Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Bush og venstreraddiser har noe til felles:

 

Begge bruker vold for å "hjelpe freden".

 

Hoho.

Problemet er jo at venstresiden konsekvent velger feil side å støtte. Uten unntak.

Ja, for USA har jo aldri støttet Osama Bin Laden eller Saddam :) USA har aldri hjulpet til med å fjerne regjeringer for å innsette diktatorer som skulle støtte USA... USA var aldri i Nicaragua f.eks.

 

 

De støttet Hitler før andre verdenskrig ved å nekte å gripe inn før det var for sent, og var således medskyldig i drapet på seks milliarder jøder.

Å kalle en ikkeangrepsavtale for "støtte" og å si at man er medskyldig i noe fordi man ikke kunne stoppe det er som å høre en ekte hypersosialist legge ut fra sine omskrevne historiebøker...

 

Edit: Typo.

Endret av howzer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1131928.ece

 

- Vardø-radaren er en viktig del av det amerikanske rakettforsvaret. Det sier Philip E. Coyle, som har arbeidet i det amerikanske forsvarsdepartementet.

 

Coyle, som har vært seniorrådgiver i Pentagon, sier til NRK at Vardø-radaren kan samle inn verdifull informasjon om et russisk eller kinesisk atomrakettangrep mot USA over Nordpolen.

 

- Vardø-radaren er veldig viktig for det amerikanske rakettforsvarsprogrammet, sier Coyle.

 

Russland har reagert sterkt på radaranlegget i Vardø og har flere ganger hevdet at den er en forlenget arm av det amerikanske rakettforsvaret, og dermed et brudd på ABM-avtalen.

 

ABM-avtalen ble inngått i 1972 mellom USA og det daværende Sovjetunionen. Avtalen forbyr de to partene å utplassere landsdekkende forsvar mot strategiske raketter. Hovedtanken bak avtalen var at et nasjonalt rakettforsvar ville undergrave den kjernefysiske maktbalansen og kan forårsake et nytt atomkappløp.

 

USA trakk seg fra ABM-avtalen i 2001.

 

Ganske dårlig skrevet artikkel, men det er vel ingen tvil om hva som kommer fram.

Lenke til kommentar
Å kalle en ikkeangrepsavtale for "støtte" og å si at man er medskyldig i noe fordi man ikke kunne stoppe det er som å høre en ekste hypersosialist legge ut fra sine omskrevne historiebøker...

Jeg har ikke sagt noe om Stalin og Hitlers avtale. Med venstresiden mener jeg her primært venstresiden i Vest-Europa og Nord-Amerika. Når det er sagt, har jeg en lei tendens til å sette ting litt på spissen sent på kvelden. :innocent: Likevel mener jeg å ha dekning for at venstresiden er medskyldig i drapet på seks milliarder jøder, all den tid vestlige ledere kunne ha grepet inn lenge før, men lot være på grunn av en venstredreid befolkning. Når du skriver at man ikke kunne stoppe det, er jo det feilaktig. Man kunne meget vel ha fjernet Hitler fra makten før andre verdenskrig dersom man hadde hatt støtte for det i opinionen.

Lenke til kommentar
Å kalle en ikkeangrepsavtale for "støtte" og å si at man er medskyldig i noe fordi man ikke kunne stoppe det er som å høre en ekste hypersosialist legge ut fra sine omskrevne historiebøker...

 

Det var jo en klar støtte, siden avtalen innebar at man kunne dele øst-europa mellom seg.

 

Så til Pels: Hvorfor skriver du konsekvent seks milliarder jøder?

Endret av Hayek
Lenke til kommentar
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1131928.ece

 

- Vardø-radaren er en viktig del av det amerikanske rakettforsvaret. Det sier Philip E. Coyle, som har arbeidet i det amerikanske forsvarsdepartementet.

