Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
For det andre: skjønner jeg ikke at påkledning skal bestemme om en politikvinne er kompetent?

Har intet og gjøre med om kvinnen eller kompetent eller ei, men om hvor langt vi skal gå for og tilfredstille muslimer i Norge, og om det er riktig at vi som Kristene (i alle fall noen av oss), skal bli møtt med andre relgiøse symboler i kassa på Rimi, eller hos politiet. Muslimene burde legge igjen hijaben hjemme... Der kan de gå med den så mye de vil, men ikke i offentligheten. Dette handler også om kleskoder! Kan ikke ha nagler, hanekamm og jobbe i politiet, men man skal altså kunne bære hijab?! :nei:

 

Jeg skjønner hva du mener. Liker ikke selv alt styret som religioner bringer med seg, men foretrekker å forholde meg til det faktumet at for noen er religion veldig viktig, og så lenge trosutøvelsen ikke blandes med profesjonalitet, har det ingen betydning, etter min mening.

 

 

Hvis jeg hadde behov for hjelp av en politikvinne, så hadde jeg valgt å ta imot hjelpen, fremfor å lete etter korrekt uniformering først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det andre: skjønner jeg ikke at påkledning skal bestemme om en politikvinne er kompetent?

Har intet og gjøre med om kvinnen eller kompetent eller ei, men om hvor langt vi skal gå for og tilfredstille muslimer i Norge, og om det er riktig at vi som Kristene (i alle fall noen av oss), skal bli møtt med andre relgiøse symboler i kassa på Rimi, eller hos politiet. Muslimene burde legge igjen hijaben hjemme... Der kan de gå med den så mye de vil, men ikke i offentligheten. Dette handler også om kleskoder! Kan ikke ha nagler, hanekamm og jobbe i politiet, men man skal altså kunne bære hijab?! :nei:

Det er vel stort sett bare islamofober og tullinger som for alt i verden ikke vil møte damer med hijab i kassa på rimi eller i politiuniform. De fleste kristne bryr seg ikke om det, håper jeg. Jeg klarer ikke helt å se problemet. Mange muslimske damer velger selv å bruke hijab av religiøse og/eller kulturelle årsaker. I stedet for å sutre og bære deg over å måtte se en hijab så burde du heller glede deg over at muslimske damer også kan bli politi. :)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjene for kategorien, ha ekstra fokus på saklighet. Ta ballen og ikke mannen. Jeg "sutrer og bærer" meg ikke, men mener at sin egen politikk og relgion kan muslimene legge igjen når de kommer til Norge, eller når de går på jobb. Om de mener at det er viktig for de og bære hijab for og legitimere deres tro på vold og kvinneundertrykkelse, er dette ikke noe jeg vil bli møtt med på offentlige kontorer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Minner om retningslinjene for kategorien, ha ekstra fokus på saklighet. Ta ballen og ikke mannen. Jeg "sutrer og bærer" meg ikke, men mener at sin egen politikk og relgion kan muslimene legge igjen når de kommer til Norge, eller når de går på jobb. Om de mener at det er viktig for de og bære hijab for og legitimere deres tro på vold og kvinneundertrykkelse, er dette ikke noe jeg vil bli møtt med på offentlige kontorer.

 

Jeg tror dette har mer med grunnsynet hos hver enkelt av oss. Du finner to negative trekk med islam og hijab, mens det er like enkelt å finne to positive.

 

 

Ved å kommunisere på denne måten til "de andre" vil man neppe få annet enn skitt tilbake.

 

For å videreutvikle våre ulike verdisystemer, så må man først være villig til å kun se det positive faktorene og gi tydelige tilbakemeldinger. Når man så har bygget opp en felles plattform av aksept, kan man komme med kritiske tilbakemeldinger.

 

Før denne aksepten er på plass vil et følelsesutbrudd fra den ene kanten invitere til samme reaksjon fra motparten, og videre eskalering i den type kommunikasjon ender som oftest med fornærmelser og personangrep.

 

Det handler mest om å ikke dømme etter instinkt, men ha tålmodighet til å få frem alle realiteter og informasjon. Det fordrer at man tar et personlig ansvar for å være betingelsesløst konstruktiv som eget utgangspunkt.

 

:)

 

 

Lenke til kommentar
Ja, hva blir det neste? Og hva synes folket om og bli møtt av politi med hijab? Etter min mening er dette et kvinneundertrykkende symbol som bør forbys i offentligheten, og at politiet skal mulig bære hijab... :nei: Heia Norge!

 

E: Link

 

Min mening er at det blir reguleringskåthet om myndighetene skal gå inn å bestemme hva du og jeg skal få lov til (og ikke lov til) å gå med i hverdagen. Høyresiden generelt sett er flink til å slenge seg på forby/påby-bølgen med en gang det er snakk om innvandrere. Forby hijab, forby andre flagg på 17. mai ...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
hvorfor ikke forby kebab med det samme?

