Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Idiotisk. Jeg synes det hadde vært fristende å gå til rettssak her, gjort mest mulig idiotiske valg for å få PR, og så bruke den til å oppfordre alle til å protestere ved å rope ut "bombe", eller i det minste si det stadig vekk, på flyplassene. Og om de blir tatt, nekte straffeskyld slik at rettsystemet blir fullt av folk hvis største forbrytelse er å nevne ett eneste ord på feil sted til feil tid.

Priceless...

Sikkerhetsoppbudet med flyplasser er overdramatisert.

Likevel er det dårlig jobb for frykt-fri-verden å betale 6500,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste om det, Dotten. Det er noe av det drøyeste jeg har hørt om på lenge. En japansk/kinesisk foretningsreisende skulle inn i Amerika. De har regler på at man ikke skal ha støtende t-skjorter eller klær med våpen på. Det første skjønner jeg til en viss grad, men klær med våpen? Hva kan være så farlig ved det? Kan det vekke frykt hos medpassasjerene? Og det var et svært bilde av Optimus Prime med et våpen i hånda.

Lenke til kommentar

Men samtidig leser man om mennesker som har kommet fram til reisemålet med fly og når de pakker opp hjemme så har de hatt med seg kniver eller rifler som de helt hadde glemt. Eller journalister som har prøvd på lignende, og kommet helt fint gjennom og hatt en helt vanlig flytur. Så det er nok skremmende på begge sider av spekteret.

Lenke til kommentar

Snublefot, kan du henvise til noen artikler som tar for seg det du beskriver? Er det snakk om hva man fikk med i bagasjen eller i håndbagasjen? Og er dette snakk om pre- eller post- 9/11? Vestlige flyplasser?

Hvis man må gjennom så drøye sikkerhetskontroller og folk allikevel klarer å smugle våpen er det jo veldig lite tillitsvekkende.

Lenke til kommentar
Hvis man må gjennom så drøye sikkerhetskontroller og folk allikevel klarer å smugle våpen er det jo veldig lite tillitsvekkende.
Sikkerhetskontrollen er 80% show. Det er nok av folk som kan sørge for å smgle inn det de har behov for. Gjennom flyfrakt, tax-free-vareleveringer, etc. Begrensningene på flytende væske er 100% show-off. Med mindre de har med seg mange kilo is, og ingen reagerer på at man blir på do i en halvtime og det lukter rart i hele flyet, får man ikke laget noen stor nok bombe på den måten. Verden vil bedras. Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Det er nok noe i det dere sier. Dessuten, hvis sikkerhetskontrollene i seg selv hadde vært vanntette er det jo rimelig naivt å tro at ikke noen av dem som jobber med sikkerhet på flyplasser lar seg bestikke eller presses.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
Pick your battles....

Idiotisk. Jeg synes det hadde vært fristende å gå til rettssak her, gjort mest mulig idiotiske valg for å få PR, og så bruke den til å oppfordre alle til å protestere ved å rope ut "bombe", eller i det minste si det stadig vekk, på flyplassene. Og om de blir tatt, nekte straffeskyld slik at rettsystemet blir fullt av folk hvis største forbrytelse er å nevne ett eneste ord på feil sted til feil tid.

Nå sa han ikke bare feil ord, men han motsatte seg også sikkerhetskontroll, og oppførte seg tydeligvis aggressivt. Tydeligvis var det ikke bare ordet "bombe" som gjorde at han ble tatt inn. Mannen er jo fullstendig idiot hvis han tror at han kommer noen vei ved å være vrang i en faens SIKKERHESTKONTROLL.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Leste du hele artikkelen? Han var nok litt oppgitt, men hvem ville ikke vært det med 200 reisedøgn i året, som vil si ganske mange passeringer i meningsløse sikkerhetskontroller. Sikkerhetsvaktene må ha litt toleranse.

Jeg synes sikkerhet har med faste prinsipper og ikke dagsform å gjøre.

Lenke til kommentar

Det forutsetter at de faktisk bidrar i nevneverdig grad til sikkerheten. Og det er vel ikke egentlig tilfelle.

Men uansett er det mulig å bevare sikkerheten selv om man er forholdvis tolerant. Politiet evner å utvise litt skjønn, f.eks. i biljakter, og det er så absolutt ingen uting.

Lenke til kommentar

Em, biljakter er jo en HELT annen situasjon, da er skurken allerede avslørt, og man prøver å fange ham...men ja, jeg er glad for at ikke politiet bare fyrer løs på en fyr når han står der med bombe rundt magen og en sånn utløser som aktiveres når han slipper knappen :p

Lenke til kommentar
Leste du hele artikkelen? Han var nok litt oppgitt

Ja, for all del. Bare jeg er oppgitt så kan jeg gi faen i lover og regler, liksom.

Når en person blir bedt om å fjerne beltet og nekter, og dessuten begynner å oppføre seg svært spesielt, sier det seg selv at alarmklokker bør ringe hos sikkerhetsvaktene. Og det gjorde det jaggu også!

Lenke til kommentar

Flyturer er symbolet på at Bin Laden og co. har vunnet. I hvert fall de første slagene.

Paradokset er at man innskrenker friheten til fordel for å beskytte friheten. Verden var et friere sted før 9/11.

Brazil, folkens. Gå og se Brazil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...