Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stort sett bestandig. De har gang på gang forfektet at FrP må endre sin politikk for å bli med i det gode selskap, dermed har Høyre i alle fall inndirekte avskrevet FrP, men det begynner nok å gå opp for Erna at skal hun ha noen sjangs, må tonen mellom de to partiene bli bedre.

Lenke til kommentar

Gjesp. Den setningen betyr ingenting. Erna har vel ikke utelukket samarbeid ned Frp noen gang, og setningen gir ingen lovnader om at hun vil bedre forholdet. Mye ståhei for ingenting og media kaster seg over en hver agurk de øyner sjansen til å spissformulere og sensasjonsforklare. Gjesp

"Forskere utelukker ikke at mobilstråling kan være farlig"

"Bonde utelukker ikke at griser kan fly"

"Israel utelukker ikke fred i midtøsten"

Lenke til kommentar

Kan vinkle det akkurat slik du vil Simen1, men undertegnede synes i alle fall denne retningen er spennede. Det gir et håp om å få kastet den nåverdende regjering. Dessuten har Erna utelukket sammerbeid med FrP, en rekke ganger. Så da velger jeg heller å fokusere på det, en dine tåplige utalelser om at griser kan fly.

Lenke til kommentar
Erna har aldri (siden sist valgkamp) utelukket et sammarbeid med FrP. De har bare satt noen kriterier som må oppfylles før et evt. samarbeid kan starte.

Er ikke dette å utelukke? FrP sier at de ikke vil endre sine hjertesaker, feks. finans og innvadrings politikken...

Lenke til kommentar
Erna har aldri (siden sist valgkamp) utelukket et sammarbeid med FrP. De har bare satt noen kriterier som må oppfylles før et evt. samarbeid kan starte.

Er ikke dette å utelukke? FrP sier at de ikke vil endre sine hjertesaker, feks. finans og innvadrings politikken...

Nei. Det er FrP som her har utelukket samarbeidet.

Skal Høyre tilside sette sin økonomiske politikk kan de like godt samarbeide med RV, som foruten den økonomiske politikken står vel så nære partiets andre verdier.

Lenke til kommentar

Tiggingen i Oslo sentrum har blitt så plagsom at den bør forbys, mener Oslofolk. De utenlandske tiggerne får skylden.

I en ny undersøkelse Respons har gjort for Aften, svarer nemlig 59 prosent av de spurte at tigging bør forbys.

27 prosent mener at tigging ikke bør forbys, mens 14 prosent sier at de ikke har noen oppfatning. Det er flertall for å forby tigging både blant Arbeiderpartiets, Høyres og Fremskrittspartiets velgere.

Lenke til kommentar
Er det ikke naturlig at områder med høy folketetthet har høyere drapsrate enn områder med lav folketetthet?

(Om jeg tolket ditt innlegg riktig)

Jeg vet ikke om du tolket meg riktig, det var i hvert fall ikke poenget mitt. Jeg kjenner ikke til at områder med høyere folketetthet har høyere drapsrate (rate innebærer altså et relativt mål, oftest per 100.000 innbygger), enn mer grisgrendte strøk, ei ser jeg noen åpenbar grunn til det.

Lenke til kommentar
Er det ikke naturlig at områder med høy folketetthet har høyere drapsrate enn områder med lav folketetthet?

(Om jeg tolket ditt innlegg riktig)

Jeg vet ikke om du tolket meg riktig, det var i hvert fall ikke poenget mitt. Jeg kjenner ikke til at områder med høyere folketetthet har høyere drapsrate (rate innebærer altså et relativt mål, oftest per 100.000 innbygger), enn mer grisgrendte strøk, ei ser jeg noen åpenbar grunn til det.

Skjønner ikke helt selv hva jeg mente med innlegget. Jeg hadde et poeng, men det forsvant ut i intetheten.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt selv hva jeg mente med innlegget. Jeg hadde et poeng, men det forsvant ut i intetheten.

I så fall overså du mitt innlegg.

Våpentettheten er btw. høyere på landet enn i byene.

Interessant at våpentettheten er høyere på landet hvis mordraten er høyere i byen. Da kan man ikke skylde direkte på antall skytevåpen for mordraten.

Nå har jeg alltid trodd at deler av årsaken til USAs drøye mordrate er sosiologisk betinget da.

Lenke til kommentar
Interessant at våpentettheten er høyere på landet hvis mordraten er høyere i byen. Da kan man ikke skylde direkte på antall skytevåpen for mordraten.

Nå har jeg alltid trodd at deler av årsaken til USAs drøye mordrate er sosiologisk betinget da.

Da er vi vel egentlig enige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...