Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jeg klarer aldri å bestemme meg helt, siden det virker som om mange som går med hijab og lignende plagg er tvunget til det av en kultur som undertrykker kvinner, noe jeg såklart er sterkt motstander av, men hvis noen velger det selv, hvem er vi til å nekte dem?

La oss si at de fleste som bruker hijab er blitt tvunget til det. Er det ikke da bedre at disse får bruke hijab på jobb enn at de ikke jobber i det hele tatt fordi patriarken i slekta nekter dem å ikke bruke hijab? Det er i alle tilfeller et steg i riktig retning.

Nice try! :ph34r:

Lenke til kommentar

Er det en smiley med hijab? Den burde muligens forbys.

 

Det jeg finner som et paradoks med innvandring er at det leder til enkelte ønsker om å innskrenke vår egen frihet og de verdier vårt demokrati er bygget på. Og da tenker jeg ikke på krav fra innvandrermiljøer, men krav fra etniske norske som ønsker å komme ting som uønsket flaggbruk og ikke-norske kleskodekser til livs.

 

Det er tross alt ikke nødvendig å innføre sivil kleskodeks for å få bukt med kvinneundertrykking. Egentlig finner jeg det verre om staten skulle gå inn og forby noe (i dette tilfellet hijab) enn om en privatperson skulle forsøke å forby noe (å ikke la konemor gå uten hijab).

 

Det minner litt om kvotering (som er et annet ord for statlig innført kjønnsdiskriminering). "La staten bekjempe et problem med å bli en del av problemet". :)

Lenke til kommentar
Det jeg finner som et paradoks med innvandring er at det leder til enkelte ønsker om å innskrenke vår egen frihet og de verdier vårt demokrati er bygget på. Og da tenker jeg ikke på krav fra innvandrermiljøer, men krav fra etniske norske som ønsker å komme ting som uønsket flaggbruk og ikke-norske kleskodekser til livs.

 

Det er tross alt ikke nødvendig å innføre sivil kleskodeks for å få bukt med kvinneundertrykking. Egentlig finner jeg det verre om staten skulle gå inn og forby noe (i dette tilfellet hijab) enn om en privatperson skulle forsøke å forby noe (å ikke la konemor gå uten hijab).

 

Det minner litt om kvotering (som er et annet ord for statlig innført kjønnsdiskriminering). "La staten bekjempe et problem med å bli en del av problemet". :)

 

Min motstand mot politikvinner i hijab er basert på viktigheten av kleskoder i hvertfall noen jobber, av disse er politiet blant de viktigste, jeg forstår ikke hvorfor man skal legge til rette for muslimer når man ikke har lov til å dekke til fjeset på andre måter.

 

I det private kan folk gå med hva de vil for min skyld, selv om jeg synes det er synd at hijab og niqab er vanlige syn nå i Oslo fordi mange kvinner føler seg presset til å gå med disse og at det dermed ikke er frivillig. ;)

 

 

Jeg må forøvrig kritisere deg fordi du kaller din samboer din "bedre halvdel" når kjønnene er likestilte er det ingen grunn til at man skal lyve å kalle et kjønn bedre, eller?* :p

 

 

*Desperat forsøk på å beholde husroen? :whistle:

Lenke til kommentar

Er det noe i det siste som har irritert meg så er det progressiv skatt! Hva er egentlig vitsen med lønnsforskjeller hvis en med høy utdanning og høy lønn skal ha så høy skatt at de tilslutt tjener nesten like my som en som hoppet rett ut i arbeidslivet etter videregående uten et studielån?

Jeg trodde størelse på tallene i lønna de var belønning for dine prestasjoner helt siden du begynte i videregående.

 

Jeg støtter en del av hva sosialismen står for, men akkurat der ser jeg ingen logikk. Hvis alle uansett lønn betaler akkurat like mye i skatt i prosent, gir vi jo akkurat like mye til samfunnet. de som tjener mer vill jo fortsatt gi mer og de som tjener mindre vill gi mindre, det er rettferdig. Hvorfor skal en som har kostet på seg masse utdanning bli straffet ved at han må gi en større prosent andel av sin lønn?

 

Hvis noen synes det er urettferdig at noen skal tjene mer eller mindre, tenk litt etter: En som skal studere juss må igjennom flere års hard utdanning, ha topp karakterer på videregående, ta opp et studielån og lære hele lovboka. En elektriker må studere 2år på videregående før han får en lønn og så er ute i arbeidslivet.

Alle i Norge har like muligheter til å bli hva de vill, skolegangen er gratis så det er helt enkelt opp til hver enkelt hva de vill bli, du bestemmer jo i grunnlag selv hvor mye du vill tjene.

 

Foresten hvis skal skatten jevne ut så alle nesten tjener like mye, kunne vi jo like gjerne hatt samme lønn for alle.

