Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Noen ganger hater jeg gråsoner.

Hmm...  :hmm:

 

Noe sier meg at du nå har kokt ihop en eller annen sær teori om at jeg ønsker at alle i verden skal dø eller noe? :p

Ja,"noe" som sannsynligvis var "noe" langt mere annet!?

 

:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg klarer aldri å bestemme meg helt, siden det virker som om mange som går med hijab og lignende plagg er tvunget til det av en kultur som undertrykker kvinner, noe jeg såklart er sterkt motstander av, men hvis noen velger det selv, hvem er vi til å nekte dem?

La oss si at de fleste som bruker hijab er blitt tvunget til det. Er det ikke da bedre at disse får bruke hijab på jobb enn at de ikke jobber i det hele tatt fordi patriarken i slekta nekter dem å ikke bruke hijab? Det er i alle tilfeller et steg i riktig retning.

 

Og med det si at vi godtar at kvinner blir tvunget til å bruke hijab og lignende plagg? Synes ikke det er helt greit.

 

Noen ganger hater jeg gråsoner.

Det kan jeg ikke se at vi gjør. Det vi gjør er å akseptere at de av en eller annen grunn føler at de må bære hijab. Om det er frivillig, så er det ingen problem, om det er på grunn av tvang så er det å få jobb et steg i riktig retning. Kvinnen som er tvunget til å bære hijab møter andre mennesker og knytter nye nettverk, hun tjener penger til å kunne være selvstendig og får frihet. Jeg kan ikke se noe negativt med å tillate hijab for politikvinner, utover at enkelte absolutt ikke vil se politikvinner med hijab, av en eller annen grunn som jeg velger å ikke spekulere i.

Lenke til kommentar
Det kan jeg ikke se at vi gjør. Det vi gjør er å akseptere at de av en eller annen grunn føler at de må bære hijab. Om det er frivillig, så er det ingen problem, om det er på grunn av tvang så er det å få jobb et steg i riktig retning. Kvinnen som er tvunget til å bære hijab møter andre mennesker og knytter nye nettverk, hun tjener penger til å kunne være selvstendig og får frihet. Jeg kan ikke se noe negativt med å tillate hijab for politikvinner, utover at enkelte absolutt ikke vil se politikvinner med hijab, av en eller annen grunn som jeg velger å ikke spekulere i.

 

Jeg ser argumentet ditt, jeg håper bare ikke at en eventuell aksept av slike plagg på arbeidsplassen fjerner presset om at kvinner ikke skal tvinges til å bære slike plagg.

Lenke til kommentar

En supertøffel. Jeg er væpnet med mopp, tøfler og en kappe. Hybelkaniners største skrekk.

 

Om man først er heldig nok å finne seg en bedre halvdel, så må man pleie halvdelen så godt som lar seg gjøre. Heldigvis er jeg såpass distre og lite "til stede" at jeg rett og slett ikke får med meg det meste av maset som måtte komme. :)

Lenke til kommentar

Jeg er dypt skuffet over deg Dotten, jeg trodde du hadde mere baller en som så :wee:

 

 

On Topic: http://vol.no/nyhet.asp?F=F&N=22644

Det er Fiskeribladet Fiskaren som skriver dette. Det er fiskerne i Lofoten og Vesterålen som nå krever erstatning fra erstatningnsnemda.

 

-De fleste søknadene kommer fra Vestlofoten, men her er også noen fra Vesterålen .Og det er tap av blåkveitefisket i Lofoten, og seifisket i Vesterålen som nå har fått fiskerne til å kreve staten for kompensasjon. Vi har fått inn 15 søknader per i dag, men det kommer inn fortløpende, sier hun.

Syv søknader ligger allerede hos nemda, opplyser regiondirektør i Fiskeridirektoratet, Janne Andersen.

 

Flere fiskere gikk ikke på blåkveitefisket i vår på grunn av sesimikksytingen, og de beste feltene ble stengt i den første perioden, skriver avisen, som viser til at i perioden 1. mai til utgangen av juli falt verdien av blåkveitefisket utenfor Vesterålen falt med hele 27 millioner kroner, sammenlignet med tilsvarende periode i 2005.

 

For seifisket er nedgangen på rundt 40 millioner i perioden 1. mai til utgangen av juli, sett i forhold til 2005.

Lenke til kommentar
Jeg er dypt skuffet over deg Dotten, jeg trodde du hadde mere baller en som så :wee:

 

Har som kjent kun en balle. Derfor folk kaller meg Einstein.

 

Ellers, jeg var på forelesing med en kar som bar navnet Alex Iversen. Ansvarlig for endel av realityshowene til TV2 (Farmen osv). For de som ikke allerede er klar over det, neste gang Dagbladet kjører en forside som omhandler et tv-program som vil bli sendt senere på samme dagen (som eksempelvis oppslaget rundt Torsdagsklubbens harselering med voldtekt som kom på Torsdag) så ikke se bort ifra at det var "lekket" fra TV2. Dagbladet (og VG) er på mange måter tv-kanalenes reklamekanal. De er så desperat etter å gjøre noe med minskende salgstall at de gledelig lar seg utnytte til slik.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg skal ærlig innrømme at jeg til tider har byttett plagg etter ønske fra madammen. "Du kan da ikke gå ut i det der?" :wee:

Her linker jeg meg til det "såre" i madammen. Ikke at jeg er ute etter madammen (Jesus, jeg har bare denne lille saken, og jeg forfølger den, synes du ikke jeg gjør det?)  til støvsugeren!? Hulken er den eneste gangbare superhelten, og hvis noen er så frivol å nevne andre farbare veier, så blir jeg passe grønn på nesa.

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Aalberg synes det er viktig at vi ikke lener oss tilbake og godtar ting som kan gjøres bedre. Hun tror mye av misnøyen ligger i uenigheten om forvaltningen av Oljefondet.

 

- Her kan Frp trekkes fram som et parti som tjener på denne misnøyen, legger Aalberg til.

 

Også Jensen kroner Fremskrittspartiet som det partiet som gjør det mest i form av sutring.

 

- Her er det klart de populistiske partiene som målfører den type klaging på smått og stort. I Norge er det vel Frp som har tatt den jobben. Her ser vi et parti som har klart å oversette sutringen og irritasjonen til et politisk program, sier Jensen.

 

- Sånn sett kan vi si at Frp gir sutringen en stemme og et ansikt utad, legger Jensen til.

Med andre ord mye vil ha mer og APs fallende støtte blant befolkningen er sin deres egen skyld fordi de har i stor grad har bidratt til at landet er slik det er.

Lenke til kommentar

Norge har en kultur for sutring. Det er ikke lov å si seg fornøyd eller stolt, da kan folk tro at du tror at du er noe.

 

Hvis man har lyst til å skryte av noe må man snike det inn: "Fyyy faen, altså, så vondt jeg har i ryggen. Men jeg fikk i hvert fall A på eksamen" (smil ironisk og distansert)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Norge har en kultur for sutring. Det er ikke lov å si seg fornøyd eller stolt, da kan folk tro at du tror at du er noe.

 

Hvis man har lyst til å skryte av noe må man snike det inn: "Fyyy faen, altså, så vondt jeg har i ryggen. Men jeg fikk i hvert fall A på eksamen" (smil ironisk og distansert)

 

Jepp, fjern Ikke fra Janteloven, og den blir snadder!

Lenke til kommentar
Anti-Janteloven

 

Anti-Janteloven ble laget av Erling Førland for å sette ord på den motsatte erfaringen, som er viktig for god psykisk helse.

 

1. Du er enestående.

2. Du er mer verdt enn noen kan måle.

3. Du kan noe som er spesielt for deg.

4. Du har noe å gi andre.

5. Du har gjort noe du kan være stolt av.

6. Du har store ubrukte ressurser.

7. Du duger til noe.

8. Du kan godta andre.

9. Du har evner til å forstå og lære av andre.

10. Det er noen som er glad i deg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nja, jeg vet nå ikke jeg. Er redd janteloven har backfira på oss. En omvendt versjon blir litt voldsom.

 

Nettopp! Det blir som du sier, voldsomt...

 

 

Men, ikke stopp da....

 

I just found god where he always was..

 

brianhuntermaybe.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...