral må du lenger ut på landet med.

Det er dobbeltmoral å klage over at den ene parten bruker merkelapper, men ikke over at parten som gjør det i størst grad og alltid starter med det.

 

Poenget er jo at det ikke er dobbeltmoral om man likebehandler begge parter.

Det gjør du jo ikke.

 

Og ikke er det dobbeltmoral om man unnlater å uttrykke seg om den andre parten heller

Når du kun kritiserer en part, jo.

Lenke til kommentar
Da får du oppfordre de som begynner med merkelapper å jobbe med saken.

 

De som starter? Det varierer da vitterlig hvem som starter. :roll:

 

Og nei, det er ikke dobbeltmoral om man utelukkende uttaler seg om en part. Dobbeltmoral er det først om man uttaler seg på to forskjellige måter (derav dobbel, skjønner?) om samme ting.

Lenke til kommentar
Hvem er det vi påstår setter merkelapper? Jeg veit hvertfall at merkelapper som "venstreekstrem" og "raddis" og "sosialist" er noen som blir slengt rundt i utide som bare det.

Det blir som regel slengt etter at de andre siden har spydd ut fordomsfullt tull mot f.eks. Frp.

 

 

Ja, det var da vitterlig derfor mkvamsdal tok det opp.

Fordi venstresiden er først ute med merkelappene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...