Pracks Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Da har jeg spurt hva frp-velgerne her inne tror grunnen er til den sterke motviljen overfor frp, og fått i svar at de mener den halvdelen som sier de ikke, under noen omstendighet, kunne tenke seg å stemme på Fremskrittspartiet, har (ekstremt) manglende kunnskap om hva Fremskrittspartiet står for. I hvert fall, om jeg har forstått dem rett, basert på deres erfaring med dem de kaller frp-hatere. Hvem disse frp-haterne er, og hvilken relevans de har overfor den halvdelen av aftenpostens velgerpanel som sier de ikke, under noen omstendighet, kunne tenke seg å stemme på Fremskrittspartiet, sies det derimot ingenting om. Med mindre frp-velgerne her inne ser på de som en og samme gruppe, må en bare anta at de samme frp-velgerne klarer å skille mellom dem de kaller frp-hatere, og dem som ifølge aftenpostens velgerundersøkelse skal representere halve Norges befolkning. Men da sitter man igjen med det som i utgangspunktet var spørsmålet mitt, nemlig - hva tror frp-velgerne her inne er grunnen til den såpass sterke motstanden overfor frp? Og om svaret er at de som sier de ikke, under noen omstendighet, kunne tenke seg å stemme på Fremskrittspartiet, har (ekstremt) manglende kunnskap om hva det er Fremskrittspartiet står for, hva er det da som gir frp-velgerne bedre forutsetninger til å forstå Fremskrittspartiets politikk? Er frp-velgerne smartere, eller hva? Kalinken var inne på at Fremskrittspartiets styrke og svakhet kan ligge i at de er veldig klare på hvilken profil de har, og påsto at der andre partier kan virke utydelige og ikke nødvendigvis kommuniserer til alle lag av befolkningen, så gjør (angivelig) Fremskrittspartiet dette. Men er det sant? Er Fremskrittspartiet flinkere enn de øvrige partiene til å fronte politikken sin overfor velgerne? Kan ikke det at «de har enkle resonnementer og budskap som de aller flest forstår» også bety at de driver med grove forenklinger og populistiske løsninger? Er det derfor halvparten av aftenpostens velgerpanel sier de ikke, under noen omstendighet, kunne tenke seg å stemme på Fremskrittspartiet, fordi partiet farer med grove forenklinger? Legger det til lista fra før helgen, jeg. 1. Ignoranse. 2. Moteting. 3. Kommunikasjon. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Er det derfor halvparten av aftenpostens velgerpanel sier de ikke, under noen omstendighet, kunne tenke seg å stemme på Fremskrittspartiet, fordi partiet farer med grove forenklinger? Hva med at halvparten av befolkningen har sosialistiske tendenser, og derfor ikke er interessert i en politikk som går på tvers av dette? Kan svaret på forskningen din rett og slett være politisk uenighet? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Lite drikking og røyking blant norsk ungdom Det hadde jeg ikke trodd. Du linket til en sak om at McCain hadde kommet med (atter en) upassende vits. Jeg antar at det var denne saken du mente å linke til. Men jeg er litt skeptisk til formuleringen om "lite drikking og røyking blant norsk ungdom". I denne undersøkelsen var det kun snakk om 11-15-åringer, mens man ikke engang spurte aldersgruppen 16-19. Når man kun snakker om de yngste ungdommene burde man presisere dette. Det hadde vært interessant å også se hvordan eldre norsk ungdom lå i forhold til drikking og røyking. Det at få 11-15-åringer drikker og røyker trenger ikke være uttrykk for annet enn at debut-alderen for alkohol og røyk er høy når man ikke følger utviklingen oppover alderstrinnene. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Er ikke vi sammen med Danmark og Svergie på akohol toppen i Europa? Ungdom drikker seg sørpe hver eneste helg der jeg bor i alle fall... Og nå som det er ferie og skolefri, blir det enda mere... Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hva dumpa ned i pestkassa nå? Jo, NRK-lisensen! AAAAARRRRRRGGGHHHH.... hvorfor kan vi ikke bli kvitt de tvangsgreiene Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 1100 spenn rett i kassa til NRK. Lager ikke NRK et såpass godt tilbud at man er villig til å betale da? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 jeg burde helle si at du virker å være litt for ukritisk til israelsk politikk. Eller jeg fungerer som motvekt til de altfor mange her i landet som mangler kunnskap, og ensidig kritserer Israel, og spinner enhver hendelse til å demonisere landet. Så la det gå ut over dem, for det er jeg faktisk helt med deg på. Men når du opptrer som du gjør før i denne tråden må jeg si fra, jeg tolererer ikke at folk legger ord i munnen på meg og insinuerer ting jeg ikke kan si meg enig i. 1100 spenn rett i kassa til NRK. Lager ikke NRK et såpass godt tilbud at man er villig til å betale da? For meg, ja. NRK er den beste kringkasteren vi har i Norge, og den eneste som virkelig har et godt korrespondentnett i utlandet. Egentlig den eneste som kan dekke nesten hele Norge i løpet av to-tre timer også. Det kommer av økonomi, det sier seg selv, men også at NRK er forpliktet til å gjøre nettopp det, noe TV-2 ikke er. Det NRK lager selv holder i mine øyne nesten alltid høyere kvalitet enn det TV-2 lager selv. Dessuten har NRK en spennende IT-policy. Når kodenavn hunter gikk på NRK la de ut siste episode for fri -nedlastning- i HD-kvalitet på NRK.no. De har også en side der de legger ut en del programserier for fri nedlastning via bitorrent. De ser fremtiden, mer enn noen annen kanal jeg kjenner til. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 De kommer sikkert til å forlange penger selv om jeg ikke skaffer meg digital dekoder også, de satans svina. Jeg bryr meg katta om hvor mye bedre tv de lager enn ditten og datten, jeg har ikke bedt om NRK. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg synes det er bra at vi har en reklamefri statskanal i Norge, men skulle helst sett at man betalte det over skatten i stedet for over en irriterende, egen regning. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Fikk avslag på arbeidstillatelse etter ti år i jobb Noen andre som ser logikken i denne saken? Det gjør ikke jeg... Endret 10. juli 2008 av oldboy Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Fikk avslag på arbeidstillatelse etter ti år i jobb Noen andre som ser logikken i denne saken? Det gjør ikke jeg... Bare man graver seg dypt nok ned i byråkratiets mørke irrganger blir nesten hva som helst logisk... Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Fikk avslag på arbeidstillatelse etter ti år i jobb Noen andre som ser logikken i denne saken? Det gjør ikke jeg... Byråkratiet er skapt for å behandle saker etter entydige regler. Det er ment å være firkantet av rettsikkerhetshensyn (skjønnsvurderinger åpner opp for usaklig forskjellsbehandling). Derfor får man mange tåpelige avslag, samtidig som systemet kan navigeres gjennom av de som kjenner til det og som følger firkantene. Artikkelen henviser (implisitt) til reglene om at personer med spesiell kompetanse det er behov for (faglærte som får en stilling relevant for ens utdannelse) kan få arbeidstillatelse. Firkanten passet ikke i dette tilfellet. Leser du videre i artikkelen ser du at flere og flere firkanter prøves, men hver gang er det enten en sirkel eller trekant de møter. Enkeltvis er regelverket bygd opp "logisk". Men summen av firkanthet satt i system (byråkrati og rettssikkerhet, i utgangspunktet gode ting), blir ulogisk. Og det er vanskelig å forstå hvorfor personer som dette kastes ut, mens mange andre får bli. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 - Iran ønsker ikke å henrette mindreårige forbrytere Enig med Amiry-Moghaddam i denne saken. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Før 1903 var Panama ikke en egen stat og egnet til å opprette nye, selvstendige stater i. Hva så? Palestina var ikke en egen stat, og det var en eksisterende jødisk befolkning der. Hehe... Hva tror du det skyldes? I hvertfall ikke alle milliardene USA skyter inn i økonomien deres, neida... Hva babler du om? Hvis det å drive handel er å "skyte milliarder inn i økonomien" så blir jo uttrykket meningsløst. Hvem disse frp-haterne er, og hvilken relevans de har overfor den halvdelen av aftenpostens velgerpanel som sier de ikke, under noen omstendighet, kunne tenke seg å stemme på Fremskrittspartiet, sies det derimot ingenting om. Det er den jevne person som uttaler seg negativt om Frp, og kommer med diverse løgner og halvsannheter. Men da sitter man igjen med det som i utgangspunktet var spørsmålet mitt, nemlig - hva tror frp-velgerne her inne er grunnen til den såpass sterke motstanden overfor frp? At det er mange kunnskapsløse Frp-hatere som sprer løgner videre til andre, som tar dem imot med åpne armer og sprer dem videre igjen. En slags vandrehistorier/skrøner som sprer seg blant folk. hva er det da som gir frp-velgerne bedre forutsetninger til å forstå Fremskrittspartiets politikk? Du spurte om motstanden mot Frp, lille venn. Er Fremskrittspartiet flinkere enn de øvrige partiene til å fronte politikken sin overfor velgerne? Kan ikke det at «de har enkle resonnementer og budskap som de aller flest forstår» også bety at de driver med grove forenklinger og populistiske løsninger? Det gjør de ikke i noen større grad enn andre partier. Faktisk er både SV, AP og SP verre enn Frp på dette. De er jo kun om svulstige, men akk så tomme ord. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Men da sitter man igjen med det som i utgangspunktet var spørsmålet mitt, nemlig - hva tror frp-velgerne her inne er grunnen til den såpass sterke motstanden overfor frp? At det er mange kunnskapsløse Frp-hatere som sprer løgner videre til andre, som tar dem imot med åpne armer og sprer dem videre igjen. En slags vandrehistorier/skrøner som sprer seg blant folk. Alle elsker Frp, som kjenner deres politikk Alle andre er bondefanget av medias ekle dritt Dette har jeg funnet ut selv, så slik må det bare være Alt er perfekt med fru Ayn Rands rette lære Endret 11. juli 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Brente koffert med kr 80 000 Er det ikke straffbart å ødelegge penger med vilje? I så fall, hva er strafferammen? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hehe... Hva tror du det skyldes? I hvertfall ikke alle milliardene USA skyter inn i økonomien deres, neida... Hva babler du om? Hvis det å drive handel er å "skyte milliarder inn i økonomien" så blir jo uttrykket meningsløst. Kall det hva du vil, poenget er at uten økonomisk støtte fra USA, hadde Israel bare vert en liten dritt. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Høyre: Slipp årsavgift - om du kjører fint! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Brente koffert med kr 80 000 Er det ikke straffbart å ødelegge penger med vilje? I så fall, hva er strafferammen? – Det var en utrolig frigjørende fest. Bålet var utført som et rituale, fordi det er viktig å statuere at det er vi som eier pengene, og ikke de som eier oss. Vi må løsrive oss fra pengenes makt. Følelsen av å holde i hånda en venn i hånda er viktigere, sier Nordmo. Hadde min pappa fått bestemme hadde denne festen blitt avsluttet med en salig omgang ris på stumpen, og selv om jeg ikke er enig med min egen far i hvordan man best skal motivere mennesker, så ville jeg likevel stilt meg til rådighet ved å holde rumpeballene i stabilt leie slik at slagene fikk maksimal effekt på "kunstnerne" i dette tilfellet. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Høyre: Slipp årsavgift - om du kjører fint! Hvor mange mellom 18 og 20 eier egen bil, tro..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå