klilleng Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 T.eks. kan det til dels skylles at sannsynligheten for at politiet involveres når en ikke-vestlig innvandrer begår en kriminell handling er større enn for etnisk norske. Tror du virkelig på det selv? Og har du ikke stusset på at nesten hver gang vi hører om et drap, en voldtekt eller knivstikking, så er det utlendinger som er gjerningsmannen? Eller er det bare media som lurer oss, og lar være å fortelle om alle nordmennene som begår slike forbrytelser? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Tror du virkelig på det selv? Ja. Sannsynligheten for at jeg ordner opp med noen som har gjort meg galt uten å involvere politiet øker dramatisk når det er snakk om en etnisk norsk man. Da jeg ble slått ned i fylla for en stund tilbake fikset vi dette uten å involvere politiet. Hadde det vært en ikke-vestlig innvandrer det haddet vært snakk om, tror jeg ikke så hadde vært tilfellet. Ikke pga. at jeg er rasistisk, men pga. jeg ikke kjenner deres kultur og væremåte like godt. Og har du ikke stusset på at nesten hver gang vi hører om et drap, en voldtekt eller knivstikking, så er det utlendinger som er gjerningsmannen? Eller er det bare media som lurer oss, og lar være å fortelle om alle nordmennene som begår slike forbrytelser? Ja, sakene hvor en utlending er involvert er vesentlig mer blest opp i media. Statestikken viser fremdele at de fleste drap/voldtekter begås av etniske nordmenn. Media dekker ikke dette siden det er ikke en like stor nyhet at Ola Pettersen på Toten tok livet av ex-kona si før han meldte seg til politiet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Da gjør du vel klokt i å ikke fremstille dine synspunkter som fakta om andres tanker? Har jeg gjort dette? Har i så fall ikke vært med hensikt, men fakta taler for seg selv. Det og "forsvare" denne mannen (hvis det da er det du gjør), må jeg inndrømme at jeg synes er ganske naivt og snodig. Men mener du at det er grunnlag nok til å sende noen ut av landet at de er islamister? Vel, dette er vanskelig, hvis de er islamister på sin hals er det også stor mulighet for at de er radikale og mulige sharia forkjempere. I koranen står det blandt annet at, en muslim skal alltid bevare sin egen kultur til tross for at det mulig er lovstridende i det landet der de bor. Hvis de skal bryte Norsk lov ved og være islamister, så ja, da mener jeg at det er grunnlag til å sende de ut av landet. Endret 8. august 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Tannlege vil servere alkohol Du har kanskje gruet deg til tannlegebesøket og tenkt tanken om å ta en skarp enn. Nå kan det bli en realitet. :!: Endret 8. august 2008 av Feltherre Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hehe, morsom tanke ... Hvis så Ola Dunk er så tørst som ryktene vil ha det til så kommer vi vel snart til å bli en nasjon bestående av: Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Født 08.08.08 klokken 20:08 - Jeg sier bare en ting: Hva i all verden er oddsen for det? Jeg har ikke turt å begynne å regne på det en gang, men jeg må vel ta kontakt med noen matematikere for å finne det ut, sier Varøystrand til Aftenposten.no. Grovt sett, på bakgrunn av 2007-tallene, fødes det ca. 3-4 barn per sekund. Altså vil det i løpet av et min fødes 180 barn globalt om antallet er 3 per sekund. Hun er altså en av 180. Mao. ikke særlig unik. Legger man til at sannsynligheten for at noen "jukser" med dette tallet, vil unikheten bare synke enda mer. Endret 9. august 2008 av Otth Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Født 08.08.08 klokken 20:08 - Jeg sier bare en ting: Hva i all verden er oddsen for det? Jeg har ikke turt å begynne å regne på det en gang, men jeg må vel ta kontakt med noen matematikere for å finne det ut, sier Varøystrand til Aftenposten.no. Grovt sett, på bakgrunn av 2007-tallene, fødes det ca. 3-4 barn per sekund. Altså vil det i løpet av en time fødes 180 barn globalt om antallet er 3 per sekund. Har du en kilde på dette? Fant mye ulike svar på dette, her er et annet: Population biologists have estimated that maintenance of human population requires at least 1.6% birth rate per year. In the US, there are about 4 million live births per year, or roughly 1.3%; this alone would lead to negative population growth if not for immigration. Worldwide population increases by about 2% per year, so the worldwide birth rate must be roughly 3.5%, or 210,000,000 annually. There are 31,556,736 seconds in a year (60 X 60 X 24 X 365.24). Rounding off a little for convenience (and because babies don't come in fractions), that comes out to about 7 per second. Det er ikke så viktig for meg hvilken kilde som er riktig. Hvis man tar utgangspunkt i min, så blir det født hver time, også denne, i 2008, 210.000.000/(365*24). Det er 23972 mennesker, ca 1000 fler enn det bor på de britiske jomfruøyene. Oddsen for at alle disse ble født akkurat denne timen i 2008 er 1/(365*24) som er 0,00014 til 1. Grunnen til at du får et helt annet svar, er at det ikke er 60 sekunder i en time (samt at din kilde sier halvparten så mange). I og med at oddsen er like lav/høy, uansett hvilken time man er født, så bør man være takknemlig i alle fall. Det er vel noe mødre har skjønt. Endret 9. august 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Her tar vel du hensyn til at et gitt barn skal bli født akkurat på denne datoen og klokkeslettet. Det er egentlig feil måte å se på saken siden det som gjør dette barnet spesielt er at det er født på denne daten og klokkeslettet. Hadde det vært født på et annet klokkeslett, ville en annen baby fylle rollen. En må derfor heller se på oddsen for at for at et barn blir født på dette klokkeslettet. Her er oddsen 180:1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Her tar vel du hensyn til at et gitt barn skal bli født akkurat på denne datoen og klokkeslettet. Det er egentlig feil måte å se på saken siden det som gjør dette barnet spesielt er at det er født på denne daten og klokkeslettet. Hadde det vært født på et annet klokkeslett, ville en annen baby fylle rollen. En må derfor heller se på oddsen for at for at et barn blir født på dette klokkeslettet. Her er oddsen 180:1 Dette var jo helt uleselig, men jeg tror jeg er enig i poenget ditt. Ble litt fuktig i går for min del. Oddsen er imidlertid ikke 180:1, da har man bare funnet antallet babier født det minuttet, dette er ikke en odds. En odds ville være sannsynligheten for å bli født det minuttet av antall babier født samme år eller samme måned. Poenget ditt om at babyen ikke er unik, står som en påle, der er jeg enig. Jeg ba deg imidlertid dokumentere dine tall, det har du ikke klart. Endret 9. august 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg brukte WikiAnwsers, eller noe slik. Det første som kom opp når jeg søkte i google. Varierte mellom 3 til 5 barn per sek, så jeg brukte 3 bare for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg brukte WikiAnwsers, eller noe slik. Det første som kom opp når jeg søkte i google. Varierte mellom 3 til 5 barn per sek, så jeg brukte 3 bare for å være på den sikre siden. Uelegant informasjonssøk Jeg synes vi kom frem til en grei konklusjon, du får undskylde mitt matematiske onani. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg brukte WikiAnwsers, eller noe slik. Det første som kom opp når jeg søkte i google. Varierte mellom 3 til 5 barn per sek, så jeg brukte 3 bare for å være på den sikre siden. Det er nok mer komplisert å regne ut sannsynligheten for at minst én baby fødes i det minuttet enn å bare regne antall som gjennomsnittlig blir født per minutt. For det første er nok sannsynligheten for at det blir født rundt 100-300 babyer det minuttet ganske stor. Sannsynligheten for at det blir født færre enn 50 er nok ganske liten. Sannsynligheten for at det blir født 0 det minuttet er nok uhyre liten både fra naturens side og i praksis. I praksis blir det bestilt keisersnitt på akkurat riktig tidspunkt. Pga bestillingsfødslene rapporterte media om at kinesiske fødestuer hadde en enorm pågang åpningsdagen. Det ble født noe sånt som 6 ganger så mange som normalt akkurat på åpningsdagen. Regn med at mange av de er bestilt kl 08.08. Om det havner noen minutter utenfor så spiller det praktisk talt ingen rolle for noen om de skriver kl 08.08 på fødselskortet. Ellers så ruller jo klokkeslettet 08.08 gjennom alle tidssonene i verden så alle får sin mulighet til å føde akkurat da. Bor man i nærheten av datogrensa så kan man jo også krysse den bare for å få et døgn til å vente på den naturlige fødselen skal komme i gang. Alt i alt er det nok født svært mye over gjennomsnittet både datoen 8.8.2008 og kl 8.08 den 8.8.2008. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Nå var ikke poenget å være nøyaktig, men å påpeke at dette ikke var så unikt som media prøvde å fremstille det som. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Eksplosjoner vest i Kina. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/09/543125.html Hei hvor det går Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Sånne hendelser med påfølgende kommentar er verdt et aldri så lit skratt. Han nyter dermed friheten noen dager til, forteller operasjonsleder Geir Eriksen i Romerike politidistrikt til rb.no. blabladet.no Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Enda en liten høydare fra blabladet.no. Slike kreative tekster og søte bilder må bare sette en i godt humør. PÅ BEACHEN I BEJING: Denne mannen har Bushdag 365 dager i året.Alle foto: SCANPIX Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Gjør opprør mot treg veibygging - Det går ikke lenger med denne klattingen man driver på med på veisektoren i Norge, sier fylkesordfører Roger Ryberg (Ap) fra Buskerud. Vi står på den berømte Rallarvegen som ble bygget som anleggsvei under byggingen av Bergensbanen for over hundre år siden. Bergensbanen og Rallarvegen ble den gang finansiert i samarbeid mellom det offentlige og private, lenge før finansieringsformen OPS (offentlig-privat samarbeid) ble et begrep. Noen steder er dagens stamveier i Norge ikke særlig bredere enn den smale grusstripen som måtte duge for anleggsarbeiderne før bilismen kom til landet. Ryberg leder nå det såkalte Østlandssamarbeidet som har gått sammen i forbindelse med høringsuttalelser til Nasjonal Transportplan som skal definere målene for veibygging og jernbanesatsing i tiårsperioden 2010- 2019. Med seg har han tidligere Ap-statsråd og fylkesrådmann Matz Sandman som praktisk koordinator. Etter planen skal Regjeringen fremlegge Nasjonal Transportplan før jul. Innspillene er i havn. Nå gjelder det å påvirke regjeringstoppene. Les mer... Ja en kan så si, det er tragisk at det ikke blir laget noen ordentlig plan for transport-norge. Nettopp hørte en på TV at Oslo har en kollektivtrafikk som er 70% dyrer en igjennomsnittet i Europa. Vi sliter...kraftig. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 - Frp modererer seg på innvandring Jeg har alltid sagt at Fremskrittspartiet er nødt til å avfrptisere seg noe om de har ønske om regjeringsposisjon. At Per Willy Amundsen virker å ha noe i mot dette er bare en bonus. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Merker meg at Kristin Halvorsen, kalkulatormotstanderen, ønsker å avskaffe kontantstøtten for å bruke pengene på unge foreldre. Nå, jeg undres over om hun har tatt høye for at hvert bidige 1 og 2 åring som går fra å være hjemme (hvor da kontantstøtte utbetales) til å gå over i barnehage medfører at utgiften for staten kan ganges med tre. Om man tar 2003-tall som utgangspunkt. Det vil si at om man fjernet kontantstøtten og ca 1/3 av de foreldrene føler det nødvendig å putte ungen i barnehage så er hele summen spist opp. Velger flertallet av foreldre barnehage pga støtten forsvinner så medfører det økte utgifter for staten. Dette fordi det er langt billigere å betale en familie kontantstøtte for å ta seg av sin egen 1 eller 2-åring, fremfor å subsidiere en barnehageplass. Dagens regjering gjør for ordens skyld en fenomenal jobb med å "institusjonalisere" ungene våre. Lengre skoledag for de minste, på tross av at erfaring fra bl.a. Finland viser at det har motsatt effekt (der har man langt kortere skoledager men kan vise til bedre resultater). Så har man SFO, som man ønsker å utvide. Et sted hvor ungene løper rundt uten noen mening og noe pedagogisk opplegg. Eneste funksjonen den har er å stue ungene vekk fordi mamma og pappa skal jobbe. Det er ikke uten grunn at en fellesnevner for problembarn er at de er å finne på SFO. De får rett og slett ikke oppfølging. Politikken til regjeringen presser til en løsning hvor man skal levere ungen tidligst mulig ved barnehage/SFO og hente dem ved stengetid. Det finnes en sannhet og det er at en småbarnsfar eller mor som jobber fulltid er en langt dårligere mor eller far enn en som jobber deltid. Men de har ofte ikke noe valg. Og regjeringen legger mer og mer opp til en politikk hvor barnet skal følge pengene og ikke pengene skal følge barna. Jeg forventer ikke at folk som ikke selv har unger klarer å finne forståelsen. Men det er nå slik at rød-grønt tar hensyn til arbeideren på bekostning av barna. De presterte å institusjonalisere de eldre i sin jakt på å plassere alle ved rullebåndet, nå skal også barna forsømmes. For det er jo politisk ukorrekt å ta seg av sine egne unger, akkurat som man ikke lenger skal ta seg av sine egne eldre. Fordi man må jobbe, så da "leier" man inn andre til å gjøre jobben ... Og Kristin Halvorsen bør gå til innkjøp av kalkulator. Hva skal man egentlig si? Tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå