Aiven Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ali Farah rakkar ned på sosialdemokratiet, og vestleg standard. Byrjar å minne meg om vår alles kjære Mullah Krekar. Denne mannen aleine raserar det tidlegare effektive rasismekortet. Mannen virkar til å ha mista bakkekontakten, noko mange av våre nye landsmenn gjer når dei får litt motgang. Tja, han har da flere gode poenger, til tross for at sinnet skinner igjennom over hele linja. Noen ganger er det lov å være forbanna, synes nå jeg da. Er flere her som må se denne saken i svart-hvitt, der en av sidene er ond og slem, mens den andre er uskyldig. Kan vi ikke bare si at det var uheldige omstendigheter? Statistisk sett skjer det utrolige ting av og til. Noen ganger forjævlige og noen ganger herlige. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Angrep på ambulansesjåfør IGJEN! Overraskende: "Lederen for Antirasistisk Senter mener Ali Farahs utskjelling av ambulansesjåfør Erik Schjenken er problematisk." Er flere her som må se denne saken i svart-hvitt, der en av sidene er ond og slem, mens den andre er uskyldig. Som den godeste Ali og "antirasist"-vennene hans? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Altså når selv lederen for Antirasistisk Senter ser "problemtaikken" i dette er det kanskje et tegn på at den godeste Ali har fått en permanent hjerne-skade? Det virker i alle fall slik på den måten har formulerer seg i kronikken i NyTid. hvis ikke da som noen mener at dette er Nordberg sitt verk?! Noen burde kopiere den, sikkert ikke lenge før kronikken blir fjernet. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 http://www.aftenposten.no/meninger/signert...icle2695715.ece Veldig god refleksjon på saken av Sara Azmeh Rasmussen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Mest nøkterne jeg har hørt noe si på lenge, godt det er noen som faktisk har fått opp øya! Å starte på nytt i et fremmed land er slitsomt. Mange innvandrere tar ikke det inn over seg, og tolker det meste som rasisme. Forklaringen er opplagt. Det at diskriminering, hatefulle ytringer og nedverdigende behandling er noe som bare rammer de mørkhudede, er blitt en etablert sannhet. En samlet offentlighet «innrømmet» den institusjonelle rasismen og den innebygde diskrimineringen i hele det norske systemet etter hendelsen i Sofienbergparken. Kohinoor Nordberg og hylekoret kunne slik fortsette sin hetskampanje mot et menneske som plutselig sto naken foran mektige mørke krefter. Sammen med ham satt en hel nasjon på tiltalebenken. Endret 10. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 La nå fyren få lov til å leve i rampelyset så lenge han klarer da...alle må ha sine 15 min of fame. Synd ikke helsenorge eller får samme oppmerksomhet... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Ja, men faen b-real han angriper jo hele vårt samfunn og mener at alle er slemme mot han, fordi han er svart i huden og at dette er satt i et system som alle hvite i Norge er med på!!! Dette er galskap fra en desillusjonert mann, som røyker hasj sammen med sin datter i parken, har ikke noe med "15 min of fame" og gjøre, men om missbruk av media. At noen gidder og skrive om dette er helt utrolig. Endret 10. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Helt utrolig? Nei det er faktisk fult forståelig for Norske media i dag er helt totalt på ræva og bryr seg om slike person-saker noe som det strengt tatt burde være. Jeg forstår godt at han har dårlig tro til vårt samfunn og mener vi er rasister og slemme imot andre fordi de har en annen hudfarge. La han bare mene det...viser bare hans egen ignoranse så la han bare få skrike til han ikke har stemme igjen..folk orker ikke å bry seg lengre. Er han hasjrøyker nå også plutselig? Huh... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Er delvis enig i dette. Og ja det har kommet fram at han var høy på hasj dagen da ambulanse sjåførene ikke tok han med. Dette gjorde han altså sammen med sin datter. Går en parallel tråd om dette i hovedforumet. Kan lese mer der. Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 "Dessverre har det blitt slik at når Ali kaller Ola en drittsekk, så er de uvenner, men når Ola kaller Ali en drittsekk, er Ola rasist." Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Tja, han har da flere gode poenger, til tross for at sinnet skinner igjennom over hele linja. Noen ganger er det lov å være forbanna, synes nå jeg da. Er flere her som må se denne saken i svart-hvitt, der en av sidene er ond og slem, mens den andre er uskyldig. Kan vi ikke bare si at det var uheldige omstendigheter? Statistisk sett skjer det utrolige ting av og til. Noen ganger forjævlige og noen ganger herlige. Som den godeste Ali og "antirasist"-vennene hans? Ja, de også. Synes bare det er skremmende endel meninger som kommer frem i denne saken. Glad jeg ikke må velge side jeg Endret 10. oktober 2008 av AvieN Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 http://gizmodo.com/5061450/numbers-behind-...ompletely-bogus Var litt usikker på hvor jeg skulle plassere denne så slenger den bare opp her. Ikke så stort at det fortjener en egen tråd, men det bekrefter jo alt vi "visste" fra før. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Allerede når jeg så ordene "numbers", "completely" og "bogus" i linken, skjønte jeg at det måtte handle om piratkopiering. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Å starte på nytt i et fremmed land er slitsomt. Mange innvandrere tar ikke det inn over seg, og tolker det meste som rasisme. Problemet er velferdssystemet der vi skal klientifisere folk istedenfor å tvinge dem til å stå på egne ben. I USA går det mye bedre fordi man vet at det ikke nytter å sutre til staten. Det eneste som nytter er å jobbe knallhardt. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Helt enig. Det ser vi bare på somalierne som er den mest integrerte gruppen innvadrere i statene, men i Norge er det omvendt. OBS: Det du siterte meg på var forresten ikke mine ord, men Sara Azmeh Rasmussen sine. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg vet at du bare siterte noe. Derfor lot jeg teksten forbli kursiv Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 haha: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=527009 Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 haha: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=527009 Jaja, det får hvertfall saera Khans telefonregninger til å komme i perspektiv! Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Tårnet på Oslo Lufthavn Gardermoen (OSL) fikk lørdag kveld meldinger fra piloter om at de ble distrahert med laserlys under landing. Ifølge tårnet på Gardermoen har laserstrålen kommet nordfra, omtrent 10 kilometer fra flystripa. Mer her. Herregud.. noen mennesker... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Truer med nye asylskudd Et nytt asylmottak i Bærum er tagget ned og vinduene er knust. «De neste skuddene vil falle her», skriver vandalene. Politiet i Asker og Bærum fikk søndag formiddag inn melding om hærverket. Bygningen hvor det fra neste fredag skal åpnes transittmottak, har fått rutene knust. Gjennom tagging kommer gjerningsmennene med direkte trusler mot asylsøkerne og de UDI-ansatte. Det nye transittmottaket vil være et såkalt beredskapsmottak, og vil kunne huse opptil 250 asylsøkere. Det vil bli drevet av Hero, som blant annet også driver asylmottaket der skuddene på Hvalstad falt. Vi ser kanskje en trend nå med angrep på asylmottak, og vi frykter det kan bli verre hvis politiet ikke slår hardt ned på dette.- Sylo Taraku, avdelingsleder i NOAS Tror dere dette er tomme trusler, eller kan vi vente oss mer bråk rundt disse nye asylmottakene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå