Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Eg er nok mer et b-menneske enn a-menneske. Personlig jobber eg best mellom kl 13 og 23. Det sosiale er eg best på mellom 7 og 12 og søvn er best mellom 12 og 7. Eg kan legge meg før og eg kan stå opp tidligere(med varierende resultat) men effektivitetsnivået er relativt konstant i forhold til tidspunktene.

 

Så hadde samfunnet passet meg så hadde eg lagt meg kl 24. Stått opp kl 7. Spist frokost, vært med venner, shoppet og gjort andre dagligdagse ting til kl 11. Spist lunsj, gått på jobb kl 12 og jobbet til halv åtte, spist middag og deretter vært litt sosial til før eg legger meg.

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789
Kan og ha sammenheng med at dei fleste arbeider bedre om morningen.

Dette er bare svada.

 

Kan være, men eg jobbar bedre om morningen fordi eg ikkje tenker klart nokk til å kjede meg.

Lenke til kommentar

Hvorfor det er A-menneskene som regjerer? "Early bird gets the worm", sier de som kan engelsk, og hvis vi ser litt bakover i tid er det kanskje ikke så vanskelig å forstå hvordan ordtaket har oppstått. Med et vanlig søvnmønster (en lang nattesøvn og kanskje en middagshvil) vil de som er oppe tidlig bli først ferdig med å skaffe seg mat for dagen. De kan bruke resten på andre ting, for eksempel å jobbe for overskudd de kan selge. De har brukt mindre energi på jobben, og er allerede våkne og opplagte når B-menneskene endelig står opp. Dessuten blir man mer opplagt av å sove når det er mørkt og være våken når det er lyst, i stor grad for alle enten man er A eller B. Dette får sosiale følger, og det er lett å se for seg at A-rytmen har inntatt lederstillingen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/11/01/552370.html

^^Min første tanke var "Hvorfor opplevde aldri jeg noe slikt?"

Og så kom jeg på hvordan lærerinnene mine så ut og priset meg lykkelig for at jeg slapp

Det som jeg synes er mest utrolig er at en bagatell som denne som utspiller seg i Tyskland får nok mediedekning til at det når opp til oss i Norge. En morsom sak, utvilsomt, men det sier noe om samfunnet når litt uskyldig stripping skaper så mye furore. Jeg kan i det lengste strekke meg til å si at det var upassende i den settingen, men noe utover det er det for min del ikke dekning for å karakterisere det som.

 

Leste bloggen til en som kommenterte saken:

Dette er mine øyne heslig, her trekker ei voksen lærerinne voksen seksualitet ned over hodene på 15 åringer, og så får hun beholde jobben? Det går da ikke an å opptre så uerbødig og direkte utfordrene i forhold til så unge personer.

 

Hun skulle hatt sparken og det på dagen, slike som henne bør holdes langt unna ungdommer og barn. Har ikke grenser for hva som passer seg, og kan komme til å skade dem som enda ikke er fortrolig med seksualitet. Synes mest som hun gjorde dette for å tilfredstille egne behov og at det da skjedde på bekostning av helt unge.

 

Du skal være rimelig blåøyd for å ikke tro at 15-åringer har sett atskillig drøyere ting enn dette. Å tro at dette er deres første møte med "voksen seksualitet" er rett og slett å være uten kontakt med virkeligheten. For å si det sånn, det var en periode da vi gikk i 8.klasse på skolen (altså som 12-13-åringer) hvor underholdningen blant visse av mine klassekamerater i storefri stort sett gikk ut på å gå inn på diverse scatsider på fellespc'en i klasserommet. Etter å ha pratet med en del som gikk på andre skoler har jeg funnet ut at episoder av denne karakteren neppe var noe veldig uvanlig blant mine jevnaldrende.

 

Med internetts inntog har voksen seksualitet (og også de mer bisarre avartene av dette) blitt en del av oppveksten til de aller fleste barn og ungdom. Hvor heldig det er kan man selvfølgelig diskutere, men det er nå en gang sånn det er idag. Hvis man mener at det er problematisk at barn og unge møter seksualitet så tidlig som de gjør er det rett og slett å kaste bort tid å bry seg om litt rimelig uskyldig stripping når de ser mye drøyere ting enn dette.

Lenke til kommentar

Leste at England tar beslag i aktiva til Islanske banker i England,og bruke antiterroristlover som begrunnelse.Dem gjør dette for og prøve å redde sparepengene til 300.000 Engelskmenn.

 

Dette viser bare at frykten for terrorister har gitt lover som gir endel fritt spillerrom for å tolke lovene dithen man selv vil.

 

Mener at i norge holder det og nevne ordet terrorist,så stiller politiet ganske fritt angående overvåking/avlytting.

 

I USA kan myndighetene gjøre omtrent hva som helst med en person,bare dem har en liten mistanke i retningen terrorist.

 

Hva blir det neste angående misbruk av antiterrorlover ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Leste at England tar beslag i aktiva til Islanske banker i England,og bruke antiterroristlover som begrunnelse.Dem gjør dette for og prøve å redde sparepengene til 300.000 Engelskmenn.

Kunne du hjelpe meg til å finne ein artikkel om det der? Leita rundt på nettet, fann ikkje noko :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...