Dotten Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Kommer vel snart en "skuffe under teppet" politikk. Out of sight, out of mind. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Grunnen til at vi reagerer over at folk spiser måker i Norge er at vi har det for godt, og aldri er sultne i Norge Ellers er det jo mer et bergensk problem, så det er jo neglisjerbart. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Må innrømme at jeg lo en del da jeg leste den måkegreia. Kommentarene er herlige og! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Lo en del? Jeg klarte ikke sitte stille, jeg måtte ut å puste. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Kommer vel snart en "skuffe under teppet" politikk. Out of sight, out of mind. Dagens fordside i Aftenpostens aftenutgave (lokalutgave for Oslo) var vektere med ordre om å spyle bort narkomane med høytrykksspyler. http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2518319.ece Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Let's do some waterboarding: Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Kommer vel snart en "skuffe under teppet" politikk. Out of sight, out of mind. Dagens fordside i Aftenpostens aftenutgave (lokalutgave for Oslo) var vektere med ordre om å spyle bort narkomane med høytrykksspyler. http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2518319.ece Gid så dramatisk du får det ut til høres. Det er ikke snakk om å bruke høytrykkspylere på selve personene men snarere regelmessig klarere trappene for narkomane, samt alle andre som oppholder seg der ved å spyle trappene våte. En ganske oppfinnsom måte å gjøre det på synes jeg. Litt bedre enn å spille ping-pong med andre vakttjenester eller områder som de narkomane vil gå til og vente etter de er sendt bort, for å bli bortvist også fra der og komme tilbake til stedet de startet. Det hansker riktig nok ikke med den underliggende årsaken, men det er vel strengt tatt ikke selskapet/personene i dette tilfellets oppgave å hanskes med heller. De vil kvitte sjeanser fra sin bedrift for å sikre bedre forhold for betalende kunder. Endret 3. juli 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) De vil fjerne personer fra det som er en offentlig plass. Jeg jobber i umiddelbar nærhet, og disse er ikke til sjenanse for noen med mindre man har sarte øyne og ikke tåler se at personer har havnet på livets skyggeside. Det er definitivt et tiltak for å få narkomane out of sight og out of mind. Endret 3. juli 2008 av Cybbe Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Om det er offentlig plass ser jeg ikke noe i veien med at de oppholder seg der, da ligger vel ansvare for renhold og lignende andre steder enn hos personene som gjør det nå, gjør det ikke? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det er fortsatt en uverdig behandling. Dersom det er snakk om bruk av ulovlige substanser er dette en ting, det er politiets oppgave. Jeg er av den oppfatning at ingen skal jages fra offentlig sted uten lovhjemmel, eventuelt ved konkrete lovbrudd, og i slike fall skal bortvisning foretas av politiet. Dette er intet annet enn en privat aktør som tar seg rett til å gjøre det den ser best. Det er ikke noe jeg kan godta. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Om det er offentlig plass ser jeg ikke noe i veien med at de oppholder seg der, da ligger vel ansvare for renhold og lignende andre steder enn hos personene som gjør det nå, gjør det ikke? At ansvaret for renhold ligger hos grunneier gir dem ingen bortvisningsrett og på ingen måte noen rett til å bruke tvangsmidler for å fjerne personer de ikke ønsker ha der fra en offentlig plass. Og her er det ytret at den eksplisitte bakgrunnen for spylingen er å fjerne de uønskede menneskene. 'Renhold', a la det jeg har sett andre steder i verden, hvor flaskesamlere blir dratt av rene og pene handlegater av høyreiste politimenn i sivil i en ventende varebil, til hvor aner jeg ikke, er ikke en praksis jeg ønsker se i Oslo. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Harald Heide-Steen jr. er død... Skuespiller og komiker Harald Heide-Steen jr. (68) er død. Han døde natt til torsdag etter lengre tids sykeleie. Flere som synes dette var trist? Denne mannen er en legende innen Norsk komedie, med alle sine roller gjennom tiden. Trist dag for Norge Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Om det er offentlig plass ser jeg ikke noe i veien med at de oppholder seg der, da ligger vel ansvare for renhold og lignende andre steder enn hos personene som gjør det nå, gjør det ikke? At ansvaret for renhold ligger hos grunneier gir dem ingen bortvisningsrett og på ingen måte noen rett til å bruke tvangsmidler for å fjerne personer de ikke ønsker ha der fra en offentlig plass. Og her er det ytret at den eksplisitte bakgrunnen for spylingen er å fjerne de uønskede menneskene. 'Renhold', a la det jeg har sett andre steder i verden, hvor flaskesamlere blir dratt av rene og pene handlegater av høyreiste politimenn i sivil i en ventende varebil, til hvor aner jeg ikke, er ikke en praksis jeg ønsker se i Oslo. Det er vel det som er sakens kjerne, hvor vidt "overdreven hyppighet av gatevask" er direkte nok bortvisning til å være straffelig på noen måte annet enn eventuell boikott fra folk som leser om dette her. Det er som sagt et oppfinnsomt smutthull de har kommet opp med. Får se om det holder om noen klager dem inn til kommunen eller retten. At dette skal eskalere til de grader du forestiller deg har jeg ingen tro på, men fin dramatisk effekt til et enkelttilfelle. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Harald Heide-Steen jr. er død... Skuespiller og komiker Harald Heide-Steen jr. (68) er død. Han døde natt til torsdag etter lengre tids sykeleie. Flere som synes dette var trist? Denne mannen er en legende innen Norsk komedie, med alle sine roller gjennom tiden. Trist dag for Norge Skikkelig trist, nå er vel alle Olsenbanden skuspillerne døde!? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Nei ikke alle Benny og Basse(?) lever enda.... Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Pål Johannessen ser ut som lever ja. Men Sverre Holm, døde 17. mars 2005 på Larvik sykehus. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 En epoke er over. La oss alle sende våre tanker til de sørgende. Hvil i fred. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det er vel det som er sakens kjerne, hvor vidt "overdreven hyppighet av gatevask" er direkte nok bortvisning til å være straffelig på noen måte annet enn eventuell boikott fra folk som leser om dette her. Det er som sagt et oppfinnsomt smutthull de har kommet opp med. Får se om det holder om noen klager dem inn til kommunen eller retten. At dette skal eskalere til de grader du forestiller deg har jeg ingen tro på, men fin dramatisk effekt til et enkelttilfelle. Hvorvidt det eskalerer eller ikke er ikke sakens kjerne. Det er at samme logikk - at man kan rydde det offentlige rom for de man ikke vil ha der, de som ikke passer inn i hovedstrømmen - ligger bak. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 http://www.dagbladet.no/kultur/2008/07/03/539935.html Jeg klarer ikke å fatte tenkemåten til folkene bak festen/brannen. Så det er greit å sette fyr på et lokale fullt av fulle apekatter? Om de hadde det i en metallpanne eller ikke spiller liten rolle - når en brann først blusser opp og tar fyr der det "ikke skal ta fyr" går det utrolig fort, da kan man bare gi opp å ha kontroll først som sist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå