Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Så lenge det blir konsumert alkohol og av mindreårige i samvær med et lokalpolitisk ungdomsparti så er det prinsippielt et fett om det skjer på selve arrangementet eller like etterpå. Alkohol blir brukt, sikkert mer bevist blant noen enn andre.

Hvorvidt det oppfattes som galt eller ikke er en helt annen sak, men alkohol blir brukt for å gjøre laget mer spennende.

 

Og hva UH angår så fra tiden jeg var ungdompolitisk aktiv så var det UH som hadde de beste festene, helt til Fpu kom til stedet. ;)

 

Vi er kjent for å ha gode fester ja. ;) Men faktisk er reglene ganske strenge i forhold til mindreårige. Det er dog ikke alltid så lett å holde kontrollen på hva alle gjør til enhver tid...

 

Forøvrig er dette i forandring. Det er ikke lenger så greit å ha en fest etter et årsmøte, for eksempel. Ett eksempel er årsmøtet vårt, som ble avholdt på et sted med et strengt alkoholforbud. Dette synes jeg egentlig var helt greit, og at jeg og noen andre (alle over 18) dro til et annet sted utover kvelden og inntok litt alkohol har jeg ikke dårlig samvittighet for, da det foregikk utenfor UHs regi, utenfor lokalet arrangementet ble holdt og ikke i korrolasjon med selve møtet. Det var heller ikke noe som foregikk når vi dro ut, alle hadde gått hver til sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget mitt var vel heller at dette har fint lite med FRP å gjøre, det som knytter dem sammen er personens medlemskap til partiet. Hva personen velger å gjøre på fritiden har ingenting med partiet å gjøre.

Jeg ser ingen holdepunkter for at konspirasjonsteorier om at Frp til stadighet skal være forfulgt av media, og slik forstår jeg deg også.

At en gruppe mennesker med samme partitilhørighet til stadighet gjør dumme ting på sin fritid, forteller i noe om gruppen også.

Og når gruppen stadig er overrepresentert med dumme ting på fritiden så hvorfor skulle jeg tro at ikke de skulle prestere dumme ting også på jobb.

 

Det er ikke mennesker som er skikket til å drive med styr og stell et helt land.

 

Og da gir jeg dem utgangspunktet at disse dumme tingene ikke er gjennomtenkt men bare blåøyd utført.

Er de kalkulerte så er det mennesker jeg virkelig ikke ønsker skal styre og stelle i et land.

Lenke til kommentar
At en gruppe mennesker med samme partitilhørighet til stadighet gjør dumme ting på sin fritid, forteller i noe om gruppen også.

Det forteller om én ting; akkurat de personene vi tilfeldigvis får høre om gjennom media.

 

Det er ikke mennesker som er skikket til å drive med styr og stell et helt land.

Og da gir jeg dem utgangspunktet at disse dumme tingene ikke er gjennomtenkt men bare blåøyd utført.

Er de kalkulerte så er det mennesker jeg virkelig ikke ønsker skal styre og stelle i et land.

Snakk om generalisering...

Lenke til kommentar
GRATTIS MED NY PRESSIDENT A FOLKENS!!!!

Ja, dette ble en jubeldag.

 

Og det morsomme er at Obama på mange måter fører Frp-politikk. Se f.eks. på helsepolitikken hans :D Og likevel faller venstresiden i Norge på kne... for et parti som sannsynligvis er nærmere Frp politisk enn noen andre :D

 

 

Heller McCain og Palin en dette :dontgetit:

Hvorfor vil du heller ha McFail og Failin' enn brobyggeren Obama?

Lenke til kommentar
GRATTIS MED NY PRESSIDENT A FOLKENS!!!!

Ja, dette ble en jubeldag.

 

Og det morsomme er at Obama på mange måter fører Frp-politikk. Se f.eks. på helsepolitikken hans :D Og likevel faller venstresiden i Norge på kne... for et parti som sannsynligvis er nærmere Frp politisk enn noen andre :D

 

 

Heller McCain og Palin en dette :dontgetit:

Hvorfor vil du heller ha McFail og Failin' enn brobyggeren Obama?

 

Det har vi gjennomgått i tråden om presidentvalget:

 

Fordi han er svart.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar
Obama er 'the lesser of two evils', det er derfor venstresiden i norsk politikk støtter Obama, I guess. Men du har helt rett. Obama er et godt stykke til høyre for FRP. Dersom Per Sandberg talte på CNN og presenterte FRP-politikk ville han ikke bare bli oppfattet som en sosialist, men en SKIKKELIG sosialist.

 

:p

 

Per Sandberg ville fått en lynsjemobb etter seg, 50's style. :p

Lenke til kommentar

Der "Frp-leder" er en eller annen lokalpolitiker i en liten landsby et eller annet sted? :lol:

Hvorfor er det alltid Frp'ere som gjør slikt?

 

I et år med ministre som bl.a. har trekt seg grunnet løgn og mulige lovbrudd så blir dette unyansert. Men et parti som FRP er godt representert blant lovbrytere. AP også. Men så er jo partiene store. At det finnes en overgriper mot barn blant AP-politikere er ikke akkurat representativt. Jeg regner med at seriøse også unngår å stigmatisere FRP-politikere utifra noen sorte får. Det blir trangsynt og en god sti til et tullete sted.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1529716.ece (Forbehold om at denne undersøkelsen er temmelig useriøs fordi den tar utgangspunkt i mediesaker.)

 

Når det kommer til FRP og offerrollen. Både ja og nei. Det finnes ganske klare tilfeller (Sandberg-saken hvor selv representanter for regjeringspartiene gikk ut og omtalte det som en heksejakt), men samtidig også en trend at FRP roper mye ulv. Det er muligens en bevisst strategi for dem, akkurat som det er en bevisst strategi for AP å fremstille Siv Jensen som "sutrete".

 

Men uavhengig av dette så vil enhver som avfeier dette som nok et tilfelle av å innta offerrollen uten å i hvert fall sette seg inn i saken vil grense mot ignoranse. Det er som jeg nylig sa under en debatt hvor det ble påpekt fra så og si alle at rasismebegrepet er blitt for utvannet: Det stemmer nok, men det betyr ikke at vi skal gå i fellen å bli så ignorante at når det virkelig forekommer rasisme og det blir påpekt så må det ikke avfeies som "utvanning" før det i hvert fall undersøkes.

 

Et prinsipp jeg håper selv folk som så inderlig forakter et parti som FRP evner å ta inn over seg. Det er veldig mye prinsippløshet ute og går for de med politisk tilhørighet, jeg er ofte forundret over at tilhørighet leder til ignoranse og prinsippløshet. Det er ikke akkurat snakk om å heie på et fotballag. :)

Lenke til kommentar

Blir litt useriøst av Geir Mo å mene media er på en heksejakt etter FrP-politikere. Hverken småjentene til Søviknes, Underslaget til han karen her, slaget til Martin Schancke, voldsdommen til Sandberg, råkjøringa til sandberg, eller drikkinga-på-talerstolen til sandberg har fått like mye oppmerksomhet som de siste statsrådsakene og saera kahn saken.

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/11/05/552913.html

Palin kan gi Oprah konkurranse!

"- Hun har mange muligheter innen underholdningsbransjen, tror Steven Zeitchic fra Hollywood Reporter"

Ja gudene skal vite at hun har fått meg både til å le og til å ville gråte!

Kanskje ikke med vilje, men likefult.

Vel,hun har jo allerde "laget" en film med tittelen: Who's Nailin' Paylin?

Så lenge hun holde seg vekke fra Det Hvite Hus så hvorfor ikke. :!:

Lenke til kommentar
Blir litt useriøst av Geir Mo å mene media er på en heksejakt etter FrP-politikere. Hverken småjentene til Søviknes, Underslaget til han karen her, slaget til Martin Schancke, voldsdommen til Sandberg, råkjøringa til sandberg, eller drikkinga-på-talerstolen til sandberg har fått like mye oppmerksomhet som de siste statsrådsakene og saera kahn saken.

 

Dette er helt korrektm FRP har et forklaringsproblem siden også ikke-FRP'ere får gjennomgå. Det er knapt mulig å finne en journalist som stemmer FRP og det er jo uunngåelig at det nok vil ha en effekt at så mange i media stemmer SV og AP (70%). Eksempelvis sett en artig studie hvor det ble telt opp hvor mange "ufine" bilder av Siv Jensen som ble trykket, kontra Jens Stoltenberg. Førstnevnte nesten utelukkende med sure grimaser, mens sistnevnte gjerne avbildet smilende og glad.Andre trivielle ting er jo at Jens av media fikk det koselige navnet "pikenes-Jens", mens Erna Solberg ble avspist med Jern Erna og en mann som Dagfinn Høybråthen stemplet som "mørkemann". Men de unnlater jo ikke å gjøre jobben sin, både statsråder og ikke minst LO-leder har fått gjennomgå. Kanskje i overkant mye. Dog skal det nevnes at både Valla og de nevnte statsrådene anklaget media for å bedrive en heksejakt. Er ikke det å innta offerrolle?

 

Jeg er av den oppfatning at media tar seg for store friheter og er for tabloid og useriøs. Men det rammer ikke FRP mer enn andre har jeg inntrykk av. Når media får blod på tann så blir de nådeløs og skyr få midler. Ikke er de glad i kritikk heller, noe jeg kan skrive under på siden jeg jobber i media.

 

Det fine med internett og interaktive løsninger som blogg og forum er at også media nå har fått sin vaktbikkje. Who watches the watchmen? Bloggere og internettbrukere ellers. Noe ikke media alltid liker, eksempelvis er det sterke aktører som ønsker forhåndsredigering av innlegg fra sine egne "watchmen".

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Jeg er av den oppfatning at media tar seg for store friheter og er for tabloid og useriøs. Men det rammer ikke FRP mer enn andre har jeg inntrykk av.

Hva med alle hat-kampanjene mot FrP i VG? Det rammet FrP hardt. De mistet dog ikke mange velgere, dette slår jo tilbake når det gjelder FrP, altså den velkjente Martin Koldberg effekten, også kjent som teflon effekten. Så bare forsett, når var FrP tilbake på nesten 28% igjen :wee:

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...