Isbilen Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Niks. Å bestemme seg på forhånd har den fortreffelige bieffekt at man kanskje får sjansen til å si "hva var det jeg sa", og hvis man tar feil er det bare å tie stille. Man risikerer så lite og får så mye. Mer alvorlig: Hvis jeg har rett i det jeg sier om spilleavhengighet vil automatene være mer eller mindre feilslåtte uansett. Det kan altså være nyttig å diskutere dem på forhånd (det ville i hvert fall vært det hvis vi hadde noe vi skulle sagt) selv om man ikke kan si noe om nøyaktig hvordan de fungerer. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Jeg tror på ingen måte at de nye automatene vil løse problemet med spilleavhengighet, men jeg tror de kan hjelpe litt hvertfall. Jeg har jobbet i kiosk med mange automater, og sett de taperne som kommer og mater tusenvis av kroner inn på automater. De trenger hjelp! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Jeg er tildels enig i fjerningen av de gamle apparatene, men jeg er uenig med de som tror at det i seg selv er noe annet enn å flytte problemet. Det man bør gjøre er å flytte det til et sted det lettere lar seg angripe, og jo flere som begynner å spille på nett, jo vanskeligere blir det å hjelpe. Kanskje man på sikt heller burde få finansieringen av automat-organisasjonene over på noe annet og i en overgangsperiode kanalisert hele overskuddet fra spilleautomatene inn i forebyggende tiltak mot avhengighet. Veldedige organisasjoner er vel og bra, men samfunnet faller ikke sammen uten dem (i så fall burde det ringe opptil flere bjeller hos noen og enhver). Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Jeg tror på ingen måte at de nye automatene vil løse problemet med spilleavhengighet, men jeg tror de kan hjelpe litt hvertfall. Jeg har jobbet i kiosk med mange automater, og sett de taperne som kommer og mater tusenvis av kroner inn på automater. De trenger hjelp! Så det er bedre å la taperene sitte hjemme og mate tusenvis av kroner til utenlandske spillselskaper, og samtidig frata dem det sosiale elementet? Ute av syn, ute av sinn - knakande god sosialistpolitikk Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Det man har tenkt var vel at å fjerne automatene fra kiosker, butikker, kjøpesentre også videre ville gjøre det lettere å motstå fristelsen. Når automatene står der og blinker og durer når du skal handle brød og melk så er det kanskje vanskelig å motstå fristelsen. Men det er kanskje like vanskelig å motstå fristelsen når du sitter 5 meter fra datamaskinen og ser på TV3 som har betting-reklame før og etter hvert eneste program. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Om det alt i alt gikk i null så har du slått systemet, det tviler jeg på. Alt i alt så vil de fleste "flittige" brukere tape betydelig mer enn de vinner, hvis ikke så er maskinene dårlig konstruert. Nå vet jeg faktisk best selv hva jeg "tjente" på og spille. Innrømmer at dette ikke var det store. Regnet ut etter en del økter og jeg gikk både i pluss og minus, men mest i null (hadde altså det samme beløpet med meg til banken som jeg tok ut). Sier ikke at disse maskinen på noen måte var bra for samfunnet eller enkelt mennesker, men jeg likte de og ville gjerne forsette og spille på de. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Thlom: Isåfall vil vel betegnelsen "overkill" passe ganske bra. Man kunne fint ha regulert spilleautomatmarkedet litt, i forhold til både utseende og plassering blant annet, men så endte man nå opp med et lite gjennomtenkt storebrorsystem som bare flytter problemet, samtidig som det skaper nye. Endret 24. november 2008 av rikspøbel Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Jeg tror på ingen måte at de nye automatene vil løse problemet med spilleavhengighet, men jeg tror de kan hjelpe litt hvertfall. Jeg har jobbet i kiosk med mange automater, og sett de taperne som kommer og mater tusenvis av kroner inn på automater. De trenger hjelp! Så det er bedre å la taperene sitte hjemme og mate tusenvis av kroner til utenlandske spillselskaper, og samtidig frata dem det sosiale elementet? Ute av syn, ute av sinn - knakande god sosialistpolitikk Det går ann å drepe folk med kniv isteden for maskingevær, men det er fortsatt god politikk å forby maskingevær til lokalbefolkningen. Det at det finnes andre måter å gjøre noe dumt på er generelt ikke et veldig godt argument. Endret 24. november 2008 av Alinoe Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Om det alt i alt gikk i null så har du slått systemet, det tviler jeg på. Alt i alt så vil de fleste "flittige" brukere