Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men er det ingen her som har noen innvendinger på at de skal bli møtt med et relgiøst symbol som representerer islam, når de skal til politiet eller på offentlige kontrorer? Om de mener at det er viktig for de og bære hijab for og legitimere deres tro på vold og kvinneundertrykkelse, er dette ikke noe jeg vil bli møtt med på offentlige kontorer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men er det ingen her som har noen innvendinger på at de skal bli møtt med et relgiøst symbol som representerer islam, når de skal til politiet eller på offentlige kontrorer? Om de mener at det er viktig for de og bære hijab for og legitimere deres tro på vold og kvinneundertrykkelse, er dette ikke noe jeg vil bli møtt med på offentlige kontorer.

Om jeg møter noen med hvit snipp, flosshatt, religiøse symboler, annen hudfarge, uforståelig språk osv, så nei, jeg driter disse greiene en lang marsj, så lenge de gjør jobben sin.

 

 

Så forbinder du islam med kun noe negativt. Hva med å innse at de som bekjenner seg til en tro kanskje ikke fokuserer på dine realiteter, men har sine egne (gode verdier), og de er like verdifulle som dine!?

 

Hvorfor skal noen som helst ta ansvaret for dine tanker og følelser?

 

:)

Lenke til kommentar
Men er det ingen her som har noen innvendinger på at de skal bli møtt med et relgiøst symbol som representerer islam, når de skal til politiet eller på offentlige kontrorer? Om de mener at det er viktig for de og bære hijab for og legitimere deres tro på vold og kvinneundertrykkelse, er dette ikke noe jeg vil bli møtt med på offentlige kontorer.

 

Man blir ikke mer provosert enn man selv tillater.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

RIP! Selv forbinder jeg skuespilleren med "Butch Cassidy and Sundance Kid".

 

Meget elegant personlighet.

 

Før han endelig vant statuetten i 1987, hadde han blitt nominert til den gjeve prisen hele sju ganger, blant annet for filmene Cat on a Hot Tin Roof (1958), hvor han spilte mot Elisabeth Taylor i filmatiseringen av et Tennesse Williams- stykke, The Hustler (1961) og Cool Hand Luke (1967).

 

artikkel

Lenke til kommentar
Er ikke hijab et hodetørkle, mens burka dekker hele ansiktet (og kroppen)?

 

Et hodetørkle på politikvinner er jeg ikke noe særlig imot, såfremt det er kvinnenes eget valg. Burka derimot, vil jeg helst ikke se. Jeg vil kunne se ansiktet til politibetjenter.

Hijab er et skaut. Et tørkle som man knytter rundt halsen og over håret. En niqab(sic?) dekker også ansiktet. En burka dekker altfra topp til tå, inkludert ansiktet.

Lenke til kommentar
Så forbinder du islam med kun noe negativt. Hva med å innse at de som bekjenner seg til en tro kanskje ikke fokuserer på dine realiteter, men har sine egne (gode verdier), og de er like verdifulle som dine!?

Da utfordrer jeg deg på og fortelle meg noen positive sider eller verdier/holdninger ved islam som relgion og politikk?!

 

Hvorfor skal noen som helst ta ansvaret for dine tanker og følelser?

Aldri bedt om det. Selv undertegnede skjønner at verden ikke tar hensyn til enkeltmennesker. Handler heller ikke om mine tanker og følelser, men om generelle holdninger i samfunnet og hvilken vei vi som nasjonen Norge er på vei og skal ta. Er rett og slett ikke enig i den utviklingen Norge har tatt på mange områder...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så forbinder du islam med kun noe negativt. Hva med å innse at de som bekjenner seg til en tro kanskje ikke fokuserer på dine realiteter, men har sine egne (gode verdier), og de er like verdifulle som dine!?

Da utfordrer jeg deg på og fortelle meg noen positive sider eller verdier/holdninger ved islam som relgion og politikk?!

 

Hvorfor skal noen som helst ta ansvaret for dine tanker og følelser?

Aldri bedt om det. Selv undertegnede skjønner at verden ikke tar hensyn til enkeltmennesker. Handler heller ikke om mine tanker og følelser, men om generelle holdninger i samfunnet og hvilken vei vi som nasjonen Norge er på vei og skal ta. Er rett og slett ikke enig i den utviklingen Norge har tatt på mange områder...

 

Takk for utfordringen!

 

 

De personer jeg har møtt og samhandlet med som bekjenner seg til islam har samtidig innehatt disse verdiene:

  1. skepsis mot alkoholbruk
  2. respekt for matproduksjon
  3. nøyaktighet (dvs. kommer ikke for sent, gjør sin jobb)
  4. respekt for at hierarki finnes, og man må forholde seg til det.
  5. generøsitet (har vel aldri måttet avvise like mange invitter til sosialisering, som bryter med vår oppfatning av hva som er "korrekt", for å ivareta norske medarbeideres skepsis til slik "sjarm!?) som fra muslimske medarbeidere!?
  6. evne til å ta vare på hverandre (ikke bare "evne", men også genuint ønske, omgjort i konkrete handlinger, som så klart utløser midler, som vi gode nordmenn ellers liker å få lest opp en gang i året, og det er via Herr Stats "pålegg" om å være ekstra "snille"!?

Når det gjelder tanker og følelser, så starter jeg helst med å finne en kontroll med mine egne, så går jeg ut og forsøker å finne ut av andres!

 

:)

Lenke til kommentar
Hijab eller ikke hijab, politiet funker ikke i dag likevel. De har jo ikke lov til noe som helst. Ikke rart det er masse drap og vold rundt omkring.

 

Jeg ville gjerne sett politipatrujler (og evt. hundepatruljer) i gatene i byene. Folk ville fått mye mer tillitt og respekt til politiet om de viste seg daglig også.

 

Jeg ønsker meg flest mulig betjenter vervet fra våre nye landsmenn. Og hvis det betyr at jeg må godta et lite hodetørkle, så sier jeg; greit nok!

 

:)

 

Selv vil jeg ha så få som mulig. :p

Både nye landsmenn og politibetjenter med innvandrerbakgrunn, that is.

Endret av Skugga
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hijab eller ikke hijab, politiet funker ikke i dag likevel. De har jo ikke lov til noe som helst. Ikke rart det er masse drap og vold rundt omkring.

 

Jeg ville gjerne sett politipatrujler (og evt. hundepatruljer) i gatene i byene. Folk ville fått mye mer tillitt og respekt til politiet om de viste seg daglig også.

 

Jeg ønsker meg flest mulig betjenter vervet fra våre nye landsmenn. Og hvis det betyr at jeg må godta et lite hodetørkle, så sier jeg; greit nok!

 

:)

 

Selv vil jeg ha så få som mulig. :p

 

Politibetjenter eller tørkléer?

Lenke til kommentar
De personer jeg har møtt og samhandlet med som bekjenner seg til islam har samtidig innehatt disse verdiene:
  1. skepsis mot alkoholbruk
  2. respekt for matproduksjon
  3. nøyaktighet (dvs. kommer ikke for sent, gjør sin jobb)
  4. respekt for at hierarki finnes, og man må forholde seg til det.
  5. generøsitet (har vel aldri måttet avvise like mange invitter til sosialisering, som bryter med vår oppfatning av hva som er "korrekt", for å ivareta norske medarbeideres skepsis til slik "sjarm!?) som fra muslimske medarbeidere!?
  6. evne til å ta vare på hverandre (ikke bare "evne", men også genuint ønske, omgjort i konkrete handlinger, som så klart utløser midler, som vi gode nordmenn ellers liker å få lest opp en gang i året, og det er via Herr Stats "pålegg" om å være ekstra "snille"!?

 

Jeg og mange andre nordmenn deler disse "evnene" som du ser ut til å tilegne muslimene, mye av dette går jo kun ut på å bry seg om sine medmennesker og kan ikke sies å være noe som holder en bestemt religion til. ;)

Lenke til kommentar
Er ikke hijab et hodetørkle, mens burka dekker hele ansiktet (og kroppen)?

 

Et hodetørkle på politikvinner er jeg ikke noe særlig imot, såfremt det er kvinnenes eget valg. Burka derimot, vil jeg helst ikke se. Jeg vil kunne se ansiktet til politibetjenter.

Hijab er et skaut. Et tørkle som man knytter rundt halsen og over håret. En niqab(sic?) dekker også ansiktet. En burka dekker altfra topp til tå, inkludert ansiktet.

 

Takk for oppklaringen. :)

 

Jeg klarer aldri å bestemme meg helt, siden det virker som om mange som går med hijab og lignende plagg er tvunget til det av en kultur som undertrykker kvinner, noe jeg såklart er sterkt motstander av, men hvis noen velger det selv, hvem er vi til å nekte dem?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
De personer jeg har møtt og samhandlet med som bekjenner seg til islam har samtidig innehatt disse verdiene:
  1. skepsis mot alkoholbruk
  2. respekt for matproduksjon
  3. nøyaktighet (dvs. kommer ikke for sent, gjør sin jobb)
  4. respekt for at hierarki finnes, og man må forholde seg til det.
  5. generøsitet (har vel aldri måttet avvise like mange invitter til sosialisering, som bryter med vår oppfatning av hva som er "korrekt", for å ivareta norske medarbeideres skepsis til slik "sjarm!?) som fra muslimske medarbeidere!?
  6. evne til å ta vare på hverandre (ikke bare "evne", men også genuint ønske, omgjort i konkrete handlinger, som så klart utløser midler, som vi gode nordmenn ellers liker å få lest opp en gang i året, og det er via Herr Stats "pålegg" om å være ekstra "snille"!?

