Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Siden 2001 er basen blitt benyttet som leir for fanger pågrepet under krigen mot terrorisme. Med andre ord terrorister. Finnes det uskyldige terrorister?

Her forhåndsdømmer du dem så det synger etter. Husk at de ikke har fått saken sin opp for en domstol en gang. De er straffet uten dom.

 

E: Det virkelige skremmende med dette er hvis det skulle vise seg at brorparten av disse faktisk er uskyldige kan Amerika har opprettet et stort terrorisme grunnlag. Disse er naturligvis relativt hevngjerrige og bitre på Amerika og kan mulig lett ledes ut i terrorhandlinger.

USA har siden 2001 gitt utrolig mye grobunn for økt terrorrisme, gjennom sine handlinger både i Guantanamo Bay, midtøsten og andre deler av verden. Å slippe ut de som blir kjent uskyldige i en domstol vil kun redusere terrorismen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min påstand er at terror vil eksistere uansett om Amerika ikke hadde gjort som de gjorde, men at flere hater Amerika nå kan jeg til dels skjønne. Spørsmålet blir om Obama kan få noen fanatikere til og legge ned våpnene. Jeg tviler. Trekker de soldatene ut nå, vil det bryte ut enda kraftigere borgerkrigen en det vi har sett hittil og grobunnen for terror vil bli enda større.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar
Min påstand er at terror vil eksistere uansett om Amerika ikke hadde gjort som de gjorde, men at flere hater Amerika nå kan jeg til dels skjønne. Spørsmålet blir om Obama kan få noen fanatikere til og legge ned våpnene. Jeg tviler. Trekker de soldatene ut nå, vil det bryte ut enda kraftigere borgerkrigen en det vi har sett hittil og grobunnen for terror vil bli enda større.

 

Det var jammen et convenient avstikk fra guantanamo.

Lenke til kommentar
Siden 2001 er basen blitt benyttet som leir for fanger pågrepet under krigen mot terrorisme. Med andre ord terrorister. Finnes det uskyldige terrorister?

"Fanger pågrepet under krigen mot terrorisme" har vist seg å være et svært vidtfavnende begrep.

 

E: Det virkelige skremmende med dette er hvis det skulle vise seg at brorparten av disse faktisk er uskyldige kan Amerika har opprettet et stort terrorisme grunnlag. Disse er naturligvis relativt hevngjerrige og bitre på Amerika og kan mulig lett ledes ut i terrorhandlinger.

Rent bortsett fra at det er fullstendig uakseptabelt å sidestille rettssikkerhet, var det realpolitisk svært dumt av USA å opprette Guantanamo nettopp på grunn av det, ja.

Lenke til kommentar
Spørsmålet blir om Obama kan få noen fanatikere til og legge ned våpnene. Jeg tviler. Trekker de soldatene ut nå, vil det bryte ut enda kraftigere borgerkrigen en det vi har sett hittil og grobunnen for terror vil bli enda større.

Bush har jo klart å gjøre situasjonen til "damed if you do, damed if you dont" så utgangspunktet er ganske håpløst. Jeg er ikke så ekspert på temaet at jeg tør gjette på hvilke strategiendringer Obama vil gjøre i Irak, men jeg tviler sterkt på at han trekker ut soldatene nå. Man kan jo bare håpe at han klarer å gjøre situasjonen mindre ille enn slik Bush forlater den.

 

Men, men tilbake til temaet vi diskuterte:

Min påstand er at terror vil eksistere uansett om Amerika ikke hadde gjort som de gjorde, men at flere hater Amerika nå kan jeg til dels skjønne.

Klart terror ville ha eksistert uansett. Terror/spille på frykt, har vel eksistert kontinuerlig siden før menneskeheten klatret ned fra trærne.

 

Spørsmålet bør heller være om USA har avlet hat og unødvendig mange terrorister med "terrorbekjempingen" sin de siste 7 årene.

Lenke til kommentar

Forskere ved Statens institutt for rusmiddelforskning skal undersøke kloakken i Oslo for rusmidler for å kartlegge hvilke rusmidler folk bruker.

Kloakkforskere har satt i gang et prosjekt i hovedstaden for å avsløre om du bruker narkotika.

I helgen tok forskerne de første prøvene av kloakkvannet i Oslo. Etter hvert skal prosjektet utvides til flere andre byer i Norge. Kloakkvann kan nemlig avsløre narkotikabruk. I første omgang skal kloakken testes for kokain, men Norsk institutt for vannforskning håper at forskerne etter hvert også kan lete etter amfetamin, heroin, cannabis og alkohol, melder P4.

– Dette prosjektet er veldig spennende, fordi vi kan få kartlagt hva folk i Norge faktisk bruker av rusmidler, sier forsker Ellen Amundsen ved Statens institutt for rusmiddelforskning.

Hun tror dette prosjektet vil gi et mer korrekt bilde av situasjonen enn det spørreundersøkelser kan gjøre.

