Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel det var dine ord, men Mullah har ingen høy sterne hos undertegnede og ikke hos så mange andre heller våger jeg og påstå. Det å sette denne mannens menneskeverd opp mot rikets sikkerhet, er helt bak mål. Det lille menneskeverdet denne mannen hadde, har han mistet ved sine handlinger. Han fortjener ikke bedre, det at du velger og forsvare dette monsteret er underlig.

 

Risiko for rikets sikkerhet? Hvilken risiko skulle det være? Mannen har verken gjort noe ulovlig eller truet landet siden han kom hit.

Lenke til kommentar
Skam og skam, roberteh. Tror du de holder han her for moro skyld?

Er for å beskytte han, er det ikke?

Ja, og det mener du er en skam? :roll:

Ja, i høyeste grad. Den mannen hadde ikke lagt to pinner i kors for å islamisere Norge og sprengt oss i fillebiter hvis han hadde fått sjangs. Han har blitt klassefisert som en trussel for Norge, han er farlig. Har dere ikke hørt hva han har sagt om oss på islamistiske TV-kanaler?

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Vel det var dine ord, men Mullah har ingen høy sterne hos undertegnede og ikke hos så mange andre heller våger jeg og påstå. Det å sette denne mannens menneskeverd opp mot rikets sikkerhet, er helt bak mål. Det lille menneskeverdet denne mannen hadde, har han mistet ved sine handlinger. Han fortjener ikke bedre, det at du velger og forsvare dette monsteret er underlig.

Risiko for rikets sikkerhet? Hvilken risiko skulle det være? Mannen har verken gjort noe ulovlig eller truet landet siden han kom hit.

Nå må dere skjerpe dere, tuller dere med meg eller? Les her!

 

E: Etter litt nærmere ettertanke lurer jeg litt på om dette ikke er ironisk ment, dere tuller ikke sant :) Dere vil se meg fly i taket.. Hehe... Vel jeg må puste litt nå kjenner jeg!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Tror du det er noen fare for at han kommer til å islamifisere norge i overskuelig framtid?

Nei, men poenget var at han hadde gjort det hvis han hadde fått sjangs. Og det sier jo det meste om han?

 

Så eneste grunnen til at han ikke har begått terror i Norge er at han ikke har fått sjans?

 

Og trusselen du visetil antyder mer til at han liker Norge, og at han ikke vil gjøre noe galt hvis han er her. Han vil først bli en trussel om han sendes ut.

Lenke til kommentar
Så eneste grunnen til at han ikke har begått terror i Norge er at han ikke har fått sjans?

Ja, det tror jeg. Om ikke i Norge, så ganske sikkert i vesten.

 

Og trusselen du visetil antyder mer til at han liker Norge, og at han ikke vil gjøre noe galt hvis han er her. Han vil først bli en trussel om han sendes ut.

En trussel er da en trussel, du hevet han ikke hadde kommet med den slags! Men det har han en rekke ganger, denne mannen er farlig. Men nå orker jeg ikke mer, må ha litt luft ;)

Lenke til kommentar

Det er et faktum at Krekar uansett ikke kommer til å bli sendt ut av Norge i overskulig framtid, det har norske myndigheter bestemt. Hva er da så "forferdelig horribelt" med at mannen i mellomtiden ønsker seg noen grunnleggende rettigheter som mulighet til å arbeide, id-papirer, etc?

 

- Jeg har ikke mottatt en krone fra Norge de 13 årene jeg har bodd her i Norge. Jeg har ingen rettigheter, jeg har ikke arbeidstillatelse og ingen rett på legehjelp, sier mullaen selv.

 

- Han har ingen identifikasjonspapirer, ingen bevegelsesfrihet eller rettigheter her i landet, hverken økonomisk eller sosialt. I stedet er han tvunget inn i noe som kan minne om husarrest, uten mulighet til for eksempel å kunne oppebære inntekter til forsørgelse for seg eller familien, sier hans advokat Brynjar Meling.

 

Mange forsøker å fremstille Krekar som "utakknemlig og frekk", men det er åpenbart at Krekar ikke er ute etter å "forulempe" eller "ta Norge" ved nå å klage saken sin til Menneskerettsdomstolen i Strasbourg, men rett og slett vil ha prøvd for domstolen om han har krav på visse rettigheter som alle andre her i landet.

 

Can't blame him :whistle:

Lenke til kommentar
Det er et faktum at Krekar uansett ikke kommer til å bli sendt ut av Norge i overskulig framtid, det har norske myndigheter bestemt. Hva er da så "forferdelig horribelt" med at mannen i mellomtiden ønsker seg noen grunnleggende rettigheter som mulighet til å arbeide, id-papirer, etc?

