Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig. Uetisk er nok ikke ordet å bruke. Dersom smittefaren er så stor som beskrevet i artikkelen mener jeg at uansvarlig kan være et fint ord å bruke :) Hvis en klinikk som lever av å skjære i andre mennesker avslører dårlige rutiner på noen områder kan jo en spekulere i om det er andre områder de også har dårlige rutiner. En potensiell PR-katastrofe for klinikken.

Lenke til kommentar
Synes likevel at det var en smule makabert.

 

Makabert er det jo absolutt, men fortsatt ikke uetisk. Du kan ikke behandle avfall hverken etisk eller uetisk. ;)

 

 

(Med mindre man skal begynne å debattere om alle celler er levende organismer som har en ukrenkelig verdi osv, men dette er det stort sett kristne abortmotstandere som hevder.)

Lenke til kommentar
Jeg har det vel ikke godt når jeg konstaterer at menneskets eksistens er meningsløs. Selvom vi har holdt på slik i flere tusen år tror jeg personlig vi ikke kan holde det gående i nye tusen år. Mennesket vil dø ut og naturressursene vil svikte. Som sagt er min påstand at vi tar livet av oss selv.

 

Menneskets eksistens vil ikke vare evig med eller uten våre egen nedbryting.

 

Makabert er det jo absolutt, men fortsatt ikke uetisk. Du kan ikke behandle avfall hverken etisk eller uetisk. ;)

Hva med lik, som jo nesten må betraktes som avfall?

Lenke til kommentar
Men vi gjør ikke akkurat noe for og bremse prosessen.

Noe gjør vi, men ikke nok.

Som nevnt overfor så har vi fjernet PVC-gassene.

Viderer er nye biler desto mindre miljøsyndere, innføring av co-to kvoter, etc etc.

Ikke alle som er like enig i alt som har blitt gjort, men det skjer ihvertfall noe om ikke annet!

 

I forhold til krig ble det nylig undertegnet en stor bilateral avtale som satte ned forbud av klasevåpen.

Selv om ikke de største krigsherrene, usa og uk mm., undertegnet så har det allikevel en stor effekt mot de store ettervirkningene klasevåpen har selv etter krigens opphør.

:)

Lenke til kommentar
Hva mener dere? Er dette usmakelig eller er dette nødvendig så ikke døden skal ligge over samfunnet som tabu?

Det er flott at noen som likevel vil dø gjør et poeng ut av nødvendigheten av å ha retten til å ta sitt eget liv.

Jeg er enig. De viser et poeng og dokumentaren blir sikkert veldig populær blant noen, mens andre vil kverrulere om den er egnet på TV eller ikke. Jeg vil ihvertfall se den.

Lenke til kommentar

Dagbladet/USA: Politiet trodde mannen var full

Skjøt diabetikeren med elektrosjokk-pistol.

 

Det jeg reagerer på i denne saken er at alt liksom er OK når fyren er helt på bærtur pga lavt blodsukker i stedet for på bærtur pga promille. Folk som ikke er i stand til å tenke klart og handle responsivt har ingenting i trafikken å gjøre, uansett om det er på grunn av rusmidler, lite søvn eller lite blodsukker.

 

Politiet gjorde det eneste rette: Tok den livsfarlige sjåføren ut av trafikken. Å beklage at de gjorde det mener jeg er helt på bærtur.

 

Redigert: Jeg må bare presisere at jeg mener bruk av elektrosjokk var veldig unødvendig her, men at de tok hånd om fyren ellers var på sin plass.

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2812916.ece

 

Vell som om ikke det var nok kriminalitet i oslo fra før av så tipper jeg at saken ikke blir så mye bedre når de beryktede las maras har tenkt å etablere seg i europa å bruke oslo som brugate inn i europa.

Jeg kan se for meg hvor enkelt d blir for dem å få seg fotfeste i norge sånn som lovene å politiets ressurser er idag

jeg anbefaller at dere søker etter dokumentarer for å se hva slags folk d dreier seg om her å for å se åssen metoder politiet der nede er nødt til å ta ibruk for ikke å helt miste kontroll så hva mener dere Norge bør gjøre for å forberede seg på dette?

Endret av abbyjr
Lenke til kommentar

Vell jeg tror nå at folk blir banka opp daglig i oslo å at det florerer over av dop er ingen nyhet, at media akuratt har begynt å fokusere på det er en annen sak, men det siste norge trenger er at de mest brutale latinamerikanske narkokartellene skal få fotfeste å gjøre oslo enda værre.

Endret av abbyjr
Lenke til kommentar
Angående han 31-åringen som ble slått ned i helga.

 

Nå har politiet frigitt videoen fra kameraovervåkninga.

Offeret var visst ikke helt god i hodet selv:

 

"31-åringen, som skal ha slått løs på den polske varebilen hadde en ADHD-diagnose, og kunne være utagerende i sin adferd.

 

- Det er ingen tvil om at 31-åringen opptråtte aggresivt i forkant av det som skjedde, sier Schløsser-Møller."

 

31-åringen var altså voldelig?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...