Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette kommer jo til å sende de rødgrønne med enveisbilett til under sperregrensa i valget. :p

Nå tror jeg faktisk det ikke er såpass mange som driver aktivt med pengespill i befolkningen, de fleste bryr seg ikke. Hadde hver enkelt liten frihetsinnskrenkelse vært enveisbillett til under sperregrensa, så hadde de vært der i samtlige meningsmålinger på en god stund nå, for å si det sånn.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Dette kommer jo til å sende de rødgrønne med enveisbilett til under sperregrensa i valget. :p

Nå tror jeg faktisk det ikke er såpass mange som driver aktivt med pengespill i befolkningen, de fleste bryr seg ikke. Hadde hver enkelt liten frihetsinnskrenkelse vært enveisbillett til under sperregrensa, så hadde de vært der i samtlige meningsmålinger på en god stund nå, for å si det sånn.

Det var en spøk... (Hint: Smiley)

Uansett håper jeg det får visse ringvirkninger. Folk burde se dobbeltmoralen i statlig monopol på gambling. De "snille" spilleautomatene minner meg litt om propaganda, igrunn...

Lenke til kommentar

Skal det bygges en moské i Tromsø eller ikke?

For å avklare mitt standpunkt så kan jeg si at jeg ikke er rasist fordi jeg respekterer mennesker selv om de tror på andre religioner, og fordi de er av en annen rase enn meg. Vi er alle like - vi er alle mennesker!

Men at en moské skal finansieres av masse skattepenger er mest sannsynlig feil av følgende grunner:

- mange andre prosjekter som et større antall skattebetalere ønsker bør stå foran i køen.

- argumentet "viser med en moské at vi er flerkulturelle" er helt håpløst da vi godt kan være flerkulturelle uten en moské. Og selv om langt flere hadde vært muslimer i Tromsø så er Norge tuftet på verdier som krasjer med muslimske verdier. Derfor bør islam forbli en religion som alle i Tromsø som vil selvfølgeli skal få praktisere. Men vår kulturarv - kristne verdier bør være ledende her.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe vanskelig å forstå at de tar seg nær av det overhodet. Han latterligjør folkemord... og i kjent Otto-stil er det vanskelig å forstå hva som er ironi og hva som ikke er det. Han er jo kjent for å lire av seg ting mot alle minoriteter, men det er ikke nødvendigvis noen unnskyldning. Tror du indere synes det er morsomt hvis han spøker om de som ble drept denne uken? Eller at palestinere synes det er morsomt hvis han latterligjør de som er drept av israelske bomber, eller israelere synes det er morsomt hvis han latterliggjør de som ble sprengt av palestinere? Eller for å ta noe i samme målestokk - er det "greit" å kjøre masse vitser om folkemordet i Rwanda på norske riksdekkende kanaler?

Jeg synes vi skal være forsiktige med å forby ytringer, men det er da overhodet ikke vanskelig å forstå at folk tar seg nær av sånt.

Lenke til kommentar

Regjeringspartiene plusser på 800.000 kroner i bevilgningen til Nasjonalt senter for romrelatert opplæring (NAROM). – Det betyr at vi kan opprettholde aktiviteten, sier daglig leder Arne Hjalmar Hansen.

Narom arbeider for å få flere elever og studenter til å velge realfag som sin utdanningsvei. Dette gjøres via tiltak og aktiviteter mot elevene, men også med å øke kunnskapen blant lærerne. Narom samarbeider derfor med en rekke utdanningsinstitusjoner i Norge.

I forslaget til statsbudsjett var det satt av seks millioner kroner til Narom. Dette vil gitt mindre penger til drift i 2009 ettersom Norsk romsenter har redusert sin støtte til Narom. Arne Hjalmar Hansen var derfor skuff et da forslaget til statsbudsjett ble lagt frem. Men fredag var en gledens dag.

– Regjeringspartiene er blitt enige om å plusse på 800.000 kroner i bevilgningen til Narom. Narom gjør et viktig arbeid for realfagene og norsk romvirksomhet. Dette er ikke bare viktig for Andøy, men for hele Norge. Narom er et nasjonal senter og viktig for mange utdanningsinstitusjoner, sier Arbeiderpartiets Anna Ljunggren. Og ettersom Høyre også flere ganger har foreslått økte bevilgninger

til Narom, burde det bli et solid flertall for ekstrabevilgningen i Stortinget.

– Dette betyr at vi kan videreføre Narom med det aktivitetsnivået vi har hatt og også se på nye ting, sier Arne Hjalmar Hansen.

– Ekstrabevilgningen kompenserer lønns- og prisstigning og det nedtrekket Norsk romsenter har gjort. Så dette er kjempepositivt og kjempeviktig. Det viser også at regjeringen mener alvor når man sier at man skal satse på realfag, sier Hansen.

Dæsken, ikke dårlig at de regjeringen satser litt på forskning. Greit, 6mil+800.000 er ikke allverden når en sammenligner med NASA og andre lands satsning på området men det er iallefall et dytt i riktig rettning.

Høyres Inge Lønning og Frps Carl I. Hagen mener SVs stortingsrepresentanter bør tjene mindre enn sine kolleger.

Bakgrunnen er at SV hvert år har stemt mot lønnsøkningene Stortinget gir seg selv.

Lønning og Hagen er provosert over SVs holdning.

– Vi har sett oss lei på de årlige demonstrasjonsforslagene til SV, som oser av dobbeltmoral lang vei. Derfor vil vi gi dem et tilbud. Så blir det interessant å se om de takker ja eller nei, sier Lønning til VG.

Tirsdag vil Stortinget trolig gå inn for å sette opp lønna med 6 prosent, noe betyr at en stortingsrepresentant vil tjene 694.500 kroner, en økning på 40.000 kroner. SV har varslet at de er imot lønnsøkningen på grunn av den økende arbeidsledigheten og finanskrisen som rammer Norge.

Lønning og Hagen går nå inn for en ordning med selvbestemt lønn lavere enn den regulativ og vedtak fastsetter.

SV er oppgitt over forslaget. Hallgeir Langeland forsikrer at partiet på tirsdag vil stemme mot den planlagte lønnsøkningen.

– Hagen og Lønning er desperate etter å gjøre dette til en SV-sak i stedet for å vise moderasjon, sier Langeland. Han mener politikerne vil gå foran som dårlige eksempler hvis de vedtar lønnsøkning nå.

Kan noen forklare meg hvorfor dette er dobbeltmoral? Endret av b-real
Lenke til kommentar

Aggressive kunder trampet i hjel Wal Mart-ansatt

En ansatt på Wal Mart, identifisert som Jdimytai Damour (34), ble fredag trampet i hjel av aggressive kunder som brøytet seg frem for å kapre flatskjerm-TV på salg.

Andre ansatte ble også trampet på da de forsøkte å redde mannen, og minst fire andre mennesker ble ført til sykehus for observasjon eller på grunn av mindre skader. Blant dem var en kvinne som er gravid i åttende måned.

Kunder var sinte og fortsatte å handle da butikkansvarlige fortalte at de måtte stenge på grunn av et dødsfall, fortalte vitner, ifølge den engelske avisen Guardian.

Hadde de hatt illsinte okser i hælene kunne jeg skjønt det, men salg av flatskjerm-TV? Jeg kan ikke fatte og begripe at det er mulig å være så overflatisk og egoistisk. Hva har skjedd med det amerikanske samfunnet, når det å få en billig flatskjerm blir viktigere enn liv og helse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...