nebrewfoz Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 http://www.dagbladet.no/kultur/2008/07/03/539935.html Jeg klarer ikke å fatte tenkemåten til folkene bak festen/brannen. Så det er greit å sette fyr på et lokale fullt av fulle apekatter? Om de hadde det i en metallpanne eller ikke spiller liten rolle - når en brann først blusser opp og tar fyr der det "ikke skal ta fyr" går det utrolig fort, da kan man bare gi opp å ha kontroll først som sist. Kan det ha blitt gjort i sympati med grillmåkene i Bergen? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Asylsøkere kaster pass i dass! Før fire indiske asylsøkere gikk av flyet på Gardermoen, kastet de ID-papirene sine i do. Over 95 prosent av asylsøkerne som møter opp på Politiets Utlendingsenhet (PU) mangler pass. En grunn til at flere ikke ønsker å oppgi identiteten sin, er at de tidligere har søkt om asyl - enten i andre land eller i Norge. Dessuten er det vanskelig for politiet å returnere personer som ikke har en avklart identitet. Fantastisk header forresten Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Selv om at jeg ikke er så glad i overvåkning o.l. kan biometriske registre, basert på iris, slik som Saudi-Arabia/Emiratene (husker ikke hvilken) har, være en god ide. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Ja, undertegnede er også for dette. Vi som er lovlydige borgere har vel egentlig ikke noget å frykte? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Ja, undertegnede er også for dette. Vi som er lovlydige borgere har vel egentlig ikke noget å frykte? Nei, det er nok ikke lenge til alle lovlydige borgere går rundt med GPS-mottaker, pulsteller og GSM-dataradio implantert under nakkeskinnet. Så kan Big Mother hele tiden vite hvor vi er, og i det øyeblikket pulsen stopper opp kan lokalavisen din automatisk printe dødsannonsen din. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Ja, undertegnede er også for dette. Vi som er lovlydige borgere har vel egentlig ikke noget å frykte? Nå misliker jeg sterkt det argumentet. Det som skiller dette systemet fra mange andre er at det kun brukes på de som har fått avslag og blitt sendt ut. Landets egne har dermed ikke noe å frykte. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Ja, undertegnede er også for dette. Vi som er lovlydige borgere har vel egentlig ikke noget å frykte? Nei, det er nok ikke lenge til alle lovlydige borgere går rundt med GPS-mottaker, pulsteller og GSM-dataradio implantert under nakkeskinnet. Så kan Big Mother hele tiden vite hvor vi er, og i det øyeblikket pulsen stopper opp kan lokalavisen din automatisk printe dødsannonsen din. Du har vel kanskje sett Minority Report litt mange ganger Er forskjell på å overvåke kriminelle som bevist holder tilbake sin egen identitet, til å få det overvåkingssamfunnet du her skisserer... Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Mange elver små, roberteh. Og det er 1984 som er den riktige referansen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Mange elver små, roberteh. Nå blir dere for dype for meg altså, må huske jeg er en enkel mann Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Mange elver små, roberteh. Nå blir dere for dype for meg altså, må huske jeg er en enkel mann Et forsøk på sarkasme? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hehe, bare selvironi. Enkel mann, som liker pølser, grilling, Walker Texas Ranger og stemmer FrP Er det ikke slik vi er i Norge? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg foretrekker Band of Brothers, kebab og stemmer sosialdemokratisk, akkurat som deg. Lenke til kommentar
Pracks Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Aftenposten Det er ikke tilfelle med Frp. Halvparten av de spurte kan ikke, under noen omstendighet, tenke seg å stemme Frp ved stortingsvalget. Intet annet parti kommer i nærheten av å være like uglesett. Hva tror frp-velgerne her inne er grunnen til den såpass sterke motstanden overfor frp? Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hva tror frp-velgerne her inne er grunnen til den såpass sterke motstanden overfor frp? Ignoranse og det faktum at det er en "moteting" og rakke ned på FRP. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Det er vel egentlig den samme argumentasjonen en gjerne bruker mot all kritikk av USA også? Jeg tror egentlig det har med det at FRP er et parti som på tross av ekstremt store likheter med de andre partiene fortsatt er et parti med en del ganske ekstreme synspunkter 'folk flest' ikke deler, eller kunne tenke seg å se gjennomført. Lenke til kommentar
Pracks Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Ignoranse og det faktum at det er en "moteting" og rakke ned på FRP. Her tilbyr du oss to forklaringer til hvorfor det er en såpass sterk motstand overfor Fremskrittspartiet. Den ene, ignoranse, foreslår at det er et spørsmål om kunnskap. Og da må jeg bare spørre: hva vet du, som de ikke vet? Den andre, at det skal være en moteting å rakke ned på Fremskrittspartiet, gjør det naturlig å spørre hvorfor, og blant hvem, det har blitt sånn. Klarer du, eller noen andre, å gi noe svar på hva det er denne halvparten ikke vet, og hvorfor, og blant hvem, det har blitt en moteting å rakke ned på Fremskrittspartiet? * Tar meg friheten å nummerere forslagene så langt, jeg. Spm: Hva tror frp-velgerne her inne er grunnen til den såpass sterke motstanden overfor frp? Forslag hittil: 1. Ignoranse. 2. Moteting. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 At lovlydige ikke har noe å frykte av slik overvåking er noe vås. Slik er det bare, det er realitetene. Med tanke på rettssikkerhet og privatlivets fred så bør det være et prinsipp om at det må foreligge mistanke før noen overvåkes. Jeg var kanskje naiv nok til å tro annet før jeg jobbet med gradert informasjon men er det ikke nå. Overvåking på det nivået som er i dag, også i Norge, er alt for mye. Det forhindrer kanskje et bombeangrep eller to i verden, men prisen er for dyr. Det er mennesker som jobber med de systemene her og da vil det både forekomme misbruk og feil. Terroristene vinner et nytt slag hver gang vi innfører mer overvåking og innskrenker egen frihet. For å si det slik; Terroristene har vunnet veldig mange slag de siste årene. Og det takket være politikere og frykten i befolkningen. Terrorister sprenger jo ikke bomber for primært å drepe folk, det er jo for å påvirke politikken. Noe de lykkes veldig med, Bush er et stjerneeksempel på det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hehe, bare selvironi. Enkel mann, som liker pølser, grilling, Walker Texas Ranger og stemmer FrP Er det ikke slik vi er i Norge? Jeg foretrekker å leve på sosialen på andres bekostning, samt å betale fiffens kultur med andres skattepenger. Overklassen har jo så dårlig råd stakkar at staten må bruke milliarder på operahus til dem! SV&AP FTW! Den ene, ignoranse, foreslår at det er et spørsmål om kunnskap. Og da må jeg bare spørre: hva vet du, som de ikke vet? Ekstremt mye. De fleste jeg ser både her og andre steder som rakker ned på Frp vet ikke engang hva partiet står for. De gjør f.eks. narr av "billig sprit og bensin", og vet tydeligvis ikke hvordan dette passer inn i Frps helheltige politikk. De er altså beviselig kunnskapsløse om partiet. Den andre, at det skal være en moteting å rakke ned på Fremskrittspartiet, gjør det naturlig å spørre hvorfor, og blant hvem, det har blitt sånn. Det er blant folk som sympatiserer med venstresiden, men også blant Høyre-folk som er redde fordi Frp har tatt over som det største partiet på høyresiden. På venstresiden liker man ikke Frp fordi partiet angriper mange grunnleggende "sannheter" som venstresiden tar for gitt fordi de har fått sette dagsorden i så lang tid. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Det er så pussig: FrPere må være de eneste stemmerne utenom AKP m-l som tror andres motstand mot partiet deres skyldes forfølgelse og ikke politisk uenighet. Og denne myten dyrker de som om det skulle være partiets grunnsetning. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Det er jo ironisk at du svarer med å snakke om FRPere fremfor politikken og hevder de føler seg forfulgt. Kanskje FRP-kritikere føler seg forfulgt? Artig sirkel å beskue egentlig. Merkelig generalisering egentlig, da en stor andel av dagens FRPere er tidligere AP, SV og Høyre-medlemmer. Gikk de fra å være APer det ene året til å gå over til FRP det andre året og så føle seg forfulgt? Jeg tror ikke den politiske debatten går særlig fremover om FRPere skal generalisere FRP-kritikere og vice versa. Men det virker som om det er dette det stort sett ender opp i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå