Manuel Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 I Norge ligger all makten i praksis i stortingssalen. Feil. Vi har riktignok hatt et par tilfeller av det Willoch kaller "stortingsregjereri", men ellers har regjeringen også mye makt. Og nå som vi får en flertallsregjering får selvsalgt regjeringen mer makt og anledning til å gjennomføre sin politikk på tvers av Stortinget. 5021746[/snapback] Såvidt jeg vet er ikke "mistillitsvedtak" dekket av grunnloven, og en regjering eller statsråd har heller ikke blitt avsatt på dette grunnlaget. Alt i alt er det ingenting som begrenser effekten av "flertallets tyranni". Uansett så har ikke vi nordmenn noe vi skulle sagt; 5021726[/snapback] Ingenting vi skulle sagt? Jeg må si jeg foretrekker måten Norge blir styrt på fremfor USA og er for velferdstaten. Så om vi har noe vi skulle sagt går vel på personlige preferanser og filosofi og ikke noe rent objektivt? 5021816[/snapback] Ingen sosialister eller altruister kan hevde å støtte individuelle rettigheter, mennesket som individ. Hvertfall rent objektivt. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Arti...licShow;ID=1420 - Hvis vi begynner å importere hunde- og kattepels fra slike land så flytter jeg fra dette. Enkelt og greit... Endret 18. oktober 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
howzer Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Huff, NOAH. Vegetarianere som driver aktiv propaganda mot sunne kjøttetere. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 NOAH er den teiteste dyrevernsorganisasjonen i hele Norge... Selvfølglelig trenger vi ikke importere pels fra dyr som har blitt mishandlet i sin levetid, men jeg vil ha kjøttet mitt i fred. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Vi har riktignok hatt et par tilfeller av det Willoch kaller "stortingsregjereri", men ellers har regjeringen også mye makt. Og nå som vi får en flertallsregjering får selvsalgt regjeringen mer makt og anledning til å gjennomføre sin politikk på tvers av Stortinget.5021746[/snapback] Dette er selvsagt ikke noe argument mot det faktum at all makt er samlet i Stortinget. Dette fordi regjeringen er et produkt av Stortingets sammensetning. I et system med maktdeling er det derimot slik at regjering og parlament velges hver for seg. Et eksempel er De forente stater, der regjeringen (eller rettere sagt: presidenten) velges isolert fra parlamentsvalget. Dette innebærer at et parti kan ha flertall i parlamentet uten å sitte i regjering. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 JBlack, hva har du gjort? :O Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 JBlack, hva har du gjort? :O 5023140[/snapback] Er nok ikke meg nei. Jeg er personlig helt imot den slags type aksjoner. Men siden Halvorsen er leder for partiet med flest egg- og tomat-kastende ungdomsmedlemmer, så kan jeg ikke annet enn å more meg samtidig. Om noen finner et videoklipp av hendelsen, ikke nøl med å PM'e meg. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det vil bare virke mot sin hensikt at mennesker som angivelig befinner seg på høyresiden utfører voldsaksjoner som dette. Mangel på respekt for andre mennesker bør venstresiden få ha monopol på. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det vil bare virke mot sin hensikt at mennesker som angivelig befinner seg på høyresiden utfører voldsaksjoner som dette. Mangel på respekt for andre mennesker bør venstresiden få ha monopol på. 5024427[/snapback] Mangel på respekt tverrpolitisk og vil alltid være det. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det deilige med PelsJakobs innlegg er at man alltid vet hva som står i dem. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Mangel på respekt tverrpolitisk og vil alltid være det.5024852[/snapback] Venstresiden aksepterer i langt mindre grad andre menneskers rett til å ta valg som er i konflikt med venstresidens verdier. Når noen er uenig med venstresiden, møtes de med vold. Denne volden kan være i form av alt fra lovforbud til den mer usiviliserte formen som kakekasting og hærverk er eksempler på. Jeg vil derfor si at slik atferd helt klart er et uttrykk for sosialistiske verdier. Mennesker på høyresiden vet selvsagt å respektere andre folks rettigheter selv om de kan være dypt uenige i verdiene deres. I liberalismens tilfelle er dette selve essensen i ideologien. Man kan bare se på hvor ofte høyresidens demonstrasjoner møtes med vold fra pøbler på venstresiden, samt hvor ofte venstresidens demonstrasjonre utarter til organisert ødeleggelse av privat eiendom og vold mot uskyldige innbyggere og offentlige tjenestemenn. Disse menneskene har ingen respekt for hverken andre mennesker eller disses liv og eiendom. Jeg har selv opplevd flere ganger at representanter for venstresiden har brukt vold mot høyresidearrangementer. Et godt eksempel er da det ble arrangert demonstrasjon for å fjerne Saddam Hussein fra makten, og en sosialistpøbel møtte opp for å lage kvalm. Her er et bilde hvor pøbelen er omringet av en gjeng eksilirakere etter at han hadde ødelagt plakatan til en av demonstrantene: Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Venstresiden aksepterer i langt mindre grad andre menneskers rett til å ta valg som er i konflikt med venstresidens verdier. Når noen er uenig med venstresiden, møtes de med vold. Denne volden kan være i form av alt fra lovforbud til den mer usiviliserte formen som kakekasting og hærverk er eksempler på. Jeg vil derfor si at slik atferd helt klart er et uttrykk for sosialistiske verdier. 