Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Nei, poenget er at vedkommende selv tydeligvis kan ha vært litt av en hissigpropp som har vært truende overfor andre. Denne saken viser i såfall at det kan lønne seg å utvise litt normal folkeskikk, og ikke oppføre seg som en idiot.

 

Man må være ganske tom i hodet for å tro at jeg mente at det var rett å slå ham ned. Derimot er man meget smartere hvis man skjønner at poenget her er at hvis man oppfører seg skikkelig, så er det kanskje mindre sjanse for å bli utsatt for vold selv. Jeg har fartet rundt i "skumle" områder i hovedstaten i mange år uten å ha fått så mye som en eneste trussel. I verste fall et olmt blikk som snart glir bort fra meg når jeg ikke driver og ypper meg og slenger spydigheter, eller til og med prøver å vise hvor stor og sterk jeg er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folkskikk? Om noen oppfører seg ufint, slår jeg da ikke de til døde ved bruk av vold. At oppførselen til vedkommende har vært en utløsende faktor er tenklig, at dette gir noen rett og ta livet av vedkommende er jeg ikke enig i. Hvis jeg ikke fikk med meg "poenget", kan det har noe med å gjøre hvordan det ble lagt frem.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Makabert er det jo absolutt, men fortsatt ikke uetisk. Du kan ikke behandle avfall hverken etisk eller uetisk. ;)

Det var da en ganske drøy påstand. Man kan fint hevde (jeg vil faktisk gå så lang at jeg gjør det) at det å bryte lovverket for å spare litt penger har noe med etikk å gjøre. Enhver handling vil nødvendigvis ha en etisk verdi.

Lenke til kommentar

Vell. Nei. Smittefaren er _langt_ i fra like stor. Kylling har vært gjennom mange tester. Man har tross alt rimelig bra kontroll på hva som sendes ut på markedet.

 

Dessuten er det vell ganske lite sannsynlig at du får f. eks. aids, hepatitt b, etc. etc. fra kylling.

 

Til slutt er jo smittefare innenfor en og samme art noe annerledes. Det er derfor det f. eks. er blitt forbudt å fore dyr med animalske proteiner.

Lenke til kommentar
Makabert er det jo absolutt, men fortsatt ikke uetisk. Du kan ikke behandle avfall hverken etisk eller uetisk. ;)

Det var da en ganske drøy påstand. Man kan fint hevde (jeg vil faktisk gå så lang at jeg gjør det) at det å bryte lovverket for å spare litt penger har noe med etikk å gjøre. Enhver handling vil nødvendigvis ha en etisk verdi.

 

Juridisk etisk er det galt, men ikke moralsk etisk i forhold til pasienten. :)

 

(Det var slik jeg tolket bruken av ordet "uetisk")

Lenke til kommentar

Her var det mange nye ord. Juridisk etisk, moralsk etisk :D Hva legger du egentlig i disse ordene?

 

Forøvrig kan det fint argumenteres med at det er moralsk uakseptabelt overfor kundene da man tross alt utfører et lovbrudd med en del av dem. På samme måte som det vil være moralsk uakseptabelt overfor deg at firmaet som kommer og henter ditt spesialavfall dumper det i nærmeste elv.

Lenke til kommentar
Her var det mange nye ord. Juridisk etisk, moralsk etisk :D Hva legger du egentlig i disse ordene?

 

Forøvrig kan det fint argumenteres med at det er moralsk uakseptabelt overfor kundene da man tross alt utfører et lovbrudd med en del av dem. På samme måte som det vil være moralsk uakseptabelt overfor deg at firmaet som kommer og henter ditt spesialavfall dumper det i nærmeste elv.

 

I juridisk etisk legger jeg lovbrudd, enkelt og greit. Moralsk etisk sier vel kanskje seg selv? Tror ikke det er noen enormt godkjente uttrykk, men jeg brukte dem for å skille mellom hvilket aspekt jeg mener er rett og galt i denne saken. Det er jo et lovbrudd og burde ikke godtas, med tanke på at biologisk avfall skal håndteres og destrueres på en skikkelig måte. Jeg synes allikevel ikke at det er umoralsk i en etisk forstand, ingen burde føle seg støtt og såret av at de gjør det, det er bare blod og fett, liksom. Det er det samme vi skjærer av griser og andre spiselige dyr.

Lenke til kommentar
Politiet vil nok skrike litt om det kommer ut et slikt forslag men tror troverdigheten deres har sunket dramatisk i det siste.

Og troverdigheten til vekterstanden er bedre mener du? Fint og flott at private selskaper skal ta over for politiet? Nei ellers takk. Ser heller at politiet tar vekternes lovbrudd og vold mer på alvor.

Lenke til kommentar
Så lenge staten ikke har baller eller hjerne nok til å gi politiet mer ressurser, så må vi nok det ja. Jeg er en av de som holder meg inne på lørdagskvelden i Trondheim, da jeg har vært vitne til uprovosert knivbruk i sentrum, på åpen gate.

 

Når var dette? Sjeldent opplevd anntydninger til bråk i byen andre steder enn nederst i Nordrø ved Fjordgata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...