oldboy Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det er ikke Politiets Fellesforbund som bestemmer dette, men Politidirektoratet bør vel kanskje ta det med i vurderingen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Irrelevant hvem som bestemmer, uansett et positivt signal. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg vil si det er en kraftig forskjell jeg. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2701639.ece Fikk halvparten I statsbudsjettet, som ble lagt frem tirsdag, fikk Den Norske Opera & Ballett aksept for bare halvparten av det den hadde bedt om. Bevilgningen øker med 40 millioner kroner fra året før, mens Operaens ledelse hadde formulert behov for en økning på 80 millioner kroner, pluss lønns- og prisomregning. – Vi har sånn sett fått cirka halvparten av vår vurdering av behovet for 2009, sa operadirektør Tom Remlov til Aftenposten etter at budsjettet var kjent. Kulturminister Trond Giske mente på sin side at økningen er formidabel, og ga inntrykk av at Operaens styreleder Ellen Horn var tilfreds – noe Horn kommenterte med å kalle Giskes formulering «pussig». I tillegg uttalte hun at bevilgningen ville bli tema på onsdagens styremøte i Operaen. Etter dette ble det altså sendt ut pressemelding om ansettelsesstopp. Her får de et fitte nytt operabygg og så klager de på at de ikke får nok middler? Jizz..kultur skal faen meg koste eliten. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det triste er artister, regissører og andre kulturpersonligheter som sier de ikke støtter partier som vil minske støtten. Jaha tenker jeg da. Partiene som betaler mest skal støttes mest.? Hva med integriteten, kjære kulturpersonligheter? Samme går for journalister som sier de stemmer på partier som er for pressestøtten. Det er ikke heldig. Kulturpersonligheter og mediepersoner som begrunner sine valg på andre måter enn utifra hvem som betaler dem mest er selvfølgelig unnlatt og kan sove godt, med visshet om at de ikke er kjøpt og betalt Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det triste er artister, regissører og andre kulturpersonligheter som sier de ikke støtter partier som vil minske støtten. Jaha tenker jeg da. Partiene som betaler mest skal støttes mest.? Hva med integriteten, kjære kulturpersonligheter? Samme går for journalister som sier de stemmer på partier som er for pressestøtten. Det er ikke heldig. Kulturpersonligheter og mediepersoner som begrunner sine valg på andre måter enn utifra hvem som betaler dem mest er selvfølgelig unnlatt og kan sove godt, med visshet om at de ikke er kjøpt og betalt Kan det tenkes at disse sakene er så viktig for disse kulturpersonlighetene og mediepersonene at det i stor grad avgjør hvem de stemmer på uavhengig av hvorvidt de tjener på det? Er det slik at man mister integriteten om man stemmer på partier som jobber for deg? Stemmer ikke du selv på partier som du tjener på, synes å huske at du har skrevet flammende innlegg om kontantstøttens fortreffelighet og barnehagens klamme hånd og det ene med det andre. Er det ikke slik at du tjener/tjente på kontantstøtten, eller rettere sagt, du drar/dro personlig nytte av kontantstøtten? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Neinei. Alle de rundt 1 million menneskene i landet som jobber i staten mangler integritet. Det gjelder leger paa sykehusene, politiet, forsvarsansatte. Saann maa det veare. Alle som paa enn eller annen maate tilgodeses med penger fra staten, veare seg huseiere, sosialklienter, studenter osv, og hvor det kan spores en viss politisk uenighet i graden av stoette, har ingen integritet i slike spoersmaal. Jeg mener, hvorfor skal vi kun trampe paa kulturpersonligheter og journalisters integritet? Jeg ler haanlig hver gang forsvarsansatte uttaler seg om finansiering av forsvaret. Makan til integritetskrise! Endret 9. oktober 2008 av Cybbe Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Saera Khan trekker seg "Jeg har ikke gjort noe ulovlig." Javel? Så å sose bort mine skattepenger på faenskap er ikke svindel? Snakk om å ha en svinefarm på skogen...... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er forskjell på "ulovlig" og "moralsk forkastelig". Det ene kan du havne i fengsel for. Det andre... vel... Da blir du mest sannsynlig bare bedt om å trekke deg fra politiske verv. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Saera Khan trekker seg "Jeg har ikke gjort noe ulovlig." Javel? Så å sose bort mine skattepenger på faenskap er ikke svindel? Snakk om å ha en svinefarm på skogen...... Siden du er så bastant kan du sikkert dele med oss retningslinjene rundt bruk av telefon som gis av stortinget. Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har aldri sagt noe om retningslinjene på stortinget bortsett fra at de burde da som alle andre kunne greie å betale sin egen mobil regning. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har aldri sagt noe om retningslinjene på stortinget bortsett fra at de burde da som alle andre kunne greie å betale sin egen mobil regning.Nå er du ute og sykler. Det er slettes ikke uvanlig å få dekket mobiltelefonregning når den brukes i jobben. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er heller ikke uvanlig å ha lov til å bruke jobbtelefonen privat. Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har aldri sagt noe om retningslinjene på stortinget bortsett fra at de burde da som alle andre kunne greie å betale sin egen mobil regning.Nå er du ute og sykler. Det er slettes ikke uvanlig å få dekket mobiltelefonregning når den brukes i jobben. Så når jeg har en mobiltelefon som brukes på arbeid og betales av arbeidet så er det rett å rimelig for meg å ringe sextelefonlinjer 4 timer i døgnet? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Så når jeg har en mobiltelefon som brukes på arbeid og betales av arbeidet så er det rett å rimelig for meg å ringe sextelefonlinjer 4 timer i døgnet?Det kommer an på avtalen man har med firmaet. Det er vanlig at det står i avtalen at slikt ikke dekkes. Men selv om det ikke skulle stå direkte at teletorgtjenester ikke dekkes så betyr ikke det at det er moralsk å få jobben til å betale for dette. Selv om det ikke er et direkte avtalebrudd. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Neinei. Alle de rundt 1 million menneskene i landet som jobber i staten mangler integritet. Det gjelder leger paa sykehusene, politiet, forsvarsansatte. Saann maa det veare. Alle som paa enn eller annen maate tilgodeses med penger fra staten, veare seg huseiere, sosialklienter, studenter osv, og hvor det kan spores en viss politisk uenighet i graden av stoette, har ingen integritet i slike spoersmaal. Jeg mener, hvorfor skal vi kun trampe paa kulturpersonligheter og journalisters integritet? Jeg ler haanlig hver gang forsvarsansatte uttaler seg om finansiering av forsvaret. Makan til integritetskrise! Hadde noen av de gruppene du nevner hatt som oppgave å forme hvordan vi ser på verden rundt oss, presentere oss for nyheter og være den "fjerde statsmakt", så kanskje du hadde hatt et poeng. Men det har du ikke. Du sitter igjen med et traust forsøk på sarkasme. Uten å ha tiltalt poenget; Det er problematisk når en journalist ikke liker et parti fordi partiet ikke vil sikre vedkommendes arbeidsplass. En faktor også endel journalister er klar over og har tatt opp. For de lever ikke i en naiv og ignorant verden. Takk og pris. Dette er ikke snakk om et statlig virksomhet, dette er snakk om vaktbikkjene. Dette er snakk om instanser som må være politisk uavhengig både i ord og handling. I praksis er flere av dem statlige ansatte, når det nettopp er hva de ikke skal være. Dette er ikke forsvar eller politi, som er statlig ansatte fordi de av (naturlige grunner) ikke skal være under kontroll av private. Ei heller skole eller helsevirksomhet som er statlig drevet for å sikre velferdsstaten. Dette er instanser som skal være uavhengige, fordi de i sin funksjon har et viktig formål for samfunnet. En forskjell jeg er ganske sikker på at du er klar over, men valgte å ignorere. For hva? For å fortsette diskusjonen på generell basis, jeg vet om nok av journalister og artister som har sine gode grunner for hva de stemmer, som er ideologisk begrunnet. Gjerne med deres oppfattelse av rettferdighet lagt til grunn. Flere av dem advarer mot eksempelvis FRP, ikke fordi FRP i større grad vil tvinge dem til å bli avhengig av det private, men av andre grunner. Deres integritet er godt bevart og når vedkommende skriver en artikkel fra FRP sitt landsmøte så er i hvert fall ikke det at de ikke lover penger som skal spille inn. På den andre siden, journalister og filmskapere som skriker ut mot partier, fordi de ikke blir lovet penger, har ikke integritet. Deres verk, hvis de er politisk rettet, vil være merket. For de vet de skriver om en hånd som føder dem, mens den andre hånden skubber dem vekk. Vil de ha integriteten i