5026695[/snapback] Nå trenger ikke mangelen på respekt kun å vises i form av fysisk vold, ei heller har venstresiden monopol på det. Uansett hvor "plettfri" en ideologi er vil den alltid tiltrekke folk som omfavner deler av den og ignorerer resten. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Uansett hvor "plettfri" en ideologi er vil den alltid tiltrekke folk som omfavner deler av den og ignorerer resten.Selvsagt, ignorante folk finner vi på begge sider. "Sosialismens kjerne er forakt for andres rett til å forfølge andre verdier enn de som en liten elite har definert som gyldige." - Michael Tetzschner Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) la meg si en ting. det burde vært flere krav på stortinget når det gjelder hvem som skal sitte der. - ALLE burde i hvertfall ha videregående. helst høyskole/universitet også - ALLE skal ha minst 2 år ute i det vanlige arbeidslivet. Hvorfor: - Blir så lei av politikere som sier at de vet hvordan det er i arbeidslivet når det eneste de har gjort er å sitte på ræva i et parti og prate om hvordan andre skal betale skatter og avgifter! Et annet punkt er dette: Forsvarsministeren burde ha "lederutdannelse" i militæret! Hu devold hurpa burde aldri ha blitt forsvarsminister. Da var det på tide å forsette skoledagen Endret 19. oktober 2005 av Breiker Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) "Sosialismens kjerne er forakt for andres rett til å forfølge andre verdier enn de som en liten elite har definert som gyldige." - Michael Tetzschner utsagnet passer godt for "fri markedsøkonomi" som modell (jfr. f.eks. foreslåtte nye grunnloven i eu) Endret 19. oktober 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 F... å lei jeg begynner å bli av David Toska. Annenhver nyhet handler jo om dusten, han er jo blitt mer kjenidis enn kongen. Ser for meg at i dette dustelandet, etter fem år i fengsel, så er han fri mann og programleder på TVNorge. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 F... å lei jeg begynner å bli av David Toska. Annenhver nyhet handler jo om dusten, han er jo blitt mer kjenidis enn kongen. Ser for meg at i dette dustelandet, etter fem år i fengsel, så er han fri mann og programleder på TVNorge. 5028827[/snapback] Toska, Krekar og orkaner er det jeg virkelig er blitt lei av å høre om de site månedene. De tre sakene må ha en ganske betydelig andel av mediedekningen, til tross for Stortingsvalget.... Lenke til kommentar
Decline Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Toska og Krekar kan dra til h... Orkaner er ihvertfall nødvendig å høre om Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Ser for meg at i dette dustelandet, etter fem år i fengsel, så er han fri mann og programleder på TVNorge. 5028827[/snapback] Det er jo ressurssløsing å la en sånn mann sitte på cellen på skattebetalernes regning. Han kunne jo jobbet med forbedre sikkerheten i bankvesenet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Ser for meg at i dette dustelandet, etter fem år i fengsel, så er han fri mann og programleder på TVNorge. 5028827[/snapback] Det er jo ressurssløsing å la en sånn mann sitte på cellen på skattebetalernes regning. Han kunne jo jobbet med forbedre sikkerheten i bankvesenet. 5031408[/snapback] Men så er mennesket slik at om none andre har ødelagt livet ditt og samtidig blir belønnet for det med en jobb, så blir det enda et slag i trynet for ofrene og Klungelands etterlatte at det blir et feil signal å sende. Å stenge mannen inne i en god del år vil ihvertfall hindre at det blir enda tøffere for ofrene, noe som er det minste samfunnet bør kunne hjelpe med. Dette handler mye om følelser og hva man anser som rettferdighet. Fordi mannen er kjent med å bryte inn i banker og være med på å drepe politimenn, så er ikke det akkurat none som tilsier at samfunnet bør belønne mannen med jobb. Selvfølgelig, alt har sin grense, men straff må man ha og den bør stå i stil slik at man ikke gir feil signaleffekt og forverrer den urett ofrene er blitt påført. At det koster noen skattepenger får så være, vi behøver ikke gjøre det enda værre for ofrene fordi man er redd for å skusle vekk en "ressurs." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå