oldboy Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Mulig det er verre i nord. Jeg har bare hørt at vi betaler styggmye for strømmen her på grunn av kraftmangel på grunn av svært kraftkrevende industri. Mulig det bare gjelder nordvestlandet? Kraftkrevende industri kan dele skylden med eksport av strøm til Europa. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hvorfor er det idiotisk å innføre en utligning av prisforskjell så det blir likt for resten av folkene? Fordi dette vil bety at folk i sentrale strøk vil subsidiere distriktene i enda større grad enn hva de gjør idag. Er det ikke urettferdig at folk i distriktene skal betale mere for nettleie en de som i tettbebygde strøk? Ikke når det er en reell grunn til at de skal betale mer. Det koster nemlig mer å sende strøm over lengre strekninger enn hva det koster å sende dem over kortere strekninger. Er ikke det ganske så logisk? Nei la folk i distriktene betale for at de gidder å bo der. De får da allerede betalt for dette. I mange sentrale strøk koster bolig ofte 4-5 ganger så mye som hva de ville ha gjort i distriktene. Dette er et naturlig resultat av markedskreftene. Skal folk som bor i byene få mellomlegget subsidiert av staten fordi alt skal koste like mye over alt? Jeg forstår ikke hvorfor det på død og liv skal være et mål å bevare gamle befolkningsmønstre. Det er mer samfunnsøkonomisk lønnsomt at folk bor i byer og det er også langt mer miljøvennlig. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 - Skatten må opp for å sikre velferden – Men Norge har ikke et skattenivå som er spesielt høyt sammenlignet med andre land i Nord-Europa. Faktisk er skattenivået lavere nå i Norge enn det var for et par tiår siden. Så jeg ser ikke at det skal være et problem med å øke skattenivået som andel av bruttonasjonalprodukt (BNP) med noen prosentenheter, sier professor Vidar Christiansen ved Universitetet i Oslo. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 @reverto Du skjønner vel at dette blir litt flisespikkeri når man vet at staten vil gå med overskudd i hundremilliardersklassen i år...? Lenke til kommentar
reverto Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Om du vet noe disse tjue samfunnsøkonomene ikke vet, oldboy, er det bare å komme med det. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hva vil du jeg skal komme med? Vi vet at staten går med overskudd, hvorfor skal vi da kreve inn mer skatt? Hva var det du ville formidle med denne saken? Lenke til kommentar
reverto Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Vi vet at staten går med overskudd, hvorfor skal vi da kreve inn mer skatt? Og det tror du ikke disse tjue samfunnsøkonomene vet? Lenke til kommentar
reverto Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Tenkte jeg skulle legge denne i humor, men siden det er et snev av relevans, what the heck. New Republican slogan. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nå blir jeg vel sikkert beskyldt for å spre kommunistpropaganda av dem her inne som er for kjipe til å se humoren i klippet, men men. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jobber gratis - Advokat Meling mottar ikke en krone for å bistå. I går ble det kjent gjennom VG at den omstridte 52-årige Mulla Krekar har bedt dommerne i Strasbourg vurdere om norske myndigheter gjennom sitt utvisningsvedtak har krenket Krekars elementære menneskerettigheter. Brynjar Meling mottar ikke en krone fra Mulla Krekar for å hjelpe ham med å få utvisningssaken behandlet av menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg.Foreløpig tar vårt kontor regningen, så får vi komme tilbake til en eventuell søknad om fri sakførsel for vår klient, om saken blir tatt opp til behandling ved Den europeiske menneskerettighetsdomstolen, sier advokat Meling. Er det nå på tide at vi tar et nasjonalt strykeløft og får bært denne mannen til svenskegrensa Da Norge mener han ikke kan reise til Irak? Denne mannen er 100% utvist fra Norge og alikevel skal vi beskytte han, en skam for Norge! E: Lagg Endret 6. august 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Så du tror svenskene har lyst på ham? Og selvfølgelig er det en skam for norge at vi har så mye respekt for liv at vi ikke tvangssender en mann til sin død. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Så du tror svenskene har lyst på ham? Kanskje. Vi har da nok kriminelle innvandrere i landet nå. Og selvfølgelig er det en skam for norge at vi har så mye respekt for liv at vi ikke tvangssender en mann til sin død. Du, mener du at dette ikke er på sin plass= Mener du virkelig at vi skal beskytte denne mannen, som leder ekstreme islamske grupperinger og som står bak en rekke drap. Herregud, håper dette er en spøk, den mannen fortjener den skjebne som han påstår venter han. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Er det nå på tide at vi tar et nasjonalt strykeløft og får bært denne mannen til svenskegrensa Da Norge mener han ikke kan reise til Irak? Denne mannen er 100% utvist fra Norge og alikevel skal vi beskytte han, en skam for Norge! Herlighet, dette er utrolig korttenkt. Mullah Krekar er som en varm potet i fanget, selvsagt er det ingen land (muligens unntatt Irak) som vil ha han. Da vil jeg tro at det er dårlig gjort å sende ham til svenskene. De vil ikke være så glad for å få ham opp i fanget, og det vil antagelig skade forholdet mellom Norge og Sverige. Hvis du mener at menneskerettighetene til Mullah Krekar ikke betyr en dritt, greit nok. Men da får du i det minste tale for å sende ham direkte til Irak, ikke for å kaste ham opp i fanget på et annet, utenforstående land fordi vi er for late/giddalaus til å ha et skikkelig standpunkt i saken. EDIT: Senke skjære-i-øynene-faktoren et par hakk... Endret 6. august 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Du, mener du at dette ikke er på sin plass= Mener du virkelig at vi skal beskytte denne mannen, som leder ekstreme islamske grupperinger og som står bak en rekke drap. Herregud, håper dette er en spøk, den mannen fortjener den skjebne som han påstår venter han. Han leder ikke, han ledet; altså fortid. Til min kjennskap har han heller ikke gjort noe ulovlig siden han kom her til landet. Og nei, jeg synes ikke den fortjener den skjebne han påstår venter ham. Jeg synes ingen fortjener en slik skjebne. Å sende ham tilbake vil være en like barbarisk handling som vi selv anklager han for å ha begått. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Skam og skam, roberteh. Tror du de holder han her for moro skyld? Endret 6. august 2008 av reverto Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Hvis du mener at menneskerettighetene til Mullah Krekar ikke betyr en dritt, greit nok. Men da får du i det minste tale for å sende ham direkte til Irak, ikke for å kaste ham opp i fanget på et annet, utenforstående land fordi vi er for late/giddalaus til å ha et skikkelig standpunkt i saken. Det å sende han til Sverige var en spøk, ironi ikke sant. Ikke noe mer jeg ønsker en å sende denne mannen rett til Irak for å dø! Skam og skam, roberteh. Tror du de holder han her for moro skyld? Er for å beskytte han, er det ikke? Endret 6. august 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det å sende han til Sverige var en spøk, ironi ikke sant. Ikke noe mer jeg ønsker en å sende denne mannen rett til Irak for å dø! Hvorfor kan vi ikke bare drepe ham her? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det å sende han til Sverige var en spøk, ironi ikke sant. Ikke noe mer jeg ønsker en å sende denne mannen rett til Irak for å dø! Hvorfor kan vi ikke bare drepe ham her? Gjerne for meg, var det ikke noen som hadde samlet i penger til en leiemorder da Mener jeg leste noe om det. Vel vi dreper ikke folk for åpen gate i Norge, derfor kan vi sende han til Irak, da de er mye mer glad i slik der nede! Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Gjerne for meg, var det ikke noen som hadde samlet i penger til en leiemorder da Mener jeg leste noe om det. Vel vi dreper ikke folk for åpen gate i Norge, derfor kan vi sende han til Irak, da de er mye mer glad i slik der nede! Du har ikke mye menneskeverd ser jeg. Og for en skinnhellig holdning. La de drepe ham der nede, så slipper vi blod på våre hender. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Gjerne for meg, var det ikke noen som hadde samlet i penger til en leiemorder da Mener jeg leste noe om det. Vel vi dreper ikke folk for åpen gate i Norge, derfor kan vi sende han til Irak, da de er mye mer glad i slik der nede! Du har ikke mye menneskeverd ser jeg. Og for en skinnhellig holdning. La de drepe ham der nede, så slipper vi blod på våre hender. Vel det var dine ord, men Mullah har ingen høy sterne hos undertegnede og ikke hos så mange andre heller våger jeg og påstå. Det å sette denne mannens menneskeverd opp mot rikets sikkerhet, er helt bak mål. Det lille menneskeverdet denne mannen hadde, har han mistet ved sine handlinger. Han fortjener ikke bedre, det at du velger og forsvare dette monsteret er underlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå