Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om disse to videoene ang. subprime er dratt frem allerede men de er så bra at jeg gledelig deler de igjen, siden de igjen er blitt høyst relevante i disse valgtider:

 

- En humoristisk fremstilling som på en genial måte fremstiller mye av sannheten i markedet(som Bird&Fortune alltid gjør... Søk på noen av deres andre snutter!)

 

- Obama fanatikere vil mislike denne. Er enig i at den er noe ekstrem, men får frem en del vesentlige poeng om bakgrunnen i dagens krisen. Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Sosialdemokratene med nettsensur i Australia

 

Med Giskes flørting rundt et medieombud friskt i minne så gremmes jeg litt. Forhåpentligvis klarer regjeringen å holde kontrolltrangen sin unna internett, selv om økt kontroll er et hjertebarn flere andre steder for dem.

 

Men det går vel ikke lang tid før tar et slikt kontrollsystem i forsvar. Målet helliggjør midlene ...

Lenke til kommentar

Myndighetene bør heller fokusere at virksomheter og eksempelvis bloggere som ikke benytter bloggtjenester opprettholder kontrollplikten. Samt få litt flere politifolk "på nett". Fremfor å bruke resurser på å vurdere tåpeligheter som et medieombud.

 

Det er klart internett ikke skal være en frisone for kriminelle, men man stenger nå ikke motorveier fordi noen råkjører. Man går etter de som tråkker over (eller tråkker ned gassen). Paternalismen som begynner å få grobunn hos enkelte, relatert til internett, er skremmende.

Lenke til kommentar

Ja det er desverre slik at "det enkle er ofte det beste"-holdning blant mange politikere. At man skal opprette et såkalt "medieombud", som jo høres så koselig ut, litt som barneombud.

 

Skal man opprette egene polititenheter som skal ta seg av slike ting, så vil det jo såklart koste masse penger, og vi vet jo alle at det er kamel og svelge for politikere. Dette vil selvsagt eskalere en hel del når polititet finner ut hvor mye snusk det er. Så har vi sirkuset gående...

 

Mer penger, roper polititet. Mer velferd, roper polititkerne...

Lenke til kommentar
Hvis FrP går ut og sier at de vil ha lavere skatter og avgifter, mens DLF vil avvikle skattene totalt. Har da FrP gått i DLF sitt fotspor? Forstått at total avvikling er riktig?

Hvis Frp gradvis og systematisk beveger seg mot DLF og nå bruker samme argumenter DLF har brukt i alle år, så ja.

 

De gir ikke FrP rett

Jo, fordi de gradvis og systematisk beveger seg mot Frp.

 

Det å herme etter FrP i denne sammenhengen er å det samme som å "herme" etter alle innvandringsfiendtlige partier.

Ikke når de tar i bruk forslag fremmet av nettopp Frp.

Lenke til kommentar
Meir seriøst, så er dette innlegget meint å gje eit inntrykk av norsk vegstandard rundt omkring. Eg er fullt klar over at ein del områder har eit større trafikkgrunnlag enn andre og dermed behov for fleire felt. Men dette biletet illustrerar ganske godt korleis ting kan sjå ut og vere enkelte plassar, når det ikkje er ei veiledande gulstripe der. Eg skal ikkje påstå at dette området treng meir midlar enn andre, sjølv om flyten i trafikken ville ha gått kjappare om det faktisk var to felt her.
Blir slik når norske veinette er bygget på gamle kjærreveier.
Lenke til kommentar
Meir seriøst, så er dette innlegget meint å gje eit inntrykk av norsk vegstandard rundt omkring. Eg er fullt klar over at ein del områder har eit større trafikkgrunnlag enn andre og dermed behov for fleire felt. Men dette biletet illustrerar ganske godt korleis ting kan sjå ut og vere enkelte plassar, når det ikkje er ei veiledande gulstripe der. Eg skal ikkje påstå at dette området treng meir midlar enn andre, sjølv om flyten i trafikken ville ha gått kjappare om det faktisk var to felt her.

 

Jeg har faktisk bodd i det distriktet et år og det var ganske nervepirrende å kjøre den strekningen :)

 

Problemet på veier som det du ser på bildet er at det går rett ned i sjøen på den ene siden og noen hundre meter rett opp på andre siden (rv7 går på nordsiden av Hardangerfjorden). Dette er også en vei med en del tungtransport da det ligger en del industri i Hardanger. Dette er vel ikke unikt langs norske fjorder men skal det gjøres noe med det er kostnadene enorme. Enten må man bygge tuneller, fylle ut mange tusen kubikk i sjøen eller sprenge vekk tilsvarende mange kubikk fjell. Selve kvaliteten på asfalten er ikke så verst, det er bare så lite av den.

Lenke til kommentar

Det norske veinettet er en svært vanskelig problemstilling. Med alle fjellene og fjordene vi har i dette landet så er det ikke barebaret å bygge gode veier. Men det at stamveiene mellom de største byene er så latterlig dårlig som de er, det er noe vi bør prioritere. Selv om det er dyrt så vil vi kunne spare på sikt. For ikke å glemme alle livene som kan bli spart.

Lenke til kommentar

Jeg synes samtlige stamveier burde vært oppgradert til det som Statens Vegvesen faktisk har som minstekrav for stamveier (8 meter veibredde med gul midtstripe), og enda bedre standard der det er behov for det. Da hadde nemlig slike hendelser vært langt sjeldnere, ettersom stamveinettet faktisk dekker det meste av befolkning og industri vi har her til lands.

 

Legger ved et bilde av stamvegnettet:

 

post-51689-1224251090_thumb.png

Lenke til kommentar

Tilbyr kvinner abort til havs

Abortbåten «Aurora» har ankret opp utenfor Valencia i Spania, der kvinner får mulighet til omgå spansk lov og ta abort til havs. Båten «Aurora» ankom torsdag havnen i Valencia. Båten er en omreisende abortklinikk og tilhører den nederlandske organisasjonen «Women on waves». De reiser rundt i Europa til land med streng abortlovgiving og frakter kvinner ut i internasjonalt farvann og utfører inngrepet. Dem omstridte abortbåten ble invitert til Spania av 33 organisasjoner som vil endre den spanske abortloven.

 

Noe å satse på her hjemme? Gode muligheter i Oslofjorden :hmm:

Lenke til kommentar
Noe å satse på her hjemme? Gode muligheter i Oslofjorden :hmm:

Abort med fjordutsikt? Høres ut som et spennende konsept. Hvorfor begrense seg til Oslofjorden? Jeg vil abortere mens jeg ligger og skvulper i Sognefjorden! (Eller jeg ville det, hvis jeg var kvinne.)

Ligger ikke Fjord Line litt dårlig an økonomisk? Her er potensial. Tur til internasjonalt farvann, sitteplass med innebygde strikkepinner.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
"Abort - Nå med Taxfree-kvote"

:thumbup:

Abortcruise - med taxfree, spa og dansegulv. Aldri har det vært mer gøy å ta abort! ;)

 

Litt mer seriøst - glad kvinnene slipper å ta turen ut i internasjonalt farvann her til lands. Å nekte kvinner å abortere på en trygg måte fører bare til at de setter livet på spill for å bli kvitt fosteret sitt. :( Jeg har mer tro på å få færrest mulig aborter med andre metoder (prevensjon, angrepille).

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Sonys storsatsing hadde referanser til Koranen - «LittleBigPlanet» trekkes fra markedet.

 

Etter denne tråden ble postet i Sonys egne forum, så ble altså spillet trukket fra hyllene.

 

Undertegnede er mildt sagt i harnisk over Sonys ikke-eskisterende baller. Det er naturligvis et smart trekk sett fra et kommersielt synspunkt, men det forandrer ikke det faktumet at meningsterroristene fra Islam nok en gang har påtvingt sine meninger på resten av verden.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...