 

Jo også har jeg en ting jeg lurer på, vi prøver å jevne ut klasseskiller her i Norge, så vi skal ha så lik økonomi osv. Jeg forstår da ikke hvordan vår regjering aksepterer lotto med 70millioner i potten. Det skal tydeligvis ikke være lov å arbeide seg opp til en stor sum penger, men du kan gjerne få de pengene gjennom å kjøpe et lodd. Helt på trynet.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Er det noe i det siste som har irritert meg så er det progressiv skatt! Hva er egentlig vitsen med lønnsforskjeller hvis en med høy utdanning og høy lønn skal ha så høy skatt at de tilslutt tjener nesten like my som en som hoppet rett ut i arbeidslivet etter videregående uten et studielån?

Jeg trodde størelse på tallene i lønna de var belønning for dine prestasjoner helt siden du begynte i videregående.

 

Jeg støtter en del av hva sosialismen står for, men akkurat der ser jeg ingen logikk. Hvis alle uansett lønn betaler akkurat like mye i skatt i prosent, gir vi jo akkurat like mye til samfunnet. de som tjener mer vill jo fortsatt gi mer og de som tjener mindre vill gi mindre, det er rettferdig. Hvorfor skal en som har kostet på seg masse utdanning bli straffet ved at han må gi en større prosent andel av sin lønn?

 

Hvis noen synes det er urettferdig at noen skal tjene mer eller mindre, tenk litt etter: En som skal studere juss må igjennom flere års utdanning, ha topp karakterer på videregående, ta opp et studielån og lære hele lovboka. En elektriker må studere 2år på videregående før han får en lønn og så er ute i arbeidslivet.

Alle i Norge har like muligheter til å bli hva de vill, skolegangen er gratis så det er helt enkelt opp til hver enkelt hva de vill bli.

 

Foresten skal skatten jevne ut så alle nesten tjener like mye, kunne vi jo like gjerne hatt samme lønn for alle.

Merkelig logikk du har her. Siden akademikere tjener ræva i Norge, så vil du senke skattepresset på de rikeste? :lol:

Lenke til kommentar

Tabellsystemet me har på skatten funkar glimrande. Dei rikaste har i mange tilfeller ikkje skattebelagt inntekt, men skattepliktige transaksjonar, utbytte osv? (Har ikkje for god greie her.)

Difor er det særodrningar for dei, og det må det væra. Dei har folk som er ansatt hjå dei, for å trikse pengane gjennom systemet utan tap. Seier seg sjølv at dei ikkje vil betala skatt. Andelen dei betalar, er liten, kontra blodslitet andre må gjennom for å koma til ein brøkdel av same formuen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva i alle dager er i veien med Østerrike?

 

De to høyreradikale partiene i Østerrike ligger an til å få en oppslutning på 30 prosent, ifølge de første valgdagsmålingene etter søndagens valg på ny nasjonalforsamling.

 

artikkel

 

Dottens innlegg:

Det jeg finner som et paradoks med innvandring er at det leder til enkelte ønsker om å innskrenke vår egen frihet og de verdier vårt demokrati er bygget på. Og da tenker jeg ikke på krav fra innvandrermiljøer, men krav fra etniske norske som ønsker å komme ting som uønsket flaggbruk og ikke-norske kleskodekser til livs.

 

Noe jeg finner hysterisk morsomt er at FRP og fundamentale muslimer faktisk deler litt av sine verdisyn med hverandre, men det blir slett ikke nevnt... :mrgreen: av meg... :wow:

 

 

 

 

Edit: utydelige formuleringer er gjort litt mer kryptiske. 

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg har så og si null kunnskap om de to partiene, men jeg registrerer at det er en (i mine øyne) venstreorientert avis som påstår at partiene er høyreradikale. Har hverken tid eller interesse til å gjøre noen særlig kildekritikk.

 

Men om jeg husker riktig så har vel høyresiden, også den mer radikale, lenge stått sterkt i Østerrike. Ble vel også forsterket litt når nederlenderen Van Gogh ble drept av en muslim?

Lenke til kommentar

Flere aborter ved fosterfeil

Artikkelen er grei, den, men jeg vet ikke hva jeg synes om illustrasjonsbildet. Er dette noe du SKAL ta veldig tungt, eller er det ikke kanskje også en situasjon hvor man kan prise seg lykkelig for at det ble oppdaget? Jeg sier ikke at man ikke skal bli lei seg, men det bildet er mer sånn "ånei, nå er livet mitt helt ødelagt".

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Apropos, Østerrike.

 

Om lag 6,3 millioner stemmeberettigede østerrikere kunne avlegge sine stemmer, deriblant 200 000 16- og 17-åringer ettersom stemmerettsalderen, som tidligere var 18 år, er blitt senket.

 

Kanskje ikke så rart at de brunsvidde på høyresiden øker så markant!?

 

Hva med å vente til drittungene er tørre bak øra, før man lar den "nye vinen" slippe til?

 

La oss stemme over Nugatti som et gratis tilbud til alle velfungerende familiefrokostbord, ja, og gjerne ifm. konfirmasjon, bryllup, begravelser ol. Tenke seg til hvor enkel jobben blir for kokken. Canapéer med rause bremsespor av nugatti, skylt ned med sjokolademelk. Hurra for fremskrittet! 

 

La nå barna få slippe til!

 

Jeg tror jeg dæver.

 

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...