Jada, masa!  :whistle:

 

Jeg synes litt synd på de som har et slikt negativt syn på verden rundt seg. Det må være slitsomt å gå rundt og finne feil som man bare kritiserer, og ikke evner og komme med konstruktive forslag til forbedringer på.

 

Selv har jeg knapt opplevd noe som helst negativ angående våre nye landsmenn. Jeg har slett ikke holdt meg unna dem, men opplevd at hvis jeg selv er positiv så blir alle jeg møter mer positive. 

 

Merkelig at dette virker så vanskelig for noen?

Lenke til kommentar
Jeg tror dette har mer med grunnsynet hos hver enkelt av oss. Du finner to negative trekk med islam og hijab, mens det er like enkelt å finne to positive.

At folk ser på disse spørsmålene forskjellig er jeg vant med, og etter min mening er dette forumet stappafult med venstre vridde snillister som ikke ser realitene for bare hijaber, skal ikke nevne navn da det hadde vært et personangrep. Noe jeg prøver og holde meg unna.

 

At andre må ty til personagrep og kalle undertegnede tulling, nazi-hore, islamofob, osv. vitner bare om en dårlig eller manglende argumentasjon. Dette er trist for debatten, men skal jeg være helt ærlig bryr jeg meg ikke særlig om det, men vil at vi skal følge retningslinjene for kategorien, og derfor påpeker jeg det.

 

E: Når det gjelder kebab er det bare noe dritt ingen burde spise... :thumbdown:

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg tror dette har mer med grunnsynet hos hver enkelt av oss. Du finner to negative trekk med islam og hijab, mens det er like enkelt å finne to positive.

At folk ser på disse spørsmålene forskjellig er jeg vant med, og etter min mening er dette forumet stappafult med venstre vridde snillister som ikke ser realitene for bare hijaber,

Her bekrefter du akkurat hva jeg skriver om. Du karakteriserer dine meningsmotstandere på en følelsesbasert måte, og hva tror du effekten da blir? Jo, akkurat det du ikke liker; personangrep osv.

 

 

Faktum er vel at vi kjenner ikke en dritt om hverandres tanker og følelser, men man kjenner kanskje sine egne, og kan dermed ta fullt ansvar for egen kommunikasjon.

 

:)

Lenke til kommentar
Og jeg håper de kan se til Danmark der politiet sa blankt, NEI til dette tullet...

 

Må si meg enig med deg her, i nesten alle jobber finnes det bestemte kleskoder som du må følge om du vil ha jobb, hvorfor skal folk motta forskjellsbehandling kun fordi de er muslimer? Dette åpner jo for at folk med alle slags politiske/religiøse syn skal få muligheten til å kle seg nøyaktig som de vil, jeg lurer på om Dotten og Pencilcase hadde likt å bli betjent av en mannlig poltibetjent kledd i finlandshette. :D

Lenke til kommentar

Vi som har kontakt med denne organisasjonen har stadig vekk problemer med at papirer forsvinner, og må sendes inn på nytt, det er vanskelig å få kontakt med saksbehandler og når du ringer så sitter det en og forteller noe om generelle regler, men å få svar på ett spørsmål på grunnlag av "generelle opplysninger" er umulig da dette er en individuell sak og derfor kan ikke dette besvares av noen andre enn saksbehandleren som du ikke får tak i.

 

Jeg fikk en mail idag, en sånn autoreply, beskjeden din er slettet uten å blitt lest.

 

Så dermed kan jeg si at navkoden er knekt. Denne etaten fungerer rettogslett ikke, ikke laster dem ned mail, mailen ble sendt for 3 dager siden så datatrøbbel holder ikke, og jeg ble lovet en tilbakemelding for 2 uker siden, men ingenting er kommet i min retning fra NAV.

 

Tar jeg feil når jeg sier at NAV er arrogant, roter vekk papirer og gidder ikke engang å sjekke mailen sin for så å si etterpå:

"Kan ikke se å ha mottatt noe mail".

Er det sånn dem gjør med posten også? Kaster litt etterhvert?

 

Istedet for å bruke en masse tid på nye regler om sykemeldingsregler og prøve å begrense retten for å være syk så burde også NAV fått en runde med begrensninger og regler, samt at brukerene ikke opplever at papirer, mail o.l bare forsvinner, hvorpå beskjeden er:

 

"Kan ikke se å ha mottatt".

 

Arbeids og inkluderingsminister? Har en mye bedre tittel:

Rot og Forkludringsminister

Lenke til kommentar
Må si meg enig med deg her, i nesten alle jobber finnes det bestemte kleskoder som du må følge om du vil ha jobb, hvorfor skal folk motta forskjellsbehandling kun fordi de er muslimer? Dette åpner jo for at folk med alle slags politiske/religiøse syn skal få muligheten til å kle seg nøyaktig som de vil, jeg lurer på om Dotten og Pencilcase hadde likt å bli betjent av en mannlig poltibetjent kledd i finlandshette. :D

Hehe... Akkurat! Eller en poltibetjent med nagler og slayer t-skjorte :) Den evige forskjellsbehandling vil ingen ende ta. Har egentlig ikke noe med "reguleringskåthet", som Dotten utalte, men om at kleskoder og at man ikke burde få bære relgiøse symboler på jobb, der man skal behandle mennesker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Må si meg enig med deg her, i nesten alle jobber finnes det bestemte kleskoder som du må følge om du vil ha jobb, hvorfor skal folk motta forskjellsbehandling kun fordi de er muslimer? Dette åpner jo for at folk med alle slags politiske/religiøse syn skal få muligheten til å kle seg nøyaktig som de vil, jeg lurer på om Dotten og Pencilcase hadde likt å bli betjent av en mannlig poltibetjent kledd i finlandshette. :D

Hehe... Akkurat! Eller en poltibetjent med nagler og slayer t-skjorte :) Den evige forskjellsbehandling vil ingen ende ta. Har egentlig ikke noe med "reguleringskåthet", som Dotten utalte, men om at kleskoder og at man ikke burde få bære relgiøse symboler på jobb, der man skal behandle mennesker.

Jeg for min del driter en lang marsj i hvordan folk kler seg, og hvis jeg kom borti en politibetjent med ildrød hanekam så hadde jeg faktisk kommet til å tenke for meg selv at; her er det en "tinnsoldat" med personlighet, som overgår de som ellers har litt for lett for å agere én sau i en ellers kjedelig saueflokk.

 

 

De som eier problemet er de som fokuserer på ytre kjennetegn, uten å forstå at det har kanskje ingen annen betydning enn den man tillegger den selv.

 

Hypoteser er en fin liten bil...

 

:love:

Lenke til kommentar
hvorfor ikke forby kebab med det samme?

Jada, masa!  :whistle:

 

Jeg synes litt synd på de som har et slikt negativt syn på verden rundt seg. Det må være slitsomt å gå rundt og finne feil som man bare kritiserer, og ikke evner og komme med konstruktive forslag til forbedringer på.

 

Selv har jeg knapt opplevd noe som helst negativ angående våre nye landsmenn. Jeg har slett ikke holdt meg unna dem, men opplevd at hvis jeg selv er positiv så blir alle jeg møter mer positive. 

 

Merkelig at dette virker så vanskelig for noen?

Det har ikke jeg heller med unntak av en. Faktisk er mange av de muslimske vennene mine mye hyggeligere enn de norske, men jeg går på internasjonal skole hvor muslimene er flinke. Poenget er ikke om de er hyggelige eller ikke. Poenget er at når vi får flere muslimer vi får I norge, blir Islam i Norge mer ekstremt. Det fører til at en langt dårligere produktivitet og det fører til ghettomiljøer, spesielt i Oslo. Vi gjør det ikke bare for våres skyld, men også for de som kommer til Norge. Diskrimineringen blir ikke borte før nordmenn får et positivt bilde av innvandre. Mange innvandre får ikke utviklet seg, fordi skolene på østkanten er utrolig dårlige og det blir mer krimnalitet i storbyene.

 

Jeg står på at vi skal ta inn innvandre som bidrar til å gjøre Norge et bedre sted. Alle andre er flyktninger og skal bli sendt hjem igjen uansett hvor stort nettverk de har fått seg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Og jeg håper de kan se til Danmark der politiet sa blankt, NEI til dette tullet...

 

Må si meg enig med deg her, i nesten alle jobber finnes det bestemte kleskoder som du må følge om du vil ha jobb, hvorfor skal folk motta forskjellsbehandling kun fordi de er muslimer? Dette åpner jo for at folk med alle slags politiske/religiøse syn skal få muligheten til å kle seg nøyaktig som de vil, jeg lurer på om Dotten og Pencilcase hadde likt å bli betjent av en mannlig poltibetjent kledd i finlandshette. :D

 

I en del jobber er uniformering viktig for kommunikasjonen mellom teammedlemmer. Her snakker vi slett ikke om det. Her snakker vi om vår egen evne til å legge personlige preferanser til side, og fokusere på hvilken oppgave vi forventer av den hijab-kledde politikvinnen. Så hvis jeg møter en slik politikvinne, og har behov for hennes assistanse, hva ville vært mest fornuftig?

 

 

Ville det være greit nok å vente på neste patrulje? Ville det være tilfredstillende (for meg) å fortelle henne hvor teit jeg synes slike kulturelt betingede hodebekledninger er, eller ville jeg fokusert på "hva" kan denne fagpersonen gi akkurat meg, og sist men ikke minst; hvilken rolle har jeg i denne "saken" for at den skal løses slik jeg ønsker?

 

Tygg bare litt på dette...?

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...