Trynemjoel Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 I bærte som skriver for VG-nett ser det ut til. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Er det noen som tar Daily Mail seriøst? Hva har du å utsette på Daily Mail? Jeg kan ikke si at jeg er den med mest inngående kunnskap om britiske aviser, men jeg har ikke hørt at Daily Mail er en spesielt dårlig avis. Det er strengt tatt ikke The Sun vi prater om. Men uansett, poenget med å sitere avsnittet jeg gjorde var å vise hvor sleivete journalistikk VG bedriver, og å vise hvordan det ikke er politisk ukorrekt å si ting som er diskriminerende mot menn. Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Leser i dagens vg at Eklund mener bilulykken han var ute for tidligere har skyld i hans kriminelle handlinger. Og et stykke ned i artikkelen står det: "Dersom Eklunds hodeskade forandret ham, tror Fischer at det kan ha betydning for dommen." Hvilken betydning, er det redusert straff han mener lurer jeg på? Eller mener han vi skal synes synd på slike monstre, fordi de "ikke kan noe for det selv?" Hvis ulykken har forårsaket permanent hjerneskade så vil han jo alltid være potensielt farlig. Soning på livstid må jo da være det eneste som hjelper. Endret 20. juli 2008 av Alastor Dette innlegget er flettet inn i såpeboksen. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Er dette han fyren som er siktet for drapet på hun lille jenten i Sverige? Engla eller noe sånt? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ja. Hvorfor skulle det ha noe å si om han har kræsjet! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Leser i dagens vg at Eklund mener bilulykken han var ute for tidligere har skyld i hans kriminelle handlinger.Og et stykke ned i artikkelen står det: "Dersom Eklunds hodeskade forandret ham, tror Fischer at det kan ha betydning for dommen." Hvilken betydning, er det redusert straff han mener lurer jeg på? Eller mener han vi skal synes synd på slike monstre, fordi de "ikke kan noe for det selv?" Hvis ulykken har forårsaket permanent hjerneskade så vil han jo alltid være potensielt farlig. Soning på livstid må jo da være det eneste som hjelper. Hjelper det at kronikere soner, eller hjelper det bedre at vi avliver dem? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hjelper det at kronikere soner, eller hjelper det bedre at vi avliver dem? Gi dem kjemisk behandling. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Avliving er et fint konsept. Langt bedre enn dødsstraff. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Radovan Karadzic endelig tatt Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Comparing cancer survival rates, by country A STUDY in a journal, the Lancet Oncology, compares cancer survival rates across five continents for the first time. Afer adjusting country data, from the 1990s, for differences in both age and death rates in the general population, Americans were found to have the best chance of survival for two of the five cancers that the reasearchers considered: breast cancer in women and prostate cancer. (Cuba had impressive survival rates, but these were probably over-estimated, say researchers). Europe lags behind America, with wide differences in survival rates, ranging from 10% for breast cancer to 34% for prostate cancer. Money appears to be an important factor: America spends a greater proportion of national income on health than the other countries. http://www.economist.com/daily/news/displa...96&fsrc=nwl Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Comparing cancer survival rates, by country A STUDY in a journal, the Lancet Oncology, compares cancer survival rates across five continents for the first time. Afer adjusting country data, from the 1990s, for differences in both age and death rates in the general population, Americans were found to have the best chance of survival for two of the five cancers that the reasearchers considered: breast cancer in women and prostate cancer. (Cuba had impressive survival rates, but these were probably over-estimated, say researchers). Europe lags behind America, with wide differences in survival rates, ranging from 10% for breast cancer to 34% for prostate cancer. Money appears to be an important factor: America spends a greater proportion of national income on health than the other countries. Og grafene viser selvsagt bare de to krefttypene der amerika har høyest overlevelse, tendensiøst piss. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Forøvrig en del gode kommentarer til grafen også Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 America spends a greater proportion of national income on health than the other countries. Hva er det de prøver å bevise? At amerikanerne har et bedre helsesystem enn f.eks nordmenn? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det er verken til å le eller gråte over, det er til å spy av, når politikerne i Oslo kappes om å framstille møtet mellom verdens rikeste hovedstad og Europas fattigste befolkning, som om vi var offeret. Stakkars oss http://www.dagsavisen.no/meninger/article360118.ece Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Comparing cancer survival rates, by country A STUDY in a journal, the Lancet Oncology, compares cancer survival rates across five continents for the first time. Afer adjusting country data, from the 1990s, for differences in both age and death rates in the general population, Americans were found to have the best chance of survival for two of the five cancers that the reasearchers considered: breast cancer in women and prostate cancer. (Cuba had impressive survival rates, but these were probably over-estimated, say researchers). Europe lags behind America, with wide differences in survival rates, ranging from 10% for breast cancer to 34% for prostate cancer. Money appears to be an important factor: America spends a greater proportion of national income on health than the other countries. Husker jeg sjekket endel slik statistikk når jeg fikk min diagnose for noen år siden. La meg bare si at jeg var glad jeg bodde i Norge der og da. Med 98,9% sjans for overlevelse såfremt den ikke hadde spredd seg så var Norge på verdenstoppen. Måtte stort sett legefeil eller reaksjon på narkose til for at jeg skulle daue. I USA var prognosen 95%, mens i EU totalt 93%. I Norge hadde man en form for behandling og ikke snakk om noe annet. I USA kunne man velge mellom flere forskjellige, den ene veldig omfattende operasjon (fjerne lymfeknuter). Selv uten tegn til spredning velger mange den store operasjonen, bare "i tilfelle". Den gir jo mest penger til legene vil jeg tro. Men en slik stor operasjon kan sammenlignes med en hjerteoperasjon. Økt risiko for at noe skjer under operasjonen. Vil tro det nok bidrar litt til å dra prosenten ned. Merkelige med statistikken var at Norge og Danmark lå desidert i verdenstoppen når det kom til tilfeller av krefttypen. Sverige lå i andre enden av statistikken. Men så vet man (sist jeg sjekket) fortsatt ikke hvorfor folk får denne typen kreft. Å få kreft i midten av 20-årene når man ikke røyker, drikker lite og er over gjennomsnittet godt trent så er det ikke lett å si. Men glad i sjokolade er jeg nå En av ulempene med å få kreft i Norge var at jeg måtte vente rundt 1 uke fra diagnose til jeg ble operert. De fleste amerikanere jeg snakket med ble operert samme dagen som diagnosen ble stilt, da prognosen kan gå kraftig ned ved spredning. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 A non-political, social, cultural and non-profit organization. The aim is to promote democratic principles, Oh, the irony! Når var det styresett ikke ble politikk? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det er verken til å le eller gråte over, det er til å spy av, når politikerne i Oslo kappes om å framstille møtet mellom verdens rikeste hovedstad og Europas fattigste befolkning, som om vi var offeret. Verdens rikeste hovedstad? Nei. En av verdens rikeste hovedsteder? Ja. Jeg er så lei av at alle mulige folk bruker "Verdens rikeste"-retorikken når den er usann. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Ber om dobling av bistanden Nei takk! Hvorfor skal vesten fortsette å gjøre narr av u-land med denne "bistanden". Er det ikke på tide å ta u-land seriøst og starte litt handel og gjensidig respekt med dem. Fortjener de ikke det? Endret 22. juli 2008 av oldboy Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Nå er det vel slik at vi ikke gir så mye penger som det ofte sier at vi gjør. Av det jeg husker i farta så er vel bistand kun en liten del av pengestrømmen ut fra vesten til u-land (den største delen er private pengeoverføringer). Handel driver vi jo også en del med, det er f.eks. ingen toll eller importkvoter satt på varer fra utvalgte land. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Ber om dobling av bistanden Nei takk! Hvorfor skal vesten fortsette å gjøre narr av u-land med denne "bistanden". Er det ikke på tide å ta u-land seriøst og starte litt handel og gjensidig respekt med dem. Fortjener de ikke det? Jovisst fortjener de det. Men jeg må forholde meg til detaljist-leddet, dvs. de butikkene jeg har i mitt nærområde (eller på et internett nær meg), og der er det søren meg ikke så mange varer fra fattige land å få tak i .... I hvert fall ikke varer som ikke har gått gjennom mange fordyrende mellomledd her i vesten. Men, vi kan jo gå tilbake til å låne dem penger slik at de kan kjøpe varer fra oss - og så kan vi kjøpe naturressursene deres slik at de får inntekter og kan betale gjelda. (Oh, wait. We've tried that ...) Hvis de skal komme seg ut av fattigdom vha. handel, så må de ha noe å selge. Hva har de som vi trenger og som de vil tjene på å selge? (En ting er at vi kanskje tjener på det, men det er vel ikke hovedmålet her.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå