Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Jeg kom over denne artikkelen på BBC news i dag. http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7728789.stm.

 

Her spekuleres det i om at putin skal komme tilbake til president makten før Medvedev går av. Hva trur dere om dette , er det tull eller kan det være et seriøst scenario.

 

Jeg selv personlig har helt siden putin gikk av tenkt på at han på en eller annen måte skulle få lurt seg selv tilbake. Men da ikke før etter Medvedev gikk av etter 1 president termin.

Endret av Seaman1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Ryanairs sin kalender:

Hva er problemet egentlig? Formålet går til veldedighet, en god sak tør jeg påstå også: Angels Quest Charity.:

The vision for Angels Quest is that every family and carer in Ireland, who has a special needs child, will have their respite care needs met and that their ‘Angels’ will find the care they receive appropriate, enjoyable and comfortable. This level of respite care will be accepted as normal in everyday life in Ireland.

Ja det er lettkledde damer, men ærlig talt, jeg hadde kledd av meg på den måten hvis formålet gikk til noe jeg støttet.

Lenke til kommentar
Mosomt at du nevner det der lenger inn over i landet er det drit dyrt med bensin fordi den blir fraktet så langt. Her i sommer ferien var vi på tur et eller annet sted husker ikke hvor. Der måtte vi betaler 16kr for 1 liter blyfri 95 og vi fylte 60l betalte 960kr

Du fikk med deg at posten du quotet er fra 2005? :p

 

Nå koster den forøvrig 10,- her, og jeg er storfornøyd :)

 

Jada fikk med meg det, men 16kr/l er vell litt i høyeste laget i 2008

Lenke til kommentar
Mosomt at du nevner det der lenger inn over i landet er det drit dyrt med bensin fordi den blir fraktet så langt. Her i sommer ferien var vi på tur et eller annet sted husker ikke hvor. Der måtte vi betaler 16kr for 1 liter blyfri 95 og vi fylte 60l betalte 960kr

Du fikk med deg at posten du quotet er fra 2005? :p

 

Nå koster den forøvrig 10,- her, og jeg er storfornøyd :)

 

Jada fikk med meg det, men 16kr/l er vell litt i høyeste laget i 2008

Her ligger det på 10,19 i skrivende stund.

Lenke til kommentar

Kringkastingssjef Hans-Tore Bjerkaas (47) mente han tjente for godt og barberte lønnen med 400 000 kroner. Kulturministeren og LO-lederen jubler.

 

Link.

 

Ganske spesielt at han velger å gå ned i lønn. Personlig har jeg vansker med å se hvorfor noen egentlig skulle trenge en personlig årslønn på mer enn kanskje 500.000-1.000.000 kroner, så var jeg ham hadde jeg nok gått ytterligere ned.

Lenke til kommentar

Vel og bra det der. Jeg eier ikke selv lønnsambisjoner og det øker jo risikoen for misbruk. NRK-sjefen kan i hvert fall trøste seg i at hans kutt ikke bare forsvinner i lommen på en eier.

 

Lønnsgrådigheten er jo ikke akkurat mer utbredt blant ledere fremfor arbeidere. Jeg er personlig ganske lei alle som maser om hvor mye de tjener og de skal gjøre ditt og datt for å tjene penger. Det er liten idealisme å spore og jeg finner det hyklersk når arbeiderklassen eksempelvis klager på lederne. De bærer alle på den samme grådigheten og feilfokuset. Med noen par hederlige unntak.

 

Livet er en bindestrek, det er så bortkastet å løpe etter penger.

Lenke til kommentar

Politiet vil flytte narkomane til Stortinget

Hovedstadens narkomane har i årevis blitt jaget fra sted til sted. Nå håper politiet at de folkevalgte skal få øynene opp for problemet og innse at de må tas hånd om av helsevesenet. Plassen foran Stortinget kan dermed bli Oslos største marked for kjøp og salg av narkotika.

 

Ingen politiker beveger seg i områder det de narkomane oppholder seg i dag. Hvis de skal få hjelp, må politikerne se dem, møte dem, snakke med dem og ta dem på alvor. Vi kommer til å slå ned på kriminalitet, men de narkomane har like stor rett som alle andre til å oppholde seg i byen. Da kan de like gjerne være utenfor Stortinget som alle andre steder.

- Kåre Stølen, stasjonssjef ved Grønland politistasjon

 

Hva synes dere om dette? Selv synes jeg dette er en utmerket innspill! Ikke nødvendigvis fordi det bedrer situasjonen til byens narkomane, men fordi politikerne trenger og bli minnet på samfunns utviklingen de er med på og skape.

Lenke til kommentar
Det var på tide. Jeg synes også at de burde flytte alle de prostituerte til plenen til Stoltenberg.