behold når de omtaler de to hendene? Lever folk der ute i den tro at det ikke vil spille inn? Det er bare til å se på hvorfor kulturpersonligheter advarer mot eksempelvis FRP. De advarer mot partiet fordi partiet ikke vil garantere dem penger. Merk dere dette neste gang dere følger med i en debatt rundt kulturpolitikk. Og så med den advarselen gå de og skriver artikler, lager film og skriver låter. Trond Giske kan gå til en avis og si "jeg lover dere penger, stem på oss". Ignorante og naive reagerer ikke, som en struts som vet å kjøre hodet ned i bakken. Gjerne ved å avfeie det hele. Men de leser jo aviser og ser jo på norsk film. Det er ikke rart, da systemet alt har ført med seg sin indoktrinering og med det fjernet enhver evne til kritisk tenkning. Det må være herlig å leve i en slik tilstand av ignoranse. Thlom: Jeg er ingen tilhenger av kontantstøtten. Jeg ser på den som bedre enn regjeringens løsning, men ideelt sett langt fra god nok. Både kontantstøtte og subsidier til barnehage vil jeg ha vekk. Summen til barnefamilier bør kanaliseres gjennom barnetrygd. Kun da kan man likebehandle familiene. Men den løsningen blir for lite byråkratisk og regulerende for de reguleringskåte som har en så trang til å gå i detaljer. Siden vi først er i gang, kan jeg også si at jeg ikke er for økt stipend. Selv om jeg er student. Jeg er ikke for store summer til forsvaret, selv om jeg jobbet der i flere år (jeg er og har alltid vært en pasifist). Jeg lever ikke i den tro at store summer må til for å få de beste folkene på Stortinget. Ei heller har jeg noen ønske om å tjene meg rik, penger jeg har til overs går til de som trenger dem mer enn jeg trenger en størst mulig tv. Jeg har en drøm om å bli forfatter, men vil aldri i verden ta i mot en rød øre av staten for å oppfylle den drømmen. Jeg jobber og utdanner meg i media, men går heller med Posten fremfor å begynne å jobbe for en avis som er avhengig av statsstøtten. Jeg kan virkelig nyte opera, men var en sterk motstander av en statlig finansiert en. Jeg går på kino ukentlig og forbanner meg over at billetten er billigere grunnet støtte. Det er ikke der jeg ønsker at mine skattepenger skal gå. Jeg betaler gledelig mer for en kinobillett hvis det medfører at ungene på kreftavdelingen kan bli behandlet bedre. Jeg har ingen ønsker om å betale skatt fordi staten skal sikre seg, gjennom retningslinjer (filmfondet), å indirekte bestemme hvilken filmer som skal eller ikke skal bli laget i Norge. Jeg tar heller ingen norske filmer, fremfor kulturelle verk med statlig stempel på. Kultur og journalisme er alt for viktig til at staten på noen som helst måte skal få innpass. For det går ut over integriteten, noe all verdens sarkasme aldri kan endre Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Neinei. Alle de rundt 1 million menneskene i landet som jobber i staten mangler integritet. Det gjelder leger paa sykehusene, politiet, forsvarsansatte. Saann maa det veare. Alle som paa enn eller annen maate tilgodeses med penger fra staten, veare seg huseiere, sosialklienter, studenter osv, og hvor det kan spores en viss politisk uenighet i graden av stoette, har ingen integritet i slike spoersmaal. Jeg mener, hvorfor skal vi kun trampe paa kulturpersonligheter og journalisters integritet? Jeg ler haanlig hver gang forsvarsansatte uttaler seg om finansiering av forsvaret. Makan til integritetskrise! Nå bidrar media til å forme folks meninger her i landet. I tillegg er de "vaktbikkje". Kan vi ha en vaktbikkje som ikke er nøytral? Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Angrep på ambulansesjåfør IGJEN! Nå burde han bare holde kjeft, tror de aller fleste har fått nok av hans ramaskrik. Frustrerende at det måtte være en neger akkurat den dagen da han gjorde tabba. Hadde det vært en hvit hadde vi ikke hørt en dritt om hele saken. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Hvordan klarer han det? Altså... Først så virket det som en sak om rasistiske ambulansepersonell. Nå er det Ali Farah selv som fremstår som rasisten. Endret 9. oktober 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ali Farah rakkar ned på sosialdemokratiet, og vestleg standard. Byrjar å minne meg om vår alles kjære Mullah Krekar. Denne mannen aleine raserar det tidlegare effektive rasismekortet. Mannen virkar til å ha mista bakkekontakten, noko mange av våre nye landsmenn gjer når dei får litt motgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå