Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor står det skrevet at vold, krig og overgrep ikke kan stanses med makt?

Det kan nok stanses med makt, men å starte en krig synes jeg strengt tatt ikke kvalifiserer til en fredspris.

Hallo! 25 år med krig, undertrykkelse og ufred! Bush stoppet, ikke startet, dette.

Hadde har bare brukt fredelige midler så hadde saken vært en annen.

Lenke til kommentar
Hvor står det skrevet at vold, krig og overgrep ikke kan stanses med makt?

Det kan nok stanses med makt, men å starte en krig synes jeg strengt tatt ikke kvalifiserer til en fredspris.

Hallo! 25 år med krig, undertrykkelse og ufred! Bush stoppet, ikke startet, dette.

Hadde har bare brukt fredelige midler så hadde saken vært en annen.

Og da har vi gått i sirkel og er tilbake ved innlegget mitt som står innerst av sitatetene over.

Lenke til kommentar

Tyskland vil privatisere motorveier

 

I utgangspunktet er jeg positiv til privatisering, men når jeg leser «Inntektene vil både gjøre det mulig å fortsette med offentlige investeringer, og å finansiere de føderale og regionale budsjettene», skjønner jeg fint lite av sammenhengen. Inntektene et privat firma får vil føre til at staten får økte budsjettrammer? Eller mindre utgifter? Eller skal dette private firmaet betale det meste av sin fortjeneste som skatt?

Lenke til kommentar
Tyskland vil privatisere motorveier

 

I utgangspunktet er jeg positiv til privatisering, men når jeg leser «Inntektene vil både gjøre det mulig å fortsette med offentlige investeringer, og å finansiere de føderale og regionale budsjettene», skjønner jeg fint lite av sammenhengen. Inntektene et privat firma får vil føre til at staten får økte budsjettrammer? Eller mindre utgifter? Eller skal dette private firmaet betale det meste av sin fortjeneste som skatt?

Det er jo umulig å vite hva det er snakk om på bakgrunn av den artikkelen. Om det er snakk om å selge dem helt, sette ut driften eller noe annet. :shrug:

Lenke til kommentar
I utgangspunktet er jeg positiv til privatisering, men når jeg leser «Inntektene vil både gjøre det mulig å fortsette med offentlige investeringer, og å finansiere de føderale og regionale budsjettene», skjønner jeg fint lite av sammenhengen. Inntektene et privat firma får vil føre til at staten får økte budsjettrammer? Eller mindre utgifter? Eller skal dette private firmaet betale det meste av sin fortjeneste som skatt?

Når noe som er offentlig privatiseres er det vanlig at det offentlige blir eieren av det private firmaet. Overskuddet tilfaller dermed stat/kommune. Etterhvert vil de nok vanne ut eierskapet litt for å tiltrekke investorer.

Lenke til kommentar
Hadde har bare brukt fredelige midler så hadde saken vært en annen.

Har du et forslag til hvordan? Bush har insett at det ikke går å stoppe det vanviddet som rådde i f.eks. Afghanistan ved kun fredelige midler, og har derfor tatt et steg videre; makt.

Mulig, men siden han ikke kunne løse det fredelig, synes jeg det ikke kvalifiserer til fredspris.

Lenke til kommentar
Huff, nå skal det lønne seg å gå på sosialen også:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=292875

 

Heia sosialistene!

Jeg begynner alvorlig å lure på hva som foregår i SV politikerenes konsekvensanalyse. De siste månedene har det bare blitt pøst på med mildt sagt lite gjennomtenkte og direkte latterlige "tiltak" som SV ønsker. De tar jo overhodet ikke for seg konsekvensene.

 

Syntes det er litt flaut at den norske befolkning stemmer frem partier som bedriver ren ønsketenking, gulrotpolitikk og populisme som overhodet ikke har grobunn i virkeligheten.

 

Det er flott med idealisme, men man kan jo forsøke å kombinere det med litt realisme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...