 

Coyle, som har vært seniorrådgiver i Pentagon, sier til NRK at Vardø-radaren kan samle inn verdifull informasjon om et russisk eller kinesisk atomrakettangrep mot USA over Nordpolen.

 

- Vardø-radaren er veldig viktig for det amerikanske rakettforsvarsprogrammet, sier Coyle.

 

Russland har reagert sterkt på radaranlegget i Vardø og har flere ganger hevdet at den er en forlenget arm av det amerikanske rakettforsvaret, og dermed et brudd på ABM-avtalen.

 

ABM-avtalen ble inngått i 1972 mellom USA og det daværende Sovjetunionen. Avtalen forbyr de to partene å utplassere landsdekkende forsvar mot strategiske raketter. Hovedtanken bak avtalen var at et nasjonalt rakettforsvar ville undergrave den kjernefysiske maktbalansen og kan forårsake et nytt atomkappløp.

 

USA trakk seg fra ABM-avtalen i 2001.

 

Ganske dårlig skrevet artikkel, men det er vel ingen tvil om hva som kommer fram.

Ser ikke helt det store med dette.

 

Vi har jo kringkastere her oppe f.eks. som er vitale for sambandet til ethvert amerikansk fartøy i området. De er også delfinansiert av amerikanerene.

 

Men det er jo fordi vi er med i Nato.

 

Denne radaren har en funksjon, om den også kan brukes til annet som en bi-effekt får så være, skal vi kutte ut alt utstyr vi har som kan irritere russerene? Norge hatr ingnenting med ABM avtalen å gjøre, så vi bryter ingenting.

Lenke til kommentar
Og fordi en del galt har skjedd, og at formålet offisielt ikke vr å skape fred, så skal man ikke akseptere resultatet?

 

Ville det vært bedre med nye tjuefem år med krig, tortur, undertrykkelse og lidelse?

Nei, det har jeg aldri sagt.

 

Poenget er nå at for å gi en fredspris så bør nå det være til en som aktivt arbeider for fred og ikke satse på mål som har fred som bi-effekt.

 

Jeg synes det er en ganske sær påstand. Hva i all verden får deg til å tro at Bush ikke er interessert i å skape fred?

1.) Han/USA har mer enn nok mulighet til å skape fred andre steder,

2.) Han/USA tok tak i Irak og Afghanistan som følge av at de selv følte de kunne bli offer hvis de lot vær.

 

 

Derfor min påstand. Bush er interessert i å ivareta USA sine interesser, i denne sammenheng deres sikkerhet. Derfor gjør USA lite med de millioner av mennesker som lider i f.eks. Afrika.

 

Det er ikke farlig for USA å la være å hjelpe de menneskene, men USA er overbevist om at de selv ville ta skade av å la vær å foreta seg noe i Irak og Afghanistan.

 

Men selvfølgelig, det er min påstand. Jeg kjenner jo ikke Bush personlig, så noe mer enn det blir det ikke ;)

Lenke til kommentar

1. USA gjør masse for å skape fred i mange andre konflikter

2. Det ene utelukker ikke det andre

 

Ja, Bush har som første prioritet USAs interesser. Nei, det utelukker ikke at det å skape fred samtidig kan være viktig. Og USA gjør en innsats på dette området i mange steder i verden. Inkludert Isral/palestina og Nord Korea.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt det store med dette.

 

Vi har jo kringkastere her oppe f.eks. som er vitale for sambandet til ethvert amerikansk fartøy i området. De er også delfinansiert av amerikanerene.

 

Men det er jo fordi vi er med i Nato.

 

Denne radaren har en funksjon, om den også kan brukes til annet som en bi-effekt får så være, skal vi kutte ut alt utstyr vi har som kan irritere russerene? Norge hatr ingnenting med ABM avtalen å gjøre, så vi bryter ingenting.

Neida, det er ikke verdens ende eller noe, men det er en byll som stikker opp av en fullt infisert kropp.

 

Vi burde heller følge den tradisjonelle alternative linjer vår, prøve å bygge opp vårt eget syn på verdens makter, istedetfor å følge de store linjene. AP og Gerhardsen, om jeg ikke tar feil, tok fatt på ei norsk utenrikslinje hvor Norge IKKE skulle la stormaktene plassere strategiske militære enheter i Norge. Noen må nemlig ta et initiativ. Om ingen gjør det blir ting kun verre, vi får plassert slike ting utover hele verden, det blir fokus på konflikt, fokus på hvem som er sterkere enn den andre, en videreføring av den kalde krigen?

Lenke til kommentar

Vi burde heller følge den tradisjonelle alternative linjer vår, prøve å bygge opp vårt eget syn på verdens makter, istedetfor å følge de store linjene. AP og Gerhardsen, om jeg ikke tar feil, tok fatt på ei norsk utenrikslinje hvor Norge IKKE skulle la stormaktene plassere strategiske militære enheter i Norge.

 

Det er en linje som må medføre at vi ikke blir med i Nato.

 

Det er omfattende dette her, men skal prøve å gjøre det kort. Vi har i Norge en del utstyr/stasjoner som er der i Nato sammenheng. Som flyplass, Jåtta(Stavanger), kringkastere m.m. Dette blir også delfinansiert av Nato og er der som følge av den totale pakken som er Nato. Det samme har alle andre land i Nato, som f.eks. Ramstein i Tyskland.

 

Om vi så skulle forsvinne ut av Nato og opprettholdt dette utstyret/basene selv (noe vi måtte gjort uansett om vi skal ha et forsvar), så ville kostnadene mangedobles, samtidig som vi ikke lenger har Nato til å støtte oss i en konflikt.

 

Skal vi være med i NATO så innebærer det at vi kan brukes i Nato sammenheng.

 

Noen må nemlig ta et initiativ. Om ingen gjør det blir ting kun verre, vi får plassert slike ting utover hele verden, det blir fokus på konflikt, fokus på hvem som er sterkere enn den andre, en videreføring av den kalde krigen?

 

Nå må du huske at man påpeker hva denne stasjonen kan brukes til, ikke hva den blir brukt til. Den brukes til andre ting som er høyst nødvendig. Skal vi la vær å bygge slike stasjoner pga avtale mellom russere og amerikanere?

 

Unnskyld meg, men trodde du var for et Norge som førte sin egen utenrikspolitikk. Å ikke ha en slik stasjon er jo det motsatte, da lar vi to andre lands avtale styre vår avgjørelse.

 

Du ser vel selvmotsigelsen?

Lenke til kommentar
Argh, nå forandres veiskiltene slik at de skal være kjønnsnøytrale.

 

Jeg kommer spesielt til å savne skiltet som markerer gangfelt. Den stilige mannen med hatt og herlig ganglag blir byttet ut med en ekkel "strekmann". :(

 

Artikkel på nettavisen

Så lenge veiskiltene er funksjonelle og utvetydige, så gir jeg blanke.

 

Det er mye rart ekstremistfeministene finner på, men dette er harmløst.

Lenke til kommentar
Vel, jeg synes de nye skiltene er stygge. Ser absolutt ingen grunn til å forandre de gamle.

 

Snart må man vel fjerne "grønn/rød mann"-begrepet også?

Who cares? Å henge seg opp i slikt er jo akkurat det som gjør disse feministene slitsomme og irriterende.

 

Så lenge det ikke er snakk om å kaste bort masse resurser på å bytte skillt som allerede eksisterer og er i god stand.

Lenke til kommentar
Who cares? Å henge seg opp i slikt er jo akkurat det som gjør disse feministene slitsomme og irriterende.

 

Så lenge det ikke er snakk om å kaste bort masse resurser på å bytte skillt som allerede eksisterer og er i god stand.

Vel, det kommer sikkert til å koste litt å bytte ut alle skiltene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...