Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så hvis jeg gir et drops til en muslingunge så er det en potensiell risiko? Det kan jo hende at akkurat den Kongen av Danmark, som jeg tilbyr ungen trigger akkurat den slasken til å foreta uhyrligheter?

Om du gir muslingungen(!) Kongen av Danmark fordi har pleier å gi disse dropsene til de gamle damene i nabolaget, hvor han presser og stapper dropset godt inn mellom gebisset så disse gamle kveles og dør av en kongen under drøvelen så vil jeg anse det som urimelig av deg å gi dette stakkars forvirrete barne flere Kongen av Danmark.

Synes det vil være urimelig, selv om han kan finne på å bare sutte litt på kongen selv.

old_woman_100thousands_cigerets.jpg

Lenke til kommentar
Slik formulert ville jeg også ha reagert ja. Men det er ikke det inntrykket jeg får av artikkelen. Fra det mest ekstreme perspektivet står det protesterte, ikke nektet. Og så vidt jeg forstår tok han beltet av seg på andre forespørsel.

Og:

"Politiet ble tilkalt etter at nordmannen fortsatte å snakke om bomber."

Samt:

"siktet for å ha bannet, skapt ordensforstyrrelse og satt sikkerhets-personalet i alarmberedskap."

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Han er bekymret for at Barack Obama kan komme til å slå sprekker i Vestens samlede front mot Iran dersom han blir Bushs etterfølger i Det hvite hus. Den amerikanske presidenten vil bruke de siste månedene i presidentstolen til å etterlate et solid grunnlag for internasjonalt diplomati i Iran-spørsmålet, sier han.

Jeg får frysninger av å spekulere på hva Bush legger i "solid grunnlag" ...?

Sitatet er hentet fra vg.no

Lenke til kommentar

Jeg må bare skrive at jeg støtter Pencilcase i saken om arven. Kan ikke se hva som er galt med det. Det sto at hun ønsket at pengene skulle gå til org. og personer som jobbet mot fremmedinnvandringen. Det står ingen ting som oppfrodrer til noe kriminelt der. Vi kan ikke bare forby meninger fordi vi ikke liker dem.

At det er Benjamins drapsmann som får en så stor post er selvsagt uheldig. Men jeg kan ikke se at det er kriminelt. Ja, jeg vet alt det der om at man liksom ikke skal tjene penger på sånne ting. Er litt usikker på hvordan det er formulert. Men faktum er at han var jo tross alt i dette miljøet FØR han drepte Benjamin.. Han arbeidet med begrense innvandringen FØR. Han får ikke pengene for DRAPET. Han får pengene for sitt arbeid mot innvandring. Det er slik jeg tolker det hvertfall.

Rent personlig så synes jeg ikke noen av disse personene eller organisasjonene skulle fått en eneste krone. Men prinsippielt så kan vi ikke nekte noen å gi sine egne penger til dem mener jeg.

Lenke til kommentar

Om man gir penger til en person som jobber mot innvandring, av typen skjerpe regelverket etc så er ikke problemet til stedet, foruten at det er usmakelig å bygge opp fremmedfrykt.

Problemet er når man gir penger til folk som begår lovbrudd i sitt arbeid mot innvandring. Hvor en økonomisk kompensasjon for dette også kan kunne betraktes som oppfordring til videre lovbrudd.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du får gjerne utdype.

Jeg fokuserte på bruken av ordet "omtrent", som jeg stavet uriktig, og som jeg tror du hang deg opp i!? Det jeg ville frem til er at det opereres ikke med "omtrentligheter" når det kommer til anvendelse av juss, og hvis de som er spesialister på fagområdet ikke selv er presise nok ved sine uttalelser så kan det skape et feil "bilde" hos de som ikke er skolerte nok eller interesserte nok.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hoderisting kan medføre at den som ristes faktisk ristes ut av sin egen fastgrodde tankegang, og det kan hende, av og til at det er til det beste for "oss" alle. Så er jeg også villig til å ta blamen for at det ikke skjedde, eller at jeg brukte uforståelige midler.

Diskusjoner kan foretaes asymetrisk, tror jeg.

:)

Lenke til kommentar
Du får gjerne utdype.

Jeg fokuserte på bruken av ordet "omtrent", som jeg stavet uriktig, og som jeg tror du hang deg opp i!? Det jeg ville frem til er at det opereres ikke med "omtrentligheter" når det kommer til anvendelse av juss, og hvis de som er spesialister på fagområdet ikke selv er presise nok ved sine uttalelser så kan det skape et feil "bilde" hos de som ikke er skolerte nok eller interesserte nok.

Så etter din mening er altså alt "lov" frem til noen har blitt dømt, og loven defor har blitt tolket av rettssystemet? og at det er riktig å ikke opplyse befolkningen om hva som er lovlig, slik at man kan forutse konsekvensene av sine handlinger?

For eksempel, hvis det i dag vedtas en lov om at røyking er ulovlig, så er det ikke nødvendig å informere noen om det. Og hvis noen røyker, blir tatt av politiet, dømt og buret inne i 10 år, så er det synd for dem? Vi kan jo ikke si til noen at det kanskje er ulovlig, siden loven ikke har blitt tolket nøyaktig av rettssystemet.

I så fall vil jeg påstå at du vet forsvinnende lite om hvordan en rettsstat fungerer.

Endret av phear00
Lenke til kommentar
Og:

"Politiet ble tilkalt etter at nordmannen fortsatte å snakke om bomber."

Samt:

"siktet for å ha bannet, skapt ordensforstyrrelse og satt sikkerhets-personalet i alarmberedskap."

Alt du nevner her handler om skjønn. Det er fullt mulig, og jeg blir på ingen måte overrasket, om dette er en overreaksjon fra vaktene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ikkje bry deg om PencilCase. Han er seriøs dei fyrste 3-4 innlegga og etter det så er det berre å oversjå han :p

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...