Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Flere som ble rørt over denne historien? Dette viser at dyr er mer enn kun instinker. Og hvorfor prøver ikke bilene og bremse?

Deg og Singer om det :p Rart at en pakistansk restauranteier er uviktig, mens en chilensk hund er viktig. Men la for all del kuriøsa definere dagsorden, slik det gjør i Se og Hør :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med den enorme gjelda island nå har fått, er Norge det beste landet i verden å bo i igjen?

The HDI combines three basic dimensions:

- Life expectancy at birth, as an index of population health and longevity

- Knowledge and education, as measured by the adult literacy rate (with two-thirds weighting) and the combined primary, secondary, and tertiary gross enrollment ratio (with one-third weighting).

-Standard of living, as measured by the natural logarithm of gross domestic product (GDP) per capita at purchasing power parity (PPP) in United States dollars.

Sistnevnte må jo ha falt litt p.g.a. bank-krisen, har Norge dermed klatret over island på HDI?

( Litt gjentakelse her ja :roll: )

Lenke til kommentar

Nyere forskning har også vist at hunder kan ha en form for rettferdighetssans. Jeg husker ikke eksakt hvordan forsøket var satt opp, men det var noe slikt som at man hadde to hunder og konstruerte situasjoner hvor den ene hunden fikk en godbit og den andre ikke, det viste seg i hvert fall at den hunden som fikk en godbit ikke spiste den før den andre hunden også fikk. Eller noe i den retning.

Lenke til kommentar

Interessant, men egentlig ikke noe nytt. Selv vokst opp med mye dyr (primært hunder og katter) og har sett en rekke eksempler på det du beskriver. Dyr er mye mer enn det mange tror. De er din beste venn hvis du har gjort deg fortjent til det. Er viktig og respektere dyrene og ikke latterliggjøre det som dessverre altfor mange gjør.

Lenke til kommentar
Interessant, men egentlig ikke noe nytt. Selv vokst opp med mye dyr (primært hunder og katter) og har sett en rekke eksempler på det du beskriver. Dyr er mye mer enn det mange tror. De er din beste venn hvis du har gjort deg fortjent til det. Er viktig og respektere dyrene og ikke latterliggjøre det som dessverre altfor mange gjør.

Fra min signatur:

"If you have sympathy for a poor, dumb animal, it doesn't matter how you treat people."

Endret av MetroN
Lenke til kommentar
Nyere forskning har også vist at hunder kan ha en form for rettferdighetssans. Jeg husker ikke eksakt hvordan forsøket var satt opp, men det var noe slikt som at man hadde to hunder og konstruerte situasjoner hvor den ene hunden fikk en godbit og den andre ikke, det viste seg i hvert fall at den hunden som fikk en godbit ikke spiste den før den andre hunden også fikk. Eller noe i den retning.

Og forsøk på mennesker tyder på at rettferdighetssans faktisk kan være basert på instinkter :)

Lenke til kommentar

Fant svar på spørsmålet mitt,her.

Ikke-vestlige innvandrere utgjør 7,3 prosent av folketallet i Norge, og vestlige 2,4 prosent. Ikke-vestlige innvandrere utgjør 347 000 personer. Inkludert i dette tallet er 100 000 innvandrere med bakgrunn fra land i Øst-Europa, hvorav 48 200 er fra land som er medlemmer av EU.
Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Selv er jeg i det pessimistiske hjørnet i kveld og tror menneskeheten er på vei mot stupet. Om noen hundre år tror jeg det værste rovdyret til dags dato er borte - nemlig mennesket. Synes forøvrig at det er litt feigt du stiller deg så passiv til den fremtidige eksistens av vårt eget folk. Handler vel ikke om å være overfladisk Dotten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...