Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

OC forsvarer Kinas sangjuks

Yang Peiyi (7) skulle synge under åpningsseremonien i OL, men ble byttet ut fordi hun ikke var søt nok. Arrangøren får massiv kritikk, men forsvares av IOC.

1218624275577_673.jpg

LIN OG YANG: Hun hadde bra nok stemme, men for skjeve tenner, Yang Peiyi til høyre. Dermed fikk Lin Miaoke til venstre mime sangen under åpningssermonien. - Det var til nasjonens beste, uttaler arrangøren.

IOC-direktør Gilbert Felli:

Jeg ser ikke noe galt med det. Det er akkurat som i idretten, der treneren kan bytte ut spillere før finalen. De ville sørge for at både sangen og framførelsen var slik de ønsket.

Dette var ikke overraskende, men ganske drøyt!?

E: Bilde

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Slett ikke overraskende, nei. Minner litt om overbetalte artister som bruker playback, og senere ler hele veien til banken. The show must go home!

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel, kanskje noe av grunnen er kinesernes frykt for å miste ansikt, og så forstår jeg ganske godt at hvis man har spandert 200 milliarder på et idrettstevne så vil man vel ha det som man kan kontrollere så perfekt som mulig.

For jævlig hvis en snørrunge med kaviartilgrisede tenner på tørk hadde ødelagt selve åpningsshowet.

:cool:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Er nok ikke så kult å være 7 år og få høre at du er for stygg til at du får representere landet ditt.

Jeg synes ikke akkurat det er overraskende at Kina gjør noe sånt, den generelle tendensen før dette OLet har jo vært å skyve alle ubehagelighetene under teppet, blant gjennom med å fjerne "uheldige" elementer fra gatebildet. Ute av syne, ute av sinn. For meg virker det merkelig at de er så utrolig opptatt av å holde en plettfri fasade, spesielt når resten av verden forstår at fasaden ikke er representativ for det virkelige landet. Etter min mening svekker det bare verdenssamfunnets inntrykk av myndighetene i Kina. Hadde de engang vært ærlige hadde man ihvertfall kunnet starte en dialog.

Men tradisjonen med at vertsnasjonene skyver "problemer" under teppet før Olympiaden skal holdes er det da ikke et rent kinesisk fenomen. I forbindelse med OL i Mexico City i '68 ble f.eks. en rekke pro-demokrati demonstranter drept, og før OL i Athen i '04 forsvant visst rundt 15.000 løshunder under mystiske omstendigheter.

Lenke til kommentar
For jævlig hvis en snørrunge med kaviartilgrisede tenner på tørk hadde ødelagt selve åpningsshowet.

Unskyld uttrykket, men det der er pisspreik og det veit du godt!

Selv om personen kanskje ikke er perfekt så er det bare med på å bringe opp inntrykket av den "søte" ungen.

Lenke til kommentar

Selv om personen kanskje ikke er perfekt så er det bare med på å bringe opp inntrykket av den "søte" ungen.

Helt enig. Jeg synes jentungen som sang sangen så ganske søt ut, på en barnslig måte. Det hadde ikke ødelagt inntrykket om hun fikk lov til å representere sangen sin.

Men det vi ser her er egentlig en større kulturkollisjon. Kinesisk tradisjon med å kontrollere alt ned i minste detalj vs. vestens krav om åpenhet. Leser at de i ettertid prøver å dysse ned saken. Håper Kina får seg en lærepenge eller to etter OL, den samme hemmelighetskremmeriet og sensuren som de driver med i innlandet fungerer rett og slett ikke ovenfor resten av verden. Her har vi jo faktisk ytringsfrihet...

Lenke til kommentar
Har aldri forstått hvorfor det er viktig at artisten ser bra ut, stemmen og tekstene er for meg langt viktigere enn utseende. Rihanna ser kanskje bra ut, men jeg har aldri vært noen stor fan av henne. ;)

Hadde vel forsåvidt ikke gjort noe om Kurt Nilsen brukte noe av pengene sine på en ørliten tannoperasjon. :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Har aldri forstått hvorfor det er viktig at artisten ser bra ut, stemmen og tekstene er for meg langt viktigere enn utseende. Rihanna ser kanskje bra ut, men jeg har aldri vært noen stor fan av henne. ;)

Hadde vel forsåvidt ikke gjort noe om Kurt Nilsen brukte noe av pengene sine på en ørliten tannoperasjon. :p

Loff og sirup er tingene. Ordet "ørliten" er smekkert ...  :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Helt enig. Jeg synes jentungen som sang sangen så ganske søt ut, på en barnslig måte. Det hadde ikke ødelagt inntrykket om hun fikk lov til å representere sangen sin.

Men det vi ser her er egentlig en større kulturkollisjon. Kinesisk tradisjon med å kontrollere alt ned i minste detalj vs. vestens krav om åpenhet. Leser at de i ettertid prøver å dysse ned saken. Håper Kina får seg en lærepenge eller to etter OL, den samme hemmelighetskremmeriet og sensuren som de driver med i innlandet fungerer rett og slett ikke ovenfor resten av verden. Her har vi jo faktisk ytringsfrihet...

Hehe, fint at noen er uenige. Det betyr at ens eget støvkorn er truffet av solen.

Ikke undervurder min beskrivelse av slike tenner, eller rettere sagt; "tannreguleringer i lite samsvar med inntaket av mat som ikke fester seg på "tenna på tørk"", for destruering av fantasibildet man danner seg før man slipper "snoppen" og bare sover det av seg.  :love:

Tok det opp med den lille snuppa som gav meg det bildet for mange år siden (skoletur, og jeg var litt kåt.) 

Hun lo godt av mine fabuleringer, og så må nå ingen tro at noen av disse er resultatet av at hun har blitt panserlesbe!?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mener du virkelig å uttrykke at du ikke forstår at vi konstruerer vårt selvbilde, her i vesten? 

Over til noe helt annet:

- Jeg er overbevist om at Høyre og Frp kan få rent flertall ved stortingsvalget neste år. Jeg er forberedt på å få regjeringsoppdraget av Kongen etter valget neste år, sier Frp-formann Siv Jensen.

Ja, det høres slett ikke usannsynlig ut det scenariet. Kan vel også gratulere FRP med at de samlet har hevet eget nivå på sitt politiske håndverk. Kort og godt bare snakk om hardt arbeid. 

blabladet

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg er en andre generasjonsinnvandrer og er nå etter å ha levd 25 år av livet mitt i Norge er blitt møkk lei av hvor mye sytring innvandrere (muslimer) kommer med overfor nordmenn. Fins det et sted i verden hvor du vile fått penger til å bare være der og få bistand til å praktisere din religion? damn! at disse menneskene kan være så trangsynte forstår jeg ikke asså! og til disse islamistene..hvis dere vil være perfekte muslimer...hvorfor i helvete er dere her?

Fy faen asså.

Og jeg må bare si at jeg forstår ikke hvor norske styresmakter har vettet sitt asså.

Jeg er en moderat muslim men ikke de som går rundt å kaller norske jenter for "horer" osv.

Og en ting til..hva i helvete tenker disse jentene med som går etter disse muslimske gutta?

Og spesielt de som blir med muslimske gutter hjem for å drikke "cafe"? hehe

peace out fra en frustrert mann:(

Endret av rajaji
Lenke til kommentar

Det handler vel mye om kultur-konflikter som utvikler seg til rasisme og hat.

Det med et negativt kvinnesyn og eventuellt at man ser ned på "vantro nordmenn" er vel noe førstegenerasjons-innvandrere drar med seg hit og så smitter det eventuellt over på andregenerasjons-innvandrere om det er lukkede miljøer, slik som det f.eks. er mange steder i Oslo der størstedelen av enkelte bydeler bare består av innvandrere.

Lenke til kommentar
Men det vi ser her er egentlig en større kulturkollisjon. Kinesisk tradisjon med å kontrollere alt ned i minste detalj vs. vestens krav om åpenhet.

Hvor mange år gikk det før det kom fram at Sissel Kyrkjebø sto og mimet "Nystemt'en" under Melodi Grand Prix i Bergen?

Og hvor mange andre ganger har man ikke brukt playback for å være sikre på at fremføringen blir perfekt - uten å fortelle om det?

Hvis det er lov i "Hollywood", så burde det være lov i Beijing.

Lenke til kommentar
I sommer søkte Hadsel kommune tilskudd over statsbudsjettet til drift av den interkommunale legevakten i Vesterålen. I avslaget fra Helsedirektoratet vises det blant annet til stor søknadsmengde, og det faktum at legevaktsamarbeidet ikke er under etablering som grunn til avslaget.

- Vi har ikke tolket samarbeid kun på nattid og helg som et etablert samarbeid, heter det i svarbrevet til Hadsel kommune.

Direktoratet har i sine vurderinger lagt størst vekt på regelverkets målsetting om å gi gode tjenestetilbud og sikre god rekruttering av primærleger. For å få til dette er redusert vaktbelastning i legevakt en nøkkelfaktor .

- Dette har vi tillagt større vekt enn hvor langt de ulike prosjektene har kommet , som for eksempel om det foreligger en politisk avklaring i alle samarbeidende kommuner . Vi har likevel også ønsket å legge en viss vekt på å belønne kommuner hvor søknadene dokumenterer at planene er konkrete og gjennomarbeidede, heter det.

- Videre har vi i noen grad vektlagt å støtte tiltak som innebærer utstrakt samarbeid med sykehus , og som inneholder øvrige elementer av kvalitetsutvikling . Vi har også til en viss grad vektlagt kreativitet, god forankring i fagmiljøer og kommunal egenfinansiering, skriver direktoratet i sitt avslag.

Kilde: vol.no

Kutt kutt og atter kutt. Det er så latterlig. Og ikke har Hadsel kommune ordentlig svømmebasseng å tilby sine skoleelever, skal de nå ikke få lov til å ha egen intern legevakt? Hva faen? oO

Lenke til kommentar

Bonden har kommet ned fra fjellet. Mantraet er fortsatt: heller Jens fremfor Jensen.

- Jeg er glad i landet mitt, og jeg er stolt av å bo her. Det er grunnen til at jeg absolutt ikke vil ha Frp i regjering. På rett sak og på politisk grunnlag kan jeg felle en mindretallsregjering av Frp og Høyre hvis vi havner på vippen, slår Sponheim fast overfor Dagbladet. (...) For det første handler det [sponheims entydige nei til frp] om langsiktighet i politikken. Vi må tenke i et generasjonsperspektiv i forhold til viktige saker som bruken av oljepengene og klima. For det andre handler det om synet på det mangfoldige Norge som en ressurs. Dette synet utfordrer Frp så til de grader.
Endret av reverto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...