 

Jeg og mange andre nordmenn deler disse "evnene" som du ser ut til å tilegne muslimene, mye av dette går jo kun ut på å bry seg om sine medmennesker og kan ikke sies å være noe som holder en bestemt religion til. ;)

 

Ja, du sier noe...  ;););)

Lenke til kommentar

 

 

Takk for utfordringen!

 

 

De personer jeg har møtt og samhandlet med som bekjenner seg til islam har samtidig innehatt disse verdiene:

  1. skepsis mot alkoholbruk
  2. respekt for matproduksjon
  3. nøyaktighet (dvs. kommer ikke for sent, gjør sin jobb)
  4. respekt for at hierarki finnes, og man må forholde seg til det.
  5. generøsitet (har vel aldri måttet avvise like mange invitter til sosialisering, som bryter med vår oppfatning av hva som er "korrekt", for å ivareta norske medarbeideres skepsis til slik "sjarm!?) som fra muslimske medarbeidere!?
  6. evne til å ta vare på hverandre (ikke bare "evne", men også genuint ønske, omgjort i konkrete handlinger, som så klart utløser midler, som vi gode nordmenn ellers liker å få lest opp en gang i året, og det er via Herr Stats "pålegg" om å være ekstra "snille"!?

Når det gjelder tanker og følelser, så starter jeg helst med å finne en kontroll med mine egne, så går jeg ut og forsøker å finne ut av andres!

 

:)

 

 

Dette er da personlige erfaringer. Kunne listet opp en rekke personlige erfaringer som hadde vært akkurat motsatt, så dette blir ganske subjektivt...At noen muslimer innhar disse verdier tviler jeg ikke på, men det er altfor mange som innhar helt andre verdier, som ikke er så mye og skryte av, som sharia, vold, undertrykkelse og forbud.

 

punkt 1. skepsis mot alkoholbruk, er det en god verdi, er ikke det bare pga. forskjell i kultur, de kristne i Norge innhar den samme "verdien"? Eller punkt 2. respekt for matproduksjon, hvor ligger den gode verdien der? Spiser de mindre? Synes ikke hallal slakting er særlig respekt for god matproduksjon. punkt 3. nøyaktighet (dvs. kommer ikke for sent, gjør sin jobb), hehe... punkt.5 evne til å ta vare på hverandre, jada de er flinke til og ta vare på hverandre og ikke integrere seg i det Norske samfunn. Det er ofte et problem med ikke vestlige innvandrere, de holder seg med hverandre og deltar ikke i samfunnet. Omgår også å lære seg Norsk med denne "gode verdien".

 

Forøvrig enig med Dark Archon!

 

E: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Jeg klarer aldri å bestemme meg helt, siden det virker som om mange som går med hijab og lignende plagg er tvunget til det av en kultur som undertrykker kvinner, noe jeg såklart er sterkt motstander av, men hvis noen velger det selv, hvem er vi til å nekte dem?

La oss si at de fleste som bruker hijab er blitt tvunget til det. Er det ikke da bedre at disse får bruke hijab på jobb enn at de ikke jobber i det hele tatt fordi patriarken i slekta nekter dem å ikke bruke hijab? Det er i alle tilfeller et steg i riktig retning.

Lenke til kommentar
Jeg klarer aldri å bestemme meg helt, siden det virker som om mange som går med hijab og lignende plagg er tvunget til det av en kultur som undertrykker kvinner, noe jeg såklart er sterkt motstander av, men hvis noen velger det selv, hvem er vi til å nekte dem?

La oss si at de fleste som bruker hijab er blitt tvunget til det. Er det ikke da bedre at disse får bruke hijab på jobb enn at de ikke jobber i det hele tatt fordi patriarken i slekta nekter dem å ikke bruke hijab? Det er i alle tilfeller et steg i riktig retning.

 

Og med det si at vi godtar at kvinner blir tvunget til å bruke hijab og lignende plagg? Synes ikke det er helt greit.

 

Noen ganger hater jeg gråsoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...