Han burde vært fenglset på vann og brød, for de barbariske forbrytelsene han har begått mot uskyldige. Det er en grunn til at han ikke kan sendes tilbake; fordi befolkningen der nede er så sint at de sannsynligvis hadde lynsjet ham asap.

Lenke til kommentar
Han burde vært fenglset på vann og brød, for de barbariske forbrytelsene han har begått mot uskyldige. Det er en grunn til at han ikke kan sendes tilbake; fordi befolkningen der nede er så sint at de sannsynligvis hadde lynsjet ham asap.

 

Krekar er neppe en "søndagsskole-gutt", på den annen side så har jo norsk domstol ført sak mot ham for slike forbrytelser du henviser til/anklager ham for, norsk politi har vært i Irak å etterforsket osv. uten at de fant beviser (bortsett fra en person som var torturert(!) til å vitne mot Krekar, et "bevis" som naturlig nok ble avvist som ubrukelig av norske domstoler). Krekar er ikke dømt for noen slags voldshandlinger i de rettsakene har har vært gjennom.

 

Lynsje-mobben du viser til er vel heller ikke noen god indikator på evt. skyld/uskyld? Selv ikke "uskyldige" irakiske regjeringsmedlemmer kan bevege seg trygt utenfor "The Green Zone" i Bagdad uten å risikere å ble drept..

 

Den faktiske årsaken til at Krekar ennå ikke er sendt tilbake, er at irakiske myndigheter ikke har villet gi skriftelig garanti på at Krekar ikke skal utsettes for tortur eller henrettes.

Lenke til kommentar

"Den norske velferdsstaten gjør oss usolidariske og kravstore, mener Frps stortingsrepresentant Christian Tybring-Gjedde."

 

(hør lydklippet på NRK Nettradio, Politisk kvarter 6. august)

 

http://www.nrk.no/nyheter/1.6165877

 

Han misliker blandt annet at staten har lagt til rette for student-barnehager og studielån-ordninga..

 

Sånn kan det høres ut når man har en pappa som er mange-millionær, og som sikkert sørget for at unge Christian under sitt 6-årig studieopphold i USA neppe trengte hverken snu på krona eller bekymre seg om husleien.

 

For en tosk :thumbdown:

Lenke til kommentar

Han viser altså til Usa, som riktignok har skapt arbeidsplasser for de lavere lag, men hvor disse ikke tjener nok til å dra seg selv ut av fattigdom. Begrepet "working poor" viser til de som jobber men likevel er fattige, og disse er det mange av (og antallet øker). De som har flere jobber for å få hverdagen til å gå rundt, samt de som er undersysselsatte (jobber deltid men ønsker å jobbe fulltid) er også en del av dette bildet. Denne modellen er mange ting, men ikke akkurat solidarisk.

 

At Tybring-Gjedde fremhever denne usolidariske modellen under en uke etter at jobbtall fra Usa viste at arbeidsledigheten gikk ganske tydelig opp, var på sitt høyeste nivå på fire år (høyeste på 16 år for tenåringer), og at undersysselsatte var på vei opp (mer bruk av deltid og flere 'working poor'), er litt oppsiktsvekkende.

 

Uansett er jo mekanismene han snakker om bare tull. Forskning innen sosial kapital, et mer presist begrep for graden av tillit og solidaritet i samfunnet (vist å ha gavnlige effekter på økonomisk vekst), forteller oss at det er en komparativt høy grad av sosial kapital i de skandinaviske landene, og at velferdsstatsmodellen er en viktig forklaringsvariabel i så måte. Med andre ord, velferdsstaten er en investering i sosial kapital, deri solidaritet og tillit. Dette er jo egentlig ganske intuitivt, men ettersom Tybring-Gjedde ikke tar det ut fra sin logiske evne er voksenopplæring nødvendig.

 

Videre lesning: http://www.allacademic.com/meta/p_mla_apa_...4235_index.html

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar

Mekanicus: Hvorfor fokusere slik på budbringeren? Man kunne jo sagt det samme om vår statsminister eksempelvis (som er født med sølvskje i munnen). Men han er ikke verdt å ignorere av den grunn. Fremfor å ta til motangrep på hans argument og standpunkt (et standpunkt som generelt sett er tåpelig må jeg si) så går du etter spilleren og ikke ballen. Jeg vet det er fristende og vi gjør det vel alle, men slik fører vel egentlig fint lite konstruktiv debatt med seg. Mannen har en rik pappa, so what? Skal han være mindre verdt av den grunn, bør han av den grunn ignoreres mer enn en som har fattig pappa? Hvis du skjønner hva jeg mener :)

 

 

 

Første gang jeg så Narvik er som etset inn i minnet mitt. Det var gyselig når vi kom seilende inn og så "havnen". Nå var ikke byen så stygg som førsteinntrykket kunne tyde på, men ikke noe vakkert nei. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...