Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Det er vel litt flåsete å fremstille "diabetes eller kreft" som et reelt valg her. I artikkelen kommer det frem noe slik som at det er i gjennomsnittet 2 brudd på markedsføringslovgivingen pr lettprodukt. Det interessante blir å se hva som blir gjort.

 

Såklart er det flåsete, det er jo en drøy spissformulering. Jeg bare påpekte et tankekors. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid lurt på hvorfor nynazisme slås mye hardere ned på enn islamisme. Er det fordi vi her i Europa har erfaring med det tidligere, samt lang erfaring, i motsetning til islamisme og annen terrorisme?

 

Hvis en islamist f.eks. vifter med en plakat der det står: "ALLE SOM IKKE ER MUSLIMER SKAL DØ", så sier folk bare: "Uff, han vet ikke bedre".

 

Men hvis en nynazist sier "Innvandrere ut av landet!" så er det plutselig stor ståhei, og han skal dømmes og settes bak lås og slå.

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar

1. Fordi vi ikke har eller har hatt noe problem med islamisme.

2. Vi har vært okkupert av nazister.

3. Vi har hatt problemer med nynazister i nyere tid, om enn i mye mindre grad enn f.eks. Sverige og Østerike.

 

e: Og selvsagt det at islamisme, som jeg forstår det er et begrep som brukes om en slags fundamentalistisk muslimsk voldsideologi(?) springer ut av en religion, mens nazisme er en ren voldsideologi.

Endret av Thlom
Lenke til kommentar
Jeg har alltid lurt på hvorfor nynazisme slås mye hardere ned på enn islamisme. Er det fordi vi her i Europa har erfaring med det tidligere, samt lang erfaring, i motsetning til islamisme og annen terrorisme?

wow her er full begrepsforvirring

 

1 - Hvorfor skulle islamisme slås ned på?

Det er en relgion på linje med alle andre, som kristendommen, buddisme, hinduisme, jødedom etc etc. Å slå ned på islam vil være en total innskrenkelse i individets relgionsfrihet.

Da innlegget ditt hentyder til terrorisme i allahs navn, så er vel kanskje kristne mennesker som har drept flest igjennom historien i guds navn.

Hva gjør det med oss, om det du sier holder vann?

 

2 - Hvorfor linken mellom islam og nazisme?

Det ene er en relgion mens det andre er en ideologi. Der er ikke å blande pærer og epler i samme kurv engang, da begge er en frukt, men mer som å legge gulerøtter i ananasposen.

 

3 - Islamisme er ikke av en "annen terrorisme" art.

Det er mennesker som bekjenner seg islam som er terrorister, ikke relgionen.

For hver muslimsk terrorist, så får du millioner av muslimer som ikke er terrorist.

:)

Lenke til kommentar
Jeg har alltid lurt på hvorfor nynazisme slås mye hardere ned på enn islamisme.

Gjør det det, da? Hvor og når mener du det skjer? Islamisme omtales da støtt og stadig, og om en imam kommer med trangsynte bemerkninger om de vantro så slås det da vitterligen opp i pressen. Nynazistene i Vigrid og andre grupperinger får derimot stort sett være i fred her i landet, så lenge de ikke tar livet av folk da.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg har alltid lurt på hvorfor nynazisme slås mye hardere ned på enn islamisme. Er det fordi vi her i Europa har erfaring med det tidligere, samt lang erfaring, i motsetning til islamisme og annen terrorisme?

wow her er full begrepsforvirring

 

1 - Hvorfor skulle islamisme slås ned på?

Det er en relgion på linje med alle andre, som kristendommen, buddisme, hinduisme, jødedom etc etc. Å slå ned på islam vil være en total innskrenkelse i individets relgionsfrihet.

Da innlegget ditt hentyder til terrorisme i allahs navn, så er vel kanskje kristne mennesker som har drept flest igjennom historien i guds navn.

Hva gjør det med oss, om det du sier holder vann?

 

2 - Hvorfor linken mellom islam og nazisme?

Det ene er en relgion mens det andre er en ideologi. Der er ikke å blande pærer og epler i samme kurv engang, da begge er en frukt, men mer som å legge gulerøtter i ananasposen.

 

3 - Islamisme er ikke av en "annen terrorisme" art.

Det er mennesker som bekjenner seg islam som er terrorister, ikke relgionen.

For hver muslimsk terrorist, så får du millioner av muslimer som ikke er terrorist.

:)

Islamisme og Islam er to forskjellige begreper. Førstnevnte beskriver fundamentalistisk islam, mens sistnevnte beskriver religionen.

Lenke til kommentar
Islamisme og Islam er to forskjellige begreper. Førstnevnte beskriver fundamentalistisk islam, mens sistnevnte beskriver religionen.

 

Samtidig så stusser jeg på bruken av fundamentalisme som likhetstegn til terror.

Fra ordnett

fundamentalisme -n retning som kjemper for grunnleggende dogmer ('fundamenter'): islamsk fundamentalisme / kristen fundamentalisme teologisk retning fra ca. 1910, som hevder jomfrufødselen og Jesu fysiske oppstandelse, og som regner Bibelen som ufeilbar autoritet // dogmatisk holdning i sin alm.

Tar man bruk fundamentalisme til inntekt for å rettferdigjør terrorisme (utført av muslimer) så faller mitt forrige innlegg i grus.

:)

 

*edit: en kjapt titt på eng.wiki viser til uenighet til begrepet, og hvorvidt det skal lenkes til terrorisme.

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar

Nazisme:

Nynazisme er en politisk ideologi og kultur som blant annet bygger på den tyske nasjonalsosialismen fra 1920-tallet. Nynazismen oppstod etter nazistenes nederlag i andre verdenskrig, men ble særlig tydelig fra 1960-tallet. Nynazistmen bygger på tanker både fra nazismen og den italienske og spanske fascismen, ofte med særlig vekt på rasisme. Flere organisasjoner som i virkeligheten bygger på nynazistiske tanker, betegner seg ikke som nazistiske selv, men prøver å tilpasse seg samfunnets etablerte politiske systemer. Andre grupperinger er mer direkte og offensive. De har tatt opp i seg kulturen fra gjengkriminaliteten og har vært særlig beryktet for voldshandlinger og for å lokke til seg rotløse ungdommer.

 

Islamisme:

Islamisme betegner politiske ideologier basert på islam. Den innebærer at islam ikke bare er en religion som skal tros og praktiseres av muslimer, men også et politisk system som muslimer bør tvinge staten til å innføre. Til forskjell fra ikke-islamistiske muslimer, mener islamister at muslimer bør drive fram en revolusjon for å få staten til å bli en islamsk stat, enn å leve et liv i harmoni med staten og være opptatt av å bli islamsk selv. Tilhengere av islamisme ville styrke religionens stilling i samfunnet, de mener at staten bør styres etter islams hellige bok; Koranen. Menn og kvinner skal ha de rettighetene som Koranen foreskriver dem.

 

Det finnes altså likheter.

Lenke til kommentar
De har nok betalt inn deler av honoraret til Notar allerede, og av konkursreglene så sitter de nok veldig langt bak i køen for regresskrav.

 

Uten at jeg skal gå god for hva jeg påstår her så kan ikke jeg huske å ha betalt noe da jeg solgte boligen min gjennom Notar for noen år siden før salget var gjennomført.

Honoraret ble trukket av salgssummen når den var inne på deres klientkonto.

Og slik artiklene er fremstilt så blir ikke klientkontoene rørt.

 

problemet deres var?

 

Litt misvisende den linken du ga ja! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...