 

Jeg tror nok Stoltenberg mer enn de fleste andre kjenner til rusproblematikken. Søsteren hans gikk som kjent ut offentlig for noen år siden som narkoman. Det er vel heller et par av de andre som trenger å få øynene opp for de narkomane.

 

Når det kommer til de prostituerte, så vitner den siste tids avsioppslag om at endel av stortingspolitikere har førstehånds-kjennskap til dem.

Lenke til kommentar
Politiet vil flytte narkomane til Stortinget

Hovedstadens narkomane har i årevis blitt jaget fra sted til sted. Nå håper politiet at de folkevalgte skal få øynene opp for problemet og innse at de må tas hånd om av helsevesenet. Plassen foran Stortinget kan dermed bli Oslos største marked for kjøp og salg av narkotika.

 

Ingen politiker beveger seg i områder det de narkomane oppholder seg i dag. Hvis de skal få hjelp, må politikerne se dem, møte dem, snakke med dem og ta dem på alvor. Vi kommer til å slå ned på kriminalitet, men de narkomane har like stor rett som alle andre til å oppholde seg i byen. Da kan de like gjerne være utenfor Stortinget som alle andre steder.

- Kåre Stølen, stasjonssjef ved Grønland politistasjon

 

Hva synes dere om dette? Selv synes jeg dette er en utmerket innspill! Ikke nødvendigvis fordi det bedrer situasjonen til byens narkomane, men fordi politikerne trenger og bli minnet på samfunns utviklingen de er med på og skape.

 

Er det "utmerket" at politiet misbruker uskyldige mennesker for å skaffe seg høyere lønn?

En må være ganske nedsnødd for å tro at disse halvkriminelle autoritære drittsekkene gjør dette for å hjelpe de narkomane. Dette er bare et rått og kynisk spill fra en yrkesgruppe som overhodet ikke forstår sitt mandat.

 

Hvis politiet faktisk gjennomfører dette, bør forsvaret gripe inn og alle polititjenestemenn i Norge bør få sparken.

Lenke til kommentar
Kringkastingssjef Hans-Tore Bjerkaas (47) mente han tjente for godt og barberte lønnen med 400 000 kroner. Kulturministeren og LO-lederen jubler.

 

Link.

 

Ganske spesielt at han velger å gå ned i lønn. Personlig har jeg vansker med å se hvorfor noen egentlig skulle trenge en personlig årslønn på mer enn kanskje 500.000-1.000.000 kroner, så var jeg ham hadde jeg nok gått ytterligere ned.

Dæsken, er ikke hver dag en ser slike nyheter.

At trekker omtrent med samme beløpet som John G. Bernander er jo litt artig da, kanskje en liten "fu" til han? ;)

Neida, men det er bare å håpe at flere ledere ser på den situasjonen de selv er i og ikke forlanger lønninger som er hinsides den økonomiske tiden en er inne i og ikke som f.eks Hurtigruten der pengene renner ut.

 

Politiet vil flytte narkomane til Stortinget

Hovedstadens narkomane har i årevis blitt jaget fra sted til sted. Nå håper politiet at de folkevalgte skal få øynene opp for problemet og innse at de må tas hånd om av helsevesenet. Plassen foran Stortinget kan dermed bli Oslos største marked for kjøp og salg av narkotika.

 

Ingen politiker beveger seg i områder det de narkomane oppholder seg i dag. Hvis de skal få hjelp, må politikerne se dem, møte dem, snakke med dem og ta dem på alvor. Vi kommer til å slå ned på kriminalitet, men de narkomane har like stor rett som alle andre til å oppholde seg i byen. Da kan de like gjerne være utenfor Stortinget som alle andre steder.

- Kåre Stølen, stasjonssjef ved Grønland politistasjon

Hva synes dere om dette? Selv synes jeg dette er en utmerket innspill! Ikke nødvendigvis fordi det bedrer situasjonen til byens narkomane, men fordi politikerne trenger og bli minnet på samfunns utviklingen de er med på og skape.

Er det "utmerket" at politiet misbruker uskyldige mennesker for å skaffe seg høyere lønn?

En må være ganske nedsnødd for å tro at disse halvkriminelle autoritære drittsekkene gjør dette for å hjelpe de narkomane. Dette er bare et rått og kynisk spill fra en yrkesgruppe som overhodet ikke forstår sitt mandat.

 

Hvis politiet faktisk gjennomfører dette, bør forsvaret gripe inn og alle polititjenestemenn i Norge bør få sparken.

...tydelig noen som ikke tåler politiet og skyver alt av politifolk under en stol.

Jeg syns det er en glimrende ide. De er da "folkevalgt" og da burde da pinadø folket få lov til å stoppe dem og spørre om ting. Et skritt nærmere et bedre demokrati?

 

Det var på tide. Jeg synes også at de burde flytte alle de prostituerte til plenen til Stoltenberg.

Med hjemmel i hvilken lov?

Under samme lov når de sist ble flyttet? :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...