Heilage Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 I følge VG i dag så bør du ikke bli syk,ufør eller arbeidsledig etter neste valg om Høyre får regeringsmakten -Høyres Jon Graven Larsen mener nemmelig at trygd skal fjærnes helt,for en skal ikke være lenket til staten når en er syk eller arbeidsufør,men klare seg selv. Trenger du hjelp til å komme i jobb eller skaffe deg jobb ser det heller ikke lyst ut, da Høyre foreslo å kutte hele 160 millioner til slike tiltak. Altså er Høyre på strak kurs tilbake til sin sanne jeg,der det gjelder å klare seg selv og at en skal gi til de rike og ta fra de fattige . Merkelige greier. Som aktivt medlem av (Unge) Høyre har jeg enda ikke møtt noen som ønsker å bygge ned velferdsstaten, hverken i UH eller moderpartiet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Sto det bare i papirutgaven? Finner det ikke på nett, ikke at jeg er grønn i trynet av å lete, men ... Jeg tipper dette dreier seg om en uttalelse tatt ut av kontekst. En høyremann kan se på overdreven velferd som et onde som lenker individet til staten, og det må det være lov å mene uten å være noen omvendt Robin Hood. Jeg er helt enig i at norsk velferd er misforstått og kan og bør kuttes ned betraktelig, ikke for å være slem, men fordi jeg tror at det faktisk vil gjøre nordmannen til et bedre og lykkeligere menneske. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Velferdsstaten er alt for oppblåst. Den bør kuttes ned rett og slett for å holde helsa oppe hos befolkningen. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Velferdsstaten er alt for oppblåst. Den bør kuttes ned rett og slett for å holde helsa oppe hos befolkningen. Ord for dagen! Men, kutta bør ikkje ramma gamle, sjuke og uføre. Giddeløysa som herjer er det staten må få bukt med. Unge, einslege mødre får 15k+ i mnd. For ingenting. Dette er overgangstønad, barnetrygd, kontantstønad osv. Kvar er logikken Eg er for kontantstønaden, men berre for folk som må ta ubetalt permisjon for å få væra med ungane sine. Personar som uansett berre dassar heime, har ikkje noko å gje att til staten. Men dette var litt utanfor det eg ville fram til. NAV, for eksempel. Samanslåinga av Trygd- og arbeidskontor har i aller høgaste grad kome forbrukarane til gode: Det er lettare å få stønad. Som ein kamerat av meg ytra: "Det er fint at eg no slepp å stresse med å gå til to kontor." Han har korkje jobb eller ambisjonar. Likevel får han i overkant av 8000,- i mnd. Han har ingen medisinske grunnlag for å motta dette. Han gidd berre ikkje få ein jobb. Kvar i alle dagar har det vorte av sjølvrespekten og arbeidsmoralen? Det er folk sine haldningar som må endrast. Det å strama inn systemet hardt no, vil berre føre til ramaskrik og slappare tøyler. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Imo så burde NAV og sosialkontoret slåes sammen... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 I følge VG i dag så bør du ikke bli syk,ufør eller arbeidsledig etter neste valg om Høyre får regeringsmakten -Høyres Jon Graven Larsen mener nemmelig at trygd skal fjærnes helt,for en skal ikke være lenket til staten når en er syk eller arbeidsufør,men klare seg selv. Trenger du hjelp til å komme i jobb eller skaffe deg jobb ser det heller ikke lyst ut, da Høyre foreslo å kutte hele 160 millioner til slike tiltak. Altså er Høyre på strak kurs tilbake til sin sanne jeg,der det gjelder å klare seg selv og at en skal gi til de rike og ta fra de fattige . Merkelige greier. Som aktivt medlem av (Unge) Høyre har jeg enda ikke møtt noen som ønsker å bygge ned velferdsstaten, hverken i UH eller moderpartiet. Da har du møtt en nu, se dagens VG side 42 Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 SVs unge lovende Thorkildsen sitter nå på riksdekkende tv og anbefaler folk å binde renta. Er det ikke slik at dette aldri har vært lønnsomt tidligere? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Tviler på at kompisen din enkelt og greit "ikke gidder" å få seg en jobb. Det er typisk sånt man sier for å slippe å snakke om de egentlige årsakene til tingenes tilstand. Jeg har også en sånn kompis, helsike, jeg har kanskje sagt sånt selv, og det er som regel ganske gjennomsiktig hvis man hører godt etter når de sier det. Det er et stort og vanskelig problem som ligger bak, og de får ikke hjelp fordi det mentale helsevernet er underdimensjonert. Jeg er sikker på at de menneskene som virkelig ikke ønsker å jobbe, de er så sjeldne at de kan heller få trygda si. Endret 1. oktober 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 SVs unge lovende Thorkildsen sitter nå på riksdekkende tv og anbefaler folk å binde renta. Er det ikke slik at dette aldri har vært lønnsomt tidligere? Det har aldri det. Å binde renten er for folk som ønsker forutsigbarhet. Eller mer konkret dem som ikke har råd til en veldig renteoppgang. Ellers så vil man tjene på flytende kurs. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Imo så burde NAV og sosialkontoret slåes sammen... Ehh, var det noe ironi jeg gikk glipp av? Sosialtjenesten er jo nettop den kommunale delen av NAV-reformen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Nav og sossen burde samordnes uansett. Det er for dumt at man ikke skal kunne få samlet alle stønadsytelser man trenger på ett sted. Slik det er i dag kan man jo havne på en Nav-ordning hvor man faktisk får for lite penger til å klare seg skikkelig, og gå til sosialkontoret og få resten. Fornuftig ... Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 NAV og sossen er samordnet. Det var det jeg prøvde å si. "Ved disse kontorene møter brukerne et integrert kontor, der ansatte i Arbeids- og velferdsetaten (tidligere Aetat og trygdeetaten) og kommunens sosialtjeneste jobber sammen om å finne gode løsninger for brukerne." Kilde: NAV Det skal sies at det ikke er oprettet NAV-kontor i alle kommuner, men innen 2010 skal alle ha tilgang til et NAV-kontor. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 SVs unge lovende Thorkildsen sitter nå på riksdekkende tv og anbefaler folk å binde renta. Er det ikke slik at dette aldri har vært lønnsomt tidligere? Nå har hun også gått ut og oppfordret unge til å ikke sikte seg inn mot en jobb i oljebransjen. Konklusjonen er vel at man ikke skal høre på Thorkildsen. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Nå har hun også gått ut og oppfordret unge til å ikke sikte seg inn mot en jobb i oljebransjen. Konklusjonen er vel at man ikke skal høre på Thorkildsen. En sosialdemokratisk vri av kommunistisk sentralplanlegging? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Advarer mot urtedop Javel? Kan ikke se en eneste advarsel der jeg. Bare en haug med trip-reports. Vel... Kanskje det med at det er en overveldende rus kan tolkes som en advarsel om man legger velviljen til. Men å legge dette på forsiden av blablabladet.no med overskriften "Advarer mot urtedop" og så følge opp med den artikkelen er teit. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 De som synes det høres skummelt ut å tro man er et stuebord tar det kanskje som en advarsel. For oss andre blir det mer reklame. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 http://www.freakforum.nu/forum/showthread....age=1&pp=20 Opphavet til artikkelen. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hahaha, "undersøkende journalistikk" det der. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Nå skal det jo være sagt til blabladets forsvar at de andre nordiske landene har lagt ned forbud mot det, og at tollvesenet omhandler urten som legemiddel, og derfor stanser det ved grensen når de kommer over det. Forsvar i den grad at de faktisk bygger saken på noe mer enn freakforum! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei. Jeg er journalist i Dagbladet, og jobber med en sak om Salvia Divinorum. I den forbindelse ønsker jeg å komme i kontakt med noen som har prøvd stoffet. Vi foretrekker alltid at folk står fram med navn/bilde, men har forståelse dersom folk kun ønsker å snakke anonymt. Jeg kan kontaktes på epost, tror jeg. Ahaha, for en teknisk innsikt denne journalisten har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå