Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

På tide å forby dette narkotikumet?

-Jeg savner det så inderlig. Det er som om jeg har solgt meg selv.I spillet var jeg en annen person, mer vellykket i en bedre verden. Jeg hadde mye mer respekt der.

vg.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Jeg savner det så inderlig. Det er som om jeg har solgt meg selv.I spillet var jeg en annen person, mer vellykket i en bedre verden. Jeg hadde mye mer respekt der.

vg.no

Ja virkelig. Egentlig så bør vi forby hele internett. Da slår vi to fluer i en smekk ved at vi også bli kvitt store deler av piratkopieringen

Lenke til kommentar
Og ja, sport er regnet som kultur.

...og det er veldig mange sportsgale folk her i landet.

De fleste sportsgrenene her i landet er også sterk avhengig av støtte fra staten.

Fordi de har gjort seg avhengige av det.

Hva med å adressere alle de andre tingene jeg nevnte?

Hvilke da?

Jeg kan også vise til at den her intervjuede FrPeren ikke selv hadde tenkt igjennom konsekvensene av sitt forslag. Det tok bare ett forholdsvis enkelt spørsmål fra journalisten for å få han til å skifte standpunkt. Han gikk fra å være for 100 % kutt i kulturstøtten, til å være villig til å støtte noen kulturtilbud (vedlikehold av kystfestninger, kirker, osv.).

For noe tull. Nå er du direkte uærlig igjen.

Jeg skjønner ikke hvordan FrP-velgerne kan ta en person, som uttaler seg bastant om ting han svært tydelig ikke har peiling på, seriøst.

Jeg kan ikke ta deg seriøst når du ikke kommer med noe konkret, og når du lyver om hva folk i Frp har sagt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

vg.no

Ja virkelig. Egentlig så bør vi forby hele internett. Da slår vi to fluer i en smekk ved at vi også bli kvitt store deler av piratkopieringen

Nå er du bare destruktiv lille Larsemann!

Hva med at Tante Stat heller begrenser tilgangen til å være: En time ifm. banetv, og en halvtime før vanlig jobbtid?

:cool:

Lenke til kommentar
Merkelig hvordan Venstre ikke har noen problemer med å samarbeide med homsehaterne, abortmotstanderne og kristenfanatikerne i Krf, men Frp er fæle greier!

Men de finner man jo i FRP også. Partiet huser mange kristenfanatikere. De har ikke like stor gjennomslagskraft siden partiet er så stort, men det er jo ikke uten grunn FRP er motstander av at eksempelvis homofile skal få adoptere. Hvordan de stiller seg i kjønnsnøytrale ekteskap nå vet jeg ikke, men de var vel ganske så tvilsomme til det tidligere.

I en barne og familiepolitikk som er av de beste som er å finne blant partiene (en fin motvekt mot de rødgrønnes arbeidsmaur-politikk hvor barna blir mer og mer "institusjonalisert" og foreldrenes rolle mer og mer minimalisert) så har FRP et par bomskudd. Å nekte homofile å adoptere er en av dem. At de presterer å si at det er til barnas beste viser hvor lite de tenker i den sammenheng. Det er selvfølgelig til et barns beste at man har flest mulig kandidater å vurdere utifra og ikke ekskluderer folk grunnet seksuell legning (såfremt det ikke er snakk om pedofile). Det er enkel sannsynlighetsregning.

Her er jeg ganske så sikker på at det er de kristenkonservative FRP er opptatt av å tilfredsstille fremfor å ta hensyn til barnas beste. Jeg får bare håpe de endrer det med tiden.

Lenke til kommentar
Jeg kan også vise til at den her intervjuede FrPeren ikke selv hadde tenkt igjennom konsekvensene av sitt forslag. Det tok bare ett forholdsvis enkelt spørsmål fra journalisten for å få han til å skifte standpunkt. Han gikk fra å være for 100 % kutt i kulturstøtten, til å være villig til å støtte noen kulturtilbud (vedlikehold av kystfestninger, kirker, osv.).

For noe tull. Nå er du direkte uærlig igjen.

Jeg skjønner ikke hvordan FrP-velgerne kan ta en person, som uttaler seg bastant om ting han svært tydelig ikke har peiling på, seriøst.

Jeg kan ikke ta deg seriøst når du ikke kommer med noe konkret, og når du lyver om hva folk i Frp har sagt.

Du gjør det ikke så lett å ta deg seriøst heller, når du kommer med tomme påstander om uærlighet uten å utdype. Just saying :)

Lenke til kommentar
Her er jeg ganske så sikker på at det er de kristenkonservative FRP er opptatt av å tilfredsstille fremfor å ta hensyn til barnas beste. Jeg får bare håpe de endrer det med tiden.

I den forbindelse er det interessant at Fremskrittspartiets Ungdom er helt på tvers av moderpartiet; i FpU er det "adoptivmotstanderne" som er i klart mindretall.

Lenke til kommentar

Noe som er fint. Akkurat som i Høyre hvor kvoteringsmotstanden er større i de yngre rekker. De lever ikke i fortiden og den kjønnsdiskriminerende likestillingspolitikken er sett på som den utingen den faktisk er.

Ungdommen er ikke ille som alle vil ha det til :)

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2568698.ece

- Å reise et år til Tyskland har vært drømmen i alle år. Nå er den knust, sier Helene Andersen Engevik fra Rena.

EF Språkreiser mente at de ikke ville klare å finne en vertsfamilie til henne på grunn av diabetes. 17-åringen spør seg om organisasjonen avslo søknaden på usaklig grunnlag.

Helene har hatt diabetes 1 siden hun var syv år. Sykdommen er under kontroll, hun har aldri hatt en alvorlig episode i løpet av disse ti årene. Hun sjekker blodsukkeret to ganger om dagen og setter en sprøyte med insulin når hun skal spise.

- Det verste som kan skje meg, er at jeg blir litt skjelven, forteller Andersen Engevik.

Men så kommer det noe jeg stusser littegranne på og lurer på hvor aftenposten har hodet sitt:

Ny diskrimineringslov

I dag omfattes ikke skole og utdanning av diskrimineringsvernet for funksjonshemmede, men en ny lov trer i kraft fra 2009.

Så...diabetes er en funkjsonshemmed-ting? oO
Lenke til kommentar
- Uansett om trusselen er reell eller ikke, vil den bli redusert om gravide kvinner bruker et håndfrisett i stedet, sier Kheifets til Sky News.

Hæ?

Hun er sikkert betalt av handsfreeprodusentene. :p Man må nesten være det for å kunne si noe så tåpelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...