Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Men det er også sjelden at det på en politistasjon i Milwaukee blir det funnet en poster av Obama, med en kule gjennom hodet hans? De har jo registrert mer "fiendtlig aktivitet" mot Obama enn mot noen annen i samme posisjon.

Jeg påpekte bare det direkte idiotiske med tittelen "Obama voktes med automatvåpen". Det er like tåpelig som å si "Fly drives fremover av motor!".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss anta at medias kilde, her Secret Service og amerikansk politi, har en viss innsikt i dette, eller hva Dotten? Ikke skyt budbringeren. Og la oss også anta at mange journalister, som til daglig jobber med hemmelige kilder, fortrolige opplysninger og opp mot politi og offentlige myndigheter, on and off the record, vet en ting eller to om hvordan ting fungerer.

Lenke til kommentar
La oss anta at medias kilde, her Secret Service og amerikansk politi, har en viss innsikt i dette, eller hva Dotten? Ikke skyt budbringeren. Og la oss også anta at mange journalister, som til daglig jobber med hemmelige kilder, fortrolige opplysninger og opp mot politi og offentlige myndigheter, on and off the record, vet en ting eller to om hvordan ting fungerer.

Dette er nok rimelige, for å ikke si helt innlysende ting, som er viktige for å forstå dagens nyhetsbilde til fulle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tyske politikarar sperrar Wikipedia

 

http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=08/...11&from=rss

 

Kva har skjedd med Europa? :(

 

Redigert:

Sensur i Tyskland er visst vanlegare enn det eg trudde

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_...eedom_of_Speech

http://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_in...blic_of_Germany

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det var vel ærlig talt bare 1, som ikke likte helt at STASI-bakgrunnen hans kom fram. Og med informasjonen fra denne siden, så virker det som det har blitt gått tilbake på allerede? Det var ikke hans intensjon at det skulle bli stoppet slik. Hvis jeg har forstått det rett:

 

http://translate.google.com/translate?u=ht...sl=de&tl=no

 

Litt "godnorsk".

 

 

Er du overrasket over at Tyskland slår ned på alt nazirelatert?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Rasismen øker i USA

Fra California til Maine registrerer politiet i USA et økende antall forbrytelser med rasistisk motiv, skriver nyhetsbyrået AP.

 

Det dreier seg om alt fra hærverk og vage trusler til minst ett tilfelle av fysisk vold.

 

I tillegg har Secret Service allerede registrert flere trusler mot Barack Obama enn mot noen annen kommende president.

 

Dette er trist, og viser at man ennå har en lang vei å gå i kampen mot rasisme i USA.

 

- Jeg tror landet er ødelagt og har vært det i flere tiår - og at valget av Obama bare er et resultat av forandringen. Ekte forandring ville vært hvis alle som støttet Obama ble deportert, sier Grant Griffin (46) fra Georgia.

:roll:

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Hva med en rosa ateist ;)

Eller en sort ateist.

 

Hudfargen til ateisten er ikke så viktig, det er symbolhandlingen det er å velge en person som ikke tror på en gud.

 

Om den amerikanske presidenten er rosa eller sort er ikke viktig for meg, det innvirker ikke den jobben de gjør som president. Det er steg i rett retning at man faktisk kunne velge en sort president, men det har ingen praktisk betydning.

 

Jeg håper USA velger en kvinnelig,svart,lesbisk,ateist med Downs Syndrome. Da blir det slutt på forskjellsbehandling, da. :roll:

Selvfølgelig ikke.

 

Det er signaleffekten jeg finner interessant.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig så tror jeg ikke at forskjellsbehandling vil ta slutt bare ved å velge en president som er svart. Forrige posten min var bare for å sette det litt på spissen. Jeg blir vel bare litt lei alt fokuset på kjønn,religon eller hudfarge,når USA skal velge en President. Jeg vil ha den beste mann/kvinne, det er det eneste jeg bryr meg om.

Lenke til kommentar

Kutt av en kylling hodet og den lóper ivrig rundt fortsatt. Hva vi ser er rasismens dódsspasmer, en krampeaktig reaksjon, og helt som forventet. Det betyr ikke at fordommer og rasisme er eliminert for all fremtid, men at den som institusjonalisert system er effektivt forsvunnet, og at den som styrende ideologi for all fremtid vil vére marginalisert og avfinne seg med en posisjon pá det amerikanske samfunnets randsone. Dódsspasmene kommer altsá krypende nár eksponentene for det tapte system innser nederlaget. I amerikansk kontekst er det individualismens seier over kollektiv undertrykkelse (selv om sistnevnte lever videre). Good riddance.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...