tape betydelig mer enn de vinner, hvis ikke så er maskinene dårlig konstruert. Nå vet jeg faktisk best selv hva jeg "tjente" på og spille. Innrømmer at dette ikke var det store. Regnet ut etter en del økter og jeg gikk både i pluss og minus, men mest i null (hadde altså det samme beløpet med meg til banken som jeg tok ut). Sier ikke at disse maskinen på noen måte var bra for samfunnet eller enkelt mennesker, men jeg likte de og ville gjerne forsette og spille på de. Gratulerer, du har slått systemet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Taktikken til Giske og regjeringen minner om taktikken til vekterne som armerte seg med spylerslange for å få fjernet narkomane og tiggere fra plassen utenfor Oslo S. I star Trek TNG var penger avskaffet for lenge siden. Hadde vært noe Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Gratulerer, du har slått systemet. Nei, jeg ga meg for dagen når jeg enten hadde gått i null, eller vunnet. Jeg hadde flaks og spilte nå noen hadde lagt på mye før meg, altså når noen hadde fylt opp prosent andelen før maskinen begynte og utbetale penger. Tapte også i mange tilfeller, men tok det som regel igjen dagen etter. Ingen god butikk, men gikk som oftest i null. Endret 24. november 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Ehm du HAR slått systemet om du både har spillt over lengre tid og gått i null, fordi systemet er lagd for at man skal gå i minus over tid. Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Kjenner ikke politikerne To av tre personer i Nordland kjenner ikke navnet på noen av stortingskandidatene i fylket. Dette er trist for demokratiet, dette er noe jeg egentlig har vist/fryktet over lang tid. men, det er skuffende at det er så svake tall. Ja, er ikke rart at mange ungdommer ikke gidder å stemme ved stortingsvalg. Jeg skal hvertfall kjope meg el-bil, for jeg ingen planer (eller raad) til aa betale 11/12kr/liter. God idé! De lager ikke ekkel lyd heller, noe som er en stor fordel. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=284261 Varetektsfengsle elleve-åringer. Bra USA! Way to go! Tragisk. Får håpe Obama kan ordne opp i dette. Men det er vel heller tvilsomt. Stakkars mann. Han har tatt på seg alt for mye. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Lite tips, Shipwreck: Sjekk datoen på innleggene FØr du poster et svar til dem. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Du har slått systemet om du både har spillt over lengre tid og gått i null, fordi systemet er lagd for at man skal gå i minus over tid. Noe tap har det blitt,men dette er bagateller i den store sammenheng, om jeg gikk med et tap på et par hundre kroner var dette overkommelig gikk jeg derimot med et tap på flere tusen var dette lite morsomt. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Det viktige blir jo hvordan det gikk totalt. Hvor mye av pengene du la på en automat som kom ut igjen. Hvis dette er like mye eller mer enn det du har lagt på TOTALT, så har du slått systemet. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Det går ann å drepe folk med kniv isteden for maskingevær, men det er fortsatt god politikk å forby maskingevær til lokalbefolkningen. Det at det finnes andre måter å gjøre noe dumt på er generelt ikke et veldig godt argument. Vel, nå er det vel heller slik at man forbyr kniv, med unntak av dem produsert av Norsk Knivmonopol (med skaft av stangselleri), mens maskingevær fortsatt er lovlig så lenge de ikke anskaffes i Norge, og dermed oppmuntres man til å importere maskingevær fra utlandet. Om du absolutt skal bruke en analogi, mener jeg Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Lite tips, Shipwreck:Sjekk datoen på innleggene FØr du poster et svar til dem. Hoppsann. Det så jeg ikke før nå! Ha ha. Ja, synes det der med varetekstfengsling av elleveåringer virket litt...ehem...gammeldags. Men gale er det jo likevel. Nå har jo USA sitt å stri med, som de alltid har. Heia Obama! Endret 24. november 2008 av Shipwreck Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Noe tap har det blitt,men dette er bagateller i den store sammenheng, om jeg gikk med et tap på et par hundre kroner var dette overkommelig gikk jeg derimot med et tap på flere tusen var dette lite morsomt. Ærlig talt, er du den eneste i Norge jeg har hørt om som faktisk ikke har tapt på automatspilling over tid? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 24. november 2008 Rapporter Del Skrevet 24. november 2008 Eller kanskje han ikke teller med det han har tenkt å vinne tilbake! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå