Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det "utmerket" at politiet misbruker uskyldige mennesker for å skaffe seg høyere lønn?

 

Jeg tror det handler mer om flere politibetjenter heller enn høyere lønn (selv om jeg synes de er underbetalt per i dag).

 

Det er irrelevant. Politiet gjør ikke dette av idealisme, men for å bedre sin egen arbeidssituasjon, om det være seg høyere lønn eller mindre arbeid.

Lenke til kommentar
Det var på tide. Jeg synes også at de burde flytte alle de prostituerte til plenen til Stoltenberg.

Med hjemmel i hvilken lov?

Det driter jeg i.

 

Ser ut som en jobb i Politiet er fremtiden for deg.

 

Det er irrelevant. Politiet gjør ikke dette av idealisme, men for å bedre sin egen arbeidssituasjon, om det være seg høyere lønn eller mindre arbeid.

 

De får jo ikke mindre arbeid heller, de får bare flere kollegaer.

 

Hva er argumentet ditt? Mener du at dette er en legitim måte å aksjonere på?

Lenke til kommentar
Er det "utmerket" at politiet misbruker uskyldige mennesker for å skaffe seg høyere lønn?

 

Jeg tror det handler mer om flere politibetjenter heller enn høyere lønn (selv om jeg synes de er underbetalt per i dag).

 

Det er irrelevant. Politiet gjør ikke dette av idealisme, men for å bedre sin egen arbeidssituasjon, om det være seg høyere lønn eller mindre arbeid.

Har det så mye å si hvorfor de gjør det, hvis resultatet uansett blir en endelig løsning på narkoman-problemet?

Lenke til kommentar
Er det "utmerket" at politiet misbruker uskyldige mennesker for å skaffe seg høyere lønn?

 

Jeg tror det handler mer om flere politibetjenter heller enn høyere lønn (selv om jeg synes de er underbetalt per i dag).

 

Det er irrelevant. Politiet gjør ikke dette av idealisme, men for å bedre sin egen arbeidssituasjon, om det være seg høyere lønn eller mindre arbeid.

Har det så mye å si hvorfor de gjør det, hvis resultatet uansett blir en endelig løsning på narkoman-problemet?

 

Det har alt å si. Hvis vi har et politi som misbruker uskyldige mennesker for å skaffe seg flere goder, og for å påvirke landets politikere, er vi ganske ille ute.

Lenke til kommentar
Hva med å la dem bevege seg der de selv ønsker? Dette er vel ikke Risk-brikker, eller hva? :)

 

Det er de vel! De er våre brikker i politiske saker, som vi kan gjøre hva vi vil med. :p

 

Det er jo ikke sant. Mange politikere, spesielt de på venstresiden, har et oppriktig ønske om å hjelpe de narkomane. De er ikke "brikker i politiske saker" når formålet er å hjelpe dem.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke sant. Mange politikere, spesielt de på venstresiden, har et oppriktig ønske om å hjelpe de narkomane.

Nå har den rødgrønne regjering hatt ca 3 år på å hjelpe dem, men problemet har vel faktisk bare blitt verre.

 

Det forteller ingenting om intensjonen, kun at de er inkompetente.

Lenke til kommentar
Har det så mye å si hvorfor de gjør det, hvis resultatet uansett blir en endelig løsning på narkoman-problemet?
Selvsagt, noen kan jo få en lønnsøkning som ikke fortjener det og setter livet i fare hver dag

Straff hører med i oppdragelsen

Mandag denne uka uttalte somaliske Mohammed Osman Yusuf at det av og til kan være riktig å rise barn.

Uttalelsen satt sinnene i kok, og Yusuf måtte tåle kraftig kritikk

fra Barneombudet, Barne- og likestillingsministeren og Islamsk Råd.

Nå får han støtte fra pastor Jan Aage Torp i pinsemenigheten Oslokirken.

 

- Hører hjemme i oppdragelsen

- Jeg synes at fysisk avstraffelse hører hjemme i et totalt bilde av å gi barna den oppdragelsen de trenger, sier Torp til NRKs Ukeslutt.

- Jeg tror det kan være anledninger der det kan være nødvendig, og det bygger jeg ikke minst på Bibelens ord. I Hebreerne kapittel 10, forteller forfatteren veldig klart at en far som elsker sine barn, vil gi dem tukt. Forfatteren beskriver det i ganske sterke ord, så man forstår at det ikke bare er å sette positive grenser, men også å kunne gi en fysisk grense som kan oppleves smertelig, sier Torp.

 

Regjeringen vil før jul foreslå endringer i straffeloven som gjøre slutt på all klapsing. Det har Torp liten sans for.

- Et lovforbud mot å gi et oppdragende klask, vil være latterlig. Da mister man respekt for loven.

 

- Vi bør være sjeleglade

Advokat og Venstre-politker Abid Raja tar sterk avstand fra å slå barn, men synes det er prisverdig at Yusuf tør å uttale seg.

- Jeg ser at veldig mange har et veldig sterkt behov for å rakke ned på Yusuf som har målbært det veldig mange innvandrere tenker, føler og gjør. Vi skal være sjeleglad for de få som faktisk tør å si det, men i stedet bombarderer vi dem med fordømmelse.

Raja har selv vokst opp med fysisk avstraffelse.

- Jeg har blitt slått med stokk og med hånd. Gjorde du noe foreldrene ikke likte, måtte du sitte med hendene dratt gjennom beina og ta deg på ørene til du gråt.

Han har liten tro på kursene myndighetene tilbyr innvandrerforeldre.

- Jeg holder på å le meg i hjel av at Barnevernet gir kurs i å bli bedre foreldre. Innvandrere skyr jo Barnevernet som pesten – det er fienden!

Sant det, jeg syns det faktisk er fint at disse galningene som kommer fram å sier disse latterlige tingene. Men at en skal LE av barnevernet? Så hva at noen skyr barnevernet, det er forsatt bra at folk som trenger hjelp i en familiesituasjon faktisk kan FÅ slik hjelp. Abid Raja virker til tider som en fin mediaklovn.

330 barnehager er lagt ned i år

330 barnehager ble lagt ned i årets ti første måneder, viser tall fra Brønnøysundregistrene.

Private Barnehagers Landsforbund (PBL) mener at situasjonen er alvorlig og anklager den rødgrønne regjeringen for løftebrudd.

- Løftet som smerter mest, er at vi ikke har fått gjort noe med forskjellsbehandlingen av barn i private og offentlige barnehager, sier daglig leder Arild N. Olsen til Vårt Land.

Han er overbevist om at mangelen på likebehandling er en av årsakene til at det fortsatt mangler barnehageplasser flere steder.

Bekymret for økonomien

Mimi Bjerkestrand, som er leder for barnehageseksjonen i Utdanningsforbundet, er også bekymret for økonomien i mange barnehager.

- Det er kritisk dersom den storstilte utbyggingen har ført til at kvaliteten har blitt dårligere, sier Bjerkestrand til avisen.

Private barnehager sliter

En kostnadsrapport fra analysebyrået Fürst og Høverstad viser at 32 prosent av de private barnehagene drev med underskudd i fjor. I 2005 var andelen 28 prosent.

Ved utgangen av 2007 var det drøyt 6600 barnehager i Norge, 55 prosent av dem private.

Er slags forskjellsbehandling det er han mener blir begått?

Lenke til kommentar
Hva med å la dem bevege seg der de selv ønsker? Dette er vel ikke Risk-brikker, eller hva? :)
Det er de vel! De er våre brikker i politiske saker, som vi kan gjøre hva vi vil med. :p

Det er jo ikke sant. Mange politikere, spesielt de på venstresiden, har et oppriktig ønske om å hjelpe de narkomane. De er ikke "brikker i politiske saker" når formålet er å hjelpe dem.

Så...siden du tydeligvis har svaret, hva skal en da gjøre med narkoman-situasjonen i Oslo og Norge?

Og tror du virkelig at politikere som ikke befinner seg på venstresiden ikke har et ønske om å hjelpe mennesker som har kommet i narkoman-helvette? oO

 

Edit: Politisjef vil ha narkomane ved Stortinget - politikernes reaksjoner er delte.

 

Syns det er mer spennende å få høre hva de narkomane selv sier. Går det virkelig ikke an å få tak i en narkoman i Oslo i dag? Oh wait...journalistene må vel ut da..

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Er det "utmerket" at politiet misbruker uskyldige mennesker for å skaffe seg høyere lønn?

 

Jeg tror det handler mer om flere politibetjenter heller enn høyere lønn (selv om jeg synes de er underbetalt per i dag).

 

Det er irrelevant. Politiet gjør ikke dette av idealisme, men for å bedre sin egen arbeidssituasjon, om det være seg høyere lønn eller mindre arbeid.

Har det så mye å si hvorfor de gjør det, hvis resultatet uansett blir en endelig løsning på narkoman-problemet?

Du ser vel hvordan det sitatet har uheldige assosiasjoner? Eller er det tilsiktet?

 

Og hvordan er det å løse et problem å forflytte det geografisk? Det underliggende problemet her er narkotikapolitikken i Norge og at denne er basert på en utopi og ikke realistisk mulige mål. Man vil ikke få et helt rusfritt samfunn uansett hvor mye man prøver, derfor burde man heller konsentrere seg om å prøve minske skadene rusmiddelet forårsaker på individ og samfunn.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
Er det "utmerket" at politiet misbruker uskyldige mennesker for å skaffe seg høyere lønn?

 

Jeg tror det handler mer om flere politibetjenter heller enn høyere lønn (selv om jeg synes de er underbetalt per i dag).

 

Det er irrelevant. Politiet gjør ikke dette av idealisme, men for å bedre sin egen arbeidssituasjon, om det være seg høyere lønn eller mindre arbeid.

 

Politifolkets intensjon er sikkert ganske så variert og ikke noe som kan oppsummeres så enkelt som dette. Har enda til gode å se noe som kan avfeie intensjonen som del av idealisme. Det kan for alt vi vet være idealismen som gjør at de er underbetalt (med forbehold om den påstanden faktisk stemmer).

 

Idealisme kan enkelt utnyttes ved å unngå å betale lønn "som fortjent". Hvis det har vært mange idealister blant politiet og resultatet er at de har vært en salderingspost så kan resultatet bli dertil at vi sitter med en politistyrke som ikke blir betalt nok til å fungere som normale borgere i samfunnet.

 

Men det blir spekuleringer, det interessante hadde vært noen empiriske studier som kan underbygge eller avfeie den teorien :)

Lenke til kommentar

Obama voktes med automatvåpen etter trusselstorm

Secret Service har registrert flere trusler mot Barack Obama enn mot noen annen kommende president. Obama blir nå - hvor han enn beveger seg - bevoktet av motangrepsteam fra Secret Service, som ikke gjør noe forsøk på å skjule sine kraftige automatvåpen. Ifølge avisen Seattle Times har politimyndigheter over hele USA registrert flere trusler og annen "fiendtlig aktivitet" mot Obama enn mot noen annen i samme posisjon.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1226825625781_912.jpg

 

Denne uken har Secret Service sjekket en plakat på et tre i Vay, Idaho, som tilbød "gratis, offentlig hengning" av Obama - og i en tunnel ved North Carolina State University ble det funnet truende rasistgraffiti mot den nyvalgte presidenten.

 

I en storkiosk i Maine ble kunder oppfordret til å vedde på når Obama ville bli drept av en attentatmann. Konkurransen ble kalt "The Osama Obama Shotgun Pool". Hele potten ville gå til den som kom nærmest attentatdatoen. "La oss håpe at vi snart har en vinner", sto det på et skilt som senere er blitt tatt ned.

 

På en politistasjon i Milwaukee ble det funnet en poster av Obama - med en kule som går gjennom hodet hans.

 

Tror dere attentat planene vil lykkes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...