Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Det å diskutere problemer på internett med andre gir klare fordeler og er godt for vår mentale helse, viser ny norsk forskning.

Jaha, kanskje Edda Media kan ta seg betalt for tjenesten?

vg.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne kniven kan du ta med på flyet

... men ikke ne halvliter vann.

At slike småkniver er farlige er uten tvil. Eksen min ble nær drept med en som ligna fryktelig på den øverste. Ble solgt som brevåpner, men likevel så kunne det forårsake et anslått blodtap på 1,6-1,8 liter blod. Hvorfor var vannet forbudt igjen?

Selv om kniven er farlig, så klarer man vel neppe å kapre et fly med den. Vannet kan jo i teorien være flytende sprengstoff... (yeah right..).

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=529662

"Senterpartiet vil bruke 40 milliarder kroner mer de neste fire årene."

En viktig økonomisk læresetning er at når rødgrønne partier bruker oljepenger, så er det OK, men ikke når borgerlige gjør det. :p

Uansett.

"Sp ønsker at pengene skal brukes på utdanning, forskning og infrastruktur."

Det er jo nettopp det vi trenger bruke penger på om vi skal bygge et Norge som kan overleve oljealderen. Jeg håper de får gehør for forslaget sitt. :)

Lenke til kommentar

En viktig økonomisk læresetning er at når rødgrønne partier bruker oljepenger, så er det OK, men ikke når borgerlige gjør det. :p

Uansett.

Det er jo nettopp det vi trenger bruke penger på om vi skal bygge et Norge som kan overleve oljealderen. Jeg håper de får gehør for forslaget sitt. :)

Bytt ut Sp med FrP i den siterte setningen din, og du har hva FrP har blitt kritisert mest for foruten innvandringspolitikken sin :)

Lenke til kommentar
Uansett.

Ja, om det er SP eller FrP som gjennomfører FrP-politikk er egentlig ett fett for meg.

Lenke til kommentar

En god ide er en god ide uavhengig av hvem som fremmer den.

Men det er ikke til å komme bort fra at enkelte tar sin egen navle som utgangspunkt og ser seg blind fordi eksempelvis er et parti man misliker som kommer med ideen. Generelt sett anser jeg de mest ignorante som de personene som tilhører et bestemt parti. Noen unntak selvfølgelig, men det er flere ignorante i den sammenheng enn det ikke er. Vil jeg påstå :)

Muhammed-karikaturen er et godt eksempel. Når muslimer ville ha det forbudt i Norge (vekke blasfemiparagrafen) så slo mange seg på brystet og proklamerte at ytringsfrihet er en menneskerettighet og muslimene ikke har peiling på hva de snakket om. Når så noen muslimer valgte å veive med et annet flagg enn det norske på 17. mai så var det ett flere av de som kritiserte muslimene i Muhammed-saken som talte for å faktisk forby andre flagg enn det norske på 17. mai. Drar vi det enda et steg videre så har vi endel av dem som både ønsket karikaturer velkommen og andre flagg på 17. mai, som er sterke tilhengere av å forby rasistiske ytringer.

Et bedre eksempel på hykleri skal man lete lenge etter. Ytringsfrihet syntes jeg er en god ide, men jeg opplever i handling at det selv her i Norge ikke akkurat er alle som mener det. Selv om de prøver å selge illusjonen av det. Jeg mistenker det er navleprinsippet som har gjort at man er så inkonsekvent i sine meninger. :)

Lenke til kommentar

Det å bruke oljepenger innenfor handlingsregelen sees på som økonomisk forsvarlig, og SP vil ikke gå over den. De vil altså ikke bruke av selve fondet, men kun avkastningen (det kalles bærekraftig det, Siv) Grunnen til at det ikke er blitt utnyttet til det maksimale er for å unngå press i økonomien (som artikkelen sier). Tro meg når jeg sier at dette er til fordel for oss alle.

Det å senke statens inntekter (skatter og avgifter) og å bruke mer enn handlingsregelen tilsier er derimot ikke forsvarlig. Så vidt jeg vet er FRP det eneste partiet som ikke støtter handlingsregelen.

PS: Det er ikke slik at AP, SV og SP ønsker minst mulig velferd til folket. FRP ønsker også det samme, men hvis de ikke passer seg kan det slå hardt tilbake. Nesten så jeg skulle ønske de fikk prøve seg.

Lenke til kommentar

Den tragiske brannen i Skuteviken, som medførte at rundt 50 band mistet sine instrumenter, må si å ha fått meg til å undre litt. Trond Giske lover midler til å hjelpe bandene, det skal holdes støttekonsert og jeg er i dag blitt pepret med mail om å sette inn penger på en konto for å hjelpe musikerne. Jeg opplever knapt lignende i katastrofehendelser.

Det er blitt meg fortalt at musikerne ikke hadde forsikring. Om så stemmer, hva er det med dagens unge? Å ikke forsikre utstyret som man benytter til å bedrive sin lidenskap med? Jeg håper jeg har misforstått noe, hvis ikke så er dette et skummelt symptom. Jeg håper det ikke er puter under armene på folkene som har forårsaket at de ikke har vært ansvarsbevisst og sikret seg mot slike hendelser.

Hadde man sørget for en skikkelig forsikring så ville vel ikke alt dette oppstyret i ettertid vært nødvendig?

Personlig gir jeg ikke en rød øre. Beklager, jeg kjenner endel av de involverte og de har min sympati. Men de pengene jeg i år har avsatt til å gi vekk til andre går til syke og andre trengende. Som ikke får samme oppmerksomhet som unge musikere som muligens ikke har tatt sine forholdsregler. Men jeg håper det hele ordner seg, slik at Bergensmusikken ikke får seg en knekk.

Lenke til kommentar
Den tragiske brannen i Skuteviken, som medførte at rundt 50 band mistet sine instrumenter, må si å ha fått meg til å undre litt. Trond Giske lover midler til å hjelpe bandene

...

Det er blitt meg fortalt at musikerne ikke hadde forsikring. Om så stemmer, hva er det med dagens unge? Å ikke forsikre utstyret som man benytter til å bedrive sin lidenskap med? Jeg håper jeg har misforstått noe, hvis ikke så er dette et skummelt symptom. Jeg håper det ikke er puter under armene på folkene som har forårsaket at de ikke har vært ansvarsbevisst og sikret seg mot slike hendelser.

Hadde man sørget for en skikkelig forsikring så ville vel ikke alt dette oppstyret i ettertid vært nødvendig?

Et øvningslokale jeg var tilknyttet ble også frastjålet instrumenter for flere hundre tusen for en stund siden. Giske kom aldri med midler til oss? Eneste "støtte" vi fikk var en tre linjers notis i lokalavisen...

Vi hadde forøvrig forsikret utstyret, og kom fint ut av det økonomisk sett :p

Lenke til kommentar

Jeg leste artikkelen tidligere i dag, og jeg synes det var mer morsomt enn informativt. Sånt kan skje.

Men som et svar på ditt spørsmål: De som eventuelt kan være i den samme situasjonen. Jeg har også fått fartsbot for å kjøre for fort et sted jeg aldri har vært, men min sak løste seg raskt.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Hva skal vi gjøre da? Ja, jeg synes det er dumt å fylle fengslene med narkomane, men de har tross alt brutt loven. Skal ikke ulovligheter straffes? Eller kanskje vi burde gjøre stoffmisbruk til forseelser fremfor forbrytelser, og med det gjøre plass i fengsel til voldsforbrytere, voldtektsforbrytere og lignende?

Vanskelig spørsmål, dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...