 

...og dette har de ikke tenkt på før nå? oO

Og hvor mye klarer de å få ut av dette forsøket egentlig...med kloakk? Kan da ikke være særlig effektivt å ta prøver der nede sammen med piss, drit og alt annet faenskap.

Endret av b-real
Lenke til kommentar

rikspøbel: Aner ikke. Jeg kan bare ikke se at det skal være så gode forhold for å teste slikt egentlig men så har jeg ingen vitenskapelig utdannelse what so ever så :p

 

 

Vil spre islamsk revolusjon

Aller ivrigst overfor iranerne er ifølge Kiriakou Bolivias president. Evo Moraels har varslet at landets eneste ambassade i Midtøsten vil bli flyttet fra Kairo til Teheran, og han vurderer nå et tilbud fra Irans statlige TV om å produsere spanskpråklige programmer for Bolivias statlige TV. Dette er ifølge den tidligere CIA-agenten for lettere å kunne spre propaganda.

 

Aller mest alarmerende er i Kiriakous øyne at Bolivia har opphevet visumkravet for iranske statsborgere. Dette skal ha vært i bytte mot en iransk investering på om lag åtte milliarder kroner i bolivianske gassanlegg.

Den tidligere CIA-agenten mener opphevelse av visumkrav øker faren for etablering av «terrorceller i USAs bakgård».

IRAN-BOLIVIA-MORALE_894139g.jpg

 

«Hvis hvem som helst med et iransk pass kan komme inn i Bolivia, uten visum eller annen ytterligere dokumentasjon, vil landet snart være åpent for hemmelige aganter fra Irans etterretnings- og sikkerhetsdepartement, deres Islamske revolusjonsgarde, som nylig ble kategorisert som en terrororganisasjon av USAs utenriksdepartement og Quds-styrken, en militær gruppe med mandat om å spre islamsk revolusjon rundt om i verden» skriver han.

 

Islam skal videreføres..."ok"..bra fryktoverskrift ifra aftenposten. Men at Evo Morales gjorde slike ting var jeg ikke klar over i det hele tatt. Så et intervju med han på The Daily Show og fikk ikke akkurat inntrykk av at han samarbeidet med land som Iran på den måten der. Jeg kan forstå at slike ting blir gjort og at gasskraftverk er en ting som trengs for den Bolivianske infrastrukturen men til hvilken pris...fri adgang mellom landene. Har da Bolivianske statsborgere samme muligheten når de reiser til Iran?

Lenke til kommentar
...og dette har de ikke tenkt på før nå? oO Og hvor mye klarer de å få ut av dette forsøket egentlig...med kloakk? Kan da ikke være særlig effektivt å ta prøver der nede sammen med piss, drit og alt annet faenskap.

Det virker som det er ny laboratorieteknologi som gjør dette mulig. Egentlig ganske imponerende at de klarer å isolere og måle mengden av sporstoffer fra kokain ved å ta små prøver av en enorm strøm av kloakk.

Lenke til kommentar
...og dette har de ikke tenkt på før nå? oO Og hvor mye klarer de å få ut av dette forsøket egentlig...med kloakk? Kan da ikke være særlig effektivt å ta prøver der nede sammen med piss, drit og alt annet faenskap.
Det virker som det er ny laboratorieteknologi som gjør dette mulig. Egentlig ganske imponerende at de klarer å isolere og måle mengden av sporstoffer fra kokain ved å ta små prøver av en enorm strøm av kloakk.
Mkay.

 

Så mao, uttrykket "det blir som å pisse i havet" kan en snart bare slutte å bruke altså :blink:

Lenke til kommentar
*snip*

 

Dette er ren og skjær propaganda, produsert av CIA for å svekke bilaterale handelsavtaler mellom andre land. Så lenge de får en del av kaka, så gir de beng. Har sjelden lest noe så latterlig. :lol:

 

Er det latterlig at Iran og Bolivia øker samarbeidet sitt? Det er jo ingen tvil om at Iran velger disse samarbeidspartnerene nettopp fordi det er i USA sin bakgård og forutsatt at det er sant (visum-oppheving) er jo ikke disse scenarioene utenkelige. Hvorfor regner du det som "ren og skjær propaganda"?

 

Alt som kan bidra til å svekke eller være distanserende (og truende) mot USA er jo sett på som flott i mange sør-amerikanske nasjoner og ihvertfall hos Iran. Særlig pga. hvordan USA har ført politikken sin ovenfor disse statene.

Lenke til kommentar
Nå ble det vel vanskeligere enn noensinne å "bevise" at jødeutryddelsen aldri fant sted. :roll:

Har du spurt David Irving? Du får sjansen til og spørre når han kommer til Lillehammer.

 

Ja, er det etablert hvor han skal komme med budskapet sitt enda? Er mitt forslag om å stå på en eske utenfor festivalen tatt til følge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...