Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags argument er det der da?

Argumentasjon og argumentasjon, fru blom.

Når du skriver at Barack Obama "burde ha lett litt bedre", er det jo naturlig å stille spørsmål ved hvilke forutsetninger akkurat du har til å uttale deg om saken da.

Synes du ikke det?

edit; tasteleif

Endret av reverto
Lenke til kommentar
Hva slags argument er det der da?

Argumentasjon og argumentasjon, fru blom.

Når du skriver at Barack Obama "burde ha lett litt bedre", er det jo naturlig å stille spørsmål ved hvilke forutsetninger akkurat du har til å uttale deg om saken da.

Synes du ikke det?

edit; tasteleif

Med samme logikk kan jeg jo spørre hva slags forutsetninger du har for å trekke min kritikk i tvil. Med denne formen for diskusjon kommer man ikke langt, men hvis du insisterer, så vær min gjest.

Lenke til kommentar
Det er da vitterlig normalt å stille spørsmål til dem som utgir seg for å ha autoritet, vel?

Men artig hvordan du reagerer som om jeg traff en nerve. :D

Spørsmålet er relevant, uansett hva du måtte mene om min autoritet. Jeg forsøker bare å diskutere redelig med dem jeg anser mottakelige for denslags, men jeg ser nå at jeg nok har overvurdert enkelte i så henseende.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

60 fengselsdager for Kadra-overfall

24-åringen som er tiltalt for å ha overfalt Kadra Yusuf i Oslo sentrum fjor er funnet skyldig. Kun de tiltalte med sine tre forsvarere har møtt opp for å få dommen forkynt i Oslo tingrett onsdag. Fornærmede Kadra Yusuf er ikke tilstede. Oslo tingrett mener 24-åringen handlet med forsett, og retten finner mannen skyldig etter tiltalen. 24-åringen dømmes til 60 dagers fengsel. Han må i tillegg betale 10.000 kroner i oppreisning til Kadra.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

1227695703779_850.jpg

Les også:

Kadra pekte ut feil person

Politiet måtte droppe tiltalen mot en av mennene Kadra Yusuf har pekt ut som sine overfallsmenn. Rettssaken etter overfallet av den norsk-somaliske kvinnen tok en overraskende vending i dag, etter at det viste seg bevisene ikke holdt mot to av de tiltalte mennene. Advokat Frode Sulland mener det er oppsiktsvekkende at politiet kun har tatt Kadras forklaring for god fisk.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

1226915359951_536.jpg

Hva synes dere? Rettferdig eller ikke?

Lenke til kommentar
Spørsmålet er relevant, uansett hva du måtte mene om min autoritet. Jeg forsøker bare å diskutere redelig med dem jeg anser mottakelige for denslags, men jeg ser nå at jeg nok har overvurdert enkelte i så henseende.

Nå var det jo ikke et spørsmål du kom med da, men en påstand.

Nå skinner det voldsomt gjennom at du ikke henger med, AvieN. :roll:

edit; la til quote

Endret av reverto
Lenke til kommentar
Vel, bevisets stilling har vel talt sitt.

Men hva med troverdigheten? Hun pekte først ut feil person.

Etter så lang tid er ikke bestandig det så unormalt. Vet at anekdotiske bevis ikke er det beste å dra frem, men jeg var selv vitne i en rettsak ang. en knivstikking. Den tiltalte hadde innrømmet, ble tatt med blod på handa, fingeravtrykk på kniven osv. Offeret pekte ut feil person i rettsalen. Han pekte ut kameraten hans i stedet.

Lenke til kommentar

Nå var det jo ikke et spørsmål du kom med da, men en påstand.

Nå skinner det voldsomt gjennom at du ikke henger med, AvieN. :roll:

edit; la til quote

Enhver påstand kan reformuleres til et spørsmål, i dette tilfellet: Er det lurt å gjenbruke politikere fra en forhatt gjeng med bare katastrofer bak seg? Er det disse velegnet til å oppfange feil ved din egen politikk og finne svake punkter ved den?

Jeg henger ikke med deg lenger nei, riktig oppfattet. ;)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Vel, bevisets stilling har vel talt sitt.

Men hva med troverdigheten? Hun pekte først ut feil person.

edit: Leif

Og han ble frikjent. Det er klart at en vitneforklaring som det der er en enorm påkjenning. Det er et godt tegn både at den som ble feilaktig utpekt ble frikjent, og at vedkommende som domstolen fant skyldig ble dømt.

Lenke til kommentar
*ro, ro til fiskeskjer. Mange fisker får du der*

Du ror godt nå. ;)

Jeg antar dette er bare underholdning for deg, ettersom du aldri har noen argumenter. Jeg lar deg derfor ha ditt smil i behold, i trygg forvissing om at det som går rundt, kommer tilbake.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...