Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

De våger å snakke om seg selv, fortelle at de har det tøft og appellere til følelser. Slik gjør man ikke i Vikingland. Internett er blitt en kanal hvor man kan få tilfredsstilt behov for selveksponering. Til manges frustrasjon.

Ja, bare se på forumet ;) Vet ikke helt hva en sånn emo-kidz er engang jeg, men har noe med stil og gjøre tror jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk høre for noen år siden (10 ca) hvor mye Frp og Ap faktisk stemte likt på Stortinget, og det var en høy andel.

Generelt så er det nok forskjellene størst ihht innvandring, kultur og bruk av oljefondet.

Vel, på innvandring driver jo AP og hermer etter Frp i større og større grad.

 

Det å herme etter FrP i innvandring er det vi andre ser på å tilpasse politikken etter situasjonen. Nå anslår de en sterk økning og da trengs det strengere tiltak. Noe det ikke trengtes når situasjonen ikke var så stor. Og APs nå noe mer restriktive innvandring er langt unna FrP. Da kan man likegjerne si at de hermer etter andre anti-innvandringsparti, uten at det gir noe mer mening.

Lenke til kommentar
Det å herme etter FrP i innvandring er det vi andre ser på å tilpasse politikken etter situasjonen.

:lol:

 

Er ikke bare i Fox News de spinner, ser jeg :D

 

Hva med å argumentere fremfor å bare slenge ut oneliners? Du har jo en evneveik debatt-teknikk. Eller hva sier du til faktumet at man spår en drastisk økning fremover på innvandring og dermed må gjøre tiltak?

 

FrP vil jo ha ned til 1000 i "ikke-vestlige"-innvandrere, noe som er betydelig annerledes enn å gjøre restriktive tiltak i en ellers så human innvandringspolitikk. Litt som å stikke ut beinet når andre hopper og kalle det herming.

Lenke til kommentar
Det å herme etter FrP i innvandring er det vi andre ser på å tilpasse politikken etter situasjonen. Nå anslår de en sterk økning og da trengs det strengere tiltak.

Hehe... Så FrP hadde noe lurt og fare med alikevel? Hehe... Dette viser at AP er det partiet det i mange år har hevdet FrP er, altså et parti som snur kappen etter vinden!

Lenke til kommentar
Det å herme etter FrP i innvandring er det vi andre ser på å tilpasse politikken etter situasjonen. Nå anslår de en sterk økning og da trengs det strengere tiltak.

Hehe... Så FrP hadde noe lurt og fare med alikevel? Hehe... Dette viser at AP er det partiet det i mange år har hevdet FrP er, altså et parti som snur kappen etter vinden!

 

APs restriktive politikk er jo langt unna FrP sin, så hvorfor hevde at de har "noe å fare med". AP vil begrense en sterk økning. FrP vil ha ned til maks 1000 ikke-vestlige.

 

Det å "snu-kappa-etter-vinden" i dette tilfelle er å gjøre tiltak mot endringer. Utsagnet blir gjerne brukt mot populister som velger etter hva velgerne ønsker, noe FrP har nesten maktmonopol på. Men nå begynner det jo å nærme seg valg, så da blir det selvfølgelig litt valgflesk fra den fronten.

Lenke til kommentar
De våger å snakke om seg selv, fortelle at de har det tøft og appellere til følelser. Slik gjør man ikke i Vikingland.

Unge som reelt har det tøft og til slutt tørr å appelere til sine egne følelser har jeg liten tro på bedriver en så utbredt uniformering som "disse" tidvis gjør.

Har man et sår på sinnet så vil man ofte søke å bli så "normal" som mulig.

 

Emo-bevegelsen er ikke mer enn et trend-ungdomsoppgjør som en reaksjon på hvordan foreldre generasjonen lever på linje med f.eks. punkere.

Mye mulig at det bevegelsen ble initiert av unge som var faktisk psykisk syke, men at en bredde slik vi ser i dag skal ha sjelelige sår har jeg vanskelig for å tro på.

Mens emo'er klager på materialiseringen av samfunnet, og det til å bli oversett av sine foreldre i tidsklemmen, så ønsket punkerne å frigjør seg.

 

Men for all del, jeg er hverken sosionom eller psykolog så tar jeg feil skal jeg ta kritikk for det.

Internett er blitt en kanal hvor man kan få tilfredsstilt behov for selveksponering. Til manges frustrasjon.

?

Lenke til kommentar
Men hvorfor blir disse så hatet? Har lest at de blir banket opp og spytta på. Why? Lurer på om noen kanskje er litt misunnelige, for er som L4r5 sa, noen av de er hotte...
Sannsynligvis fordi svært mange av dem er styggdumme fjortizzer som ikke eier skamvett. De risper seg for å lage "arr" for å kunne si "se, jeg har det så vondt at jeg må skade meg, lizzom, fordi ingen forstår meg sånn seriøøøzt. Kom så holder vi rundt hverandre og gråter litt, og bryter hverandre mer ned mens vi tenker på hvor jævlig vi har det. Jeg fikk ikke fire tusen til å kjøpe en nye jakke som matcher stilen min av mamma." Som alltid er det fristende (og normalt) å dømme en gruppe på de individene man ser mest av/legger mest merke til. At de latterliggjør selvskading ved å "skade" seg for å øke street-cred'en singjør jo at de gjør seg ekstra fortjent til forakt.

 

I tillegg fremstår emoguttene for mange som sutrete androgyne pyser i kulturer der gutter skal være menn, og det gjør vel at det i disse kulturene er mange som synes de fortjener å bli banket opp og hatet. Det er vel i hvert fall delvis tilfelle i bla. Spania og Brazil, der jeg vet slikt har forekommet.

Lenke til kommentar
Sannsynligvis fordi svært mange av dem er styggdumme fjortizzer som ikke eier skamvett. De risper seg for å lage "arr" for å kunne si "se, jeg har det så vondt at jeg må skade meg, lizzom, fordi ingen forstår meg sånn seriøøøzt. Kom så holder vi rundt hverandre og gråter litt, og bryter hverandre mer ned mens vi tenker på hvor jævlig vi har det. Jeg fikk ikke fire tusen til å kjøpe en nye jakke som matcher stilen min av mamma." Som alltid er det fristende (og normalt) å dømme en gruppe på de individene man ser mest av/legger mest merke til. At de latterliggjør selvskading ved å "skade" seg for å øke street-cred'en singjør jo at de gjør seg ekstra fortjent til forakt.

Jaha! Så de er: "styggdumme fjortizzer som ikke eier skamvett."? Er ikke dette mer en fase som mange i den alderen går igjennom, mye følelser, men ikke helt kontroll på hvordan få de ut? Når det gjelder penger og mote er vel ikke dette bare noe som gjelder for disse. At noen skjærer og risper seg pga. oppmerksomhet handler vel kanskje mer om selvskading. En som selvskader gjør det for å mestre og overleve sterk følelsemessig smerte. Kanskje sliter man med tunge tanker og et sår eller et arr kan synliggjøre den smerten man føler innvendig? Vet du at dette gjøres for og øke "øke street-cred'en" sin?

Lenke til kommentar

I gamledager var penger en kvitering på gull, nå er det en kvitering på en annen mans gjeld.

 

Så jeg lurer på om det er noen annen mulighet en gjeld man kan bruke til og manipulere (motivere) folk til å jobbe (produsere varer eller yte service).

 

 

 

 

Jeg ser på gjeld som en dårlig måte og sette opp et samfunn på fordi det skaper renter.

 

Renter er penger som ikke eksisterer fordi banken som låner deg penger lager de pengene du låner, men rentene de krever, de må du finne selv. Så dette skaper et vakum på penger som gjør at du må stjele (lure) penger fra en annen uansett om dette er et uland eller naboen din.

Endret av snurre86
Lenke til kommentar
I gamledager var penger en kvitering på gull, nå er det en kvitering på en annen mans gjeld.

 

Så jeg lurer på om det er noen annen mulighet en gjeld man kan bruke til og manipulere (motivere) folk til å jobbe (produsere varer eller yte service).

 

 

 

 

Jeg ser på gjeld som en dårlig måte og sette opp et samfunn på fordi det skaper renter.

 

Renter er penger som ikke eksisterer fordi banken som låner deg penger lager de pengene du låner, men rentene de krever, de må du finne selv. Så dette skaper et vakum på penger som gjør at du må stjele (lure) penger fra en annen uansett om dette er et uland eller naboen din.

Nå som systemet har blottlagt sine svakheter i all sin motbydelighet, så burde man gjøre noe med det. Men de få som sitter med makt til å endre foretrekker å profitere. Bare se på alle "redningspakkene", som de kaller "sosialisme". Hvem er det som tjener på dem, jo de rike aksjonærene. Hvem taper på dem? Jo, folk flest. Dette er et internasjonalt fenomen. Om det er en sammensvergelse eller ikke får være opp til noen andre å påstå. Men i storpolitikk, så er det et spørsmål man ikke kommer utenom: Cui bono?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...