Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I konteksten: Skal kvinnelige flyvelederstudenter ha mindre opptakskrav enn menn, da statistikken viser at flere kvinner stryker på romforståelse enn menn.

 

Selvfølgelig skal kvinner ha lavere opptakskrav. Det er helt uhørt at ulike mennesker skal ha ulike forutsetninger til å leve livet de vil.

Og her bør kvinner, som må innrømmes å ikke være helt de beste, få lettere lovt til å bli flygeledere, selv om det kan gå utover flysikkerheten.

:wallbash:

Lenke til kommentar
I konteksten: Skal kvinnelige flyvelederstudenter ha mindre opptakskrav enn menn, da statistikken viser at flere kvinner stryker på romforståelse enn menn.

 

Selvfølgelig skal kvinner ha lavere opptakskrav. Det er helt uhørt at ulike mennesker skal ha ulike forutsetninger til å leve livet de vil.

Og her bør kvinner, som må innrømmes å ikke være helt de beste, få lettere lovt til å bli flygeledere, selv om det kan gå utover flysikkerheten.

:wallbash:

 

*prays for sarcasm*

Lenke til kommentar
Hva skjedde med "menn klarer ikke å tenke på to ting på en gang, det er vi kvinnene som multitasker, dere er bare enkle vettu tihiknis"?

Det stemmer da fremdeles? At kvinner er noe flinkere til multitasking enn menn altså.

"Multitasking" er en myte å regne, mennesker "tenker" ikke på to eller flere ting på likt men kan gjerne veksle veldig fort mellom to eller flere forskjellige oppgaver/tanker, og utøvelse av hva som regnes å være "multitasking" fører til dårlig utførelse av oppgavene som blir gjort samt ofte tregere utførelse av de samlede oppgavene som blir gjort. Det er i hvert fall de resultatene jeg har lest rundt tester av emnet innenfor psykologi.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
I konteksten: Skal kvinnelige flyvelederstudenter ha mindre opptakskrav enn menn, da statistikken viser at flere kvinner stryker på romforståelse enn menn.

 

Selvfølgelig skal kvinner ha lavere opptakskrav. Det er helt uhørt at ulike mennesker skal ha ulike forutsetninger til å leve livet de vil.

Og her bør kvinner, som må innrømmes å ikke være helt de beste, få lettere lovt til å bli flygeledere, selv om det kan gå utover flysikkerheten.

:wallbash:

 

*prays for sarcasm*

 

indeed!

 

Tenk om at alle svømmere fikk starte to sekund før Phelps, bare fordi han er en gudegitt kropp for svømming?

Lenke til kommentar
«- Det egentlige problemet er....», sier de, og overhører glatt spørsmålet.

Når spørsmålet blir gjentatt, svarer de: «- Men la meg først få presisere

at....» og så gjentar de sitt første svar. På dette tidspunkt blir

journalisten ofte frustrert og stiller et tilsynelatende kritisk «ja eller

nei»-spørsmål: «- Er ikke dette å føre folk bak lyset?». Maktpersonen smiler

på dette tidspunkt innvendig og vet at slaget er vunnet.

[..]

«Den fjerde statsmakt har ikke fulgt med i opprustningen av de metoder som de

siste 20 årene har skjedd hos kilder på toppnivå.»

 

Sven Egil Omdal sjefredaktør, Aftenbladet Multimedia

 

Et intressant blikk på media og deres evne til å forstå hvilke brikke de har i forhold til dagsorden.

Lenke til kommentar
Sidemål fungerer best som valgfritt. Evt. som voksenkurs for de som skal ha seg en kommunal jobb. Nynorsk er et flott språk, men det forhindrer ikke at jeg har brukt ufattelig mange timer (25% av norsktimene på videregående, samt hva det nå var på ungdomsskolen) på et fag jeg aldri har hatt bruk for. Det meste er glemt nå. Folk kan gripe fatt i så mange tråder de bare vil, men sidemål blir noe som kun blir relevant for en veldig liten andel av befolkningen (stort sett administrasjon i kommune og stat)

 

Kan være greit å skille mellom sidemål og nynorsk, da de ikke er samme ting.

 

Nå er det nettopp det jeg gjør. Setningen ville hatt liten mening om jeg skrev "nynorsk er et flott språk" fordi ingen her inne kan være sikker på hva som er mitt sidemål. Det finnes nok av nynorsk-folk som skriver bokmål (min egen mor er en av dem). Derfor skilte jeg bevisst i mitt innlegg. Jeg syntes ikke bokmål er noe særlig fint, men det er en smakssak.

 

 

Dotten: Jeg visste jeg kom til å tråkke noen på tærne når jeg sa PC-spilling er en uting som går ut over lekser og søvn. Jeg bare viste ikke hvem som ville bli den første til å føle seg så angrepet at h*n ville forsvare spillene :p

 

Hilsen tidligere ivrig Zak McCracken-spiller. (og Kings Quest, Larry laffer osv)

 

PC-spill er del av læringsprosessen på skolen. Det blir for unyansert å påstå at spill går ut over skolegangen, all den tid spill er en viktig del av den pedagogiske opplæringen. Alt fra 1. klasse på barneskolen :)

 

Så lenge de riktige spillene spilles så er det positivt.

Lenke til kommentar

Hurtigruten har i løpet av fire år brukt 31 millioner kroner på sluttpakker til direktører.

Direktørene i TFDS, OVDS og Hurtigruten ASA har tjent godt på sine avganger. På fire år har millioner gått til avgåtte direktører, skriver VG.

Tor J. Strand i OVDS fikk en sluttpakke på 14,3 millioner kroner. Tor Lægreid i TFDS fikk 6,5 millioner. Jan Kildal i Hurtigruten Group fikk 5,8 millioner og Henrik Andenæs fikk 4,4 millioner kroner.

Dagens toppsjef, Olav Fjell, har ei lønn på 4 millioner kroner og en bonusavtale som kan gi ham 1,3 millioner ekstra i året.

 

http://vol.no/nyhet.asp?F=F&N=22973

 

 

 

 

 

 

 

Og så kommer de til regjeringen/stortinget og vil forhandle om at de må få tilskudd for å redde selskapet? Lol.

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...