Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Blir dette en ny "Somalisk" drapssak?

Det må du jo spørre etterforskerne om når de har fakta på plass og kan avgjøre om dette i det hele tatt er drap eller ikke. Deretter har vi noe some heter domstoler som skal avgjøre om 29-åringen er skyldig. Når dette er på plass går det an å svare på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Har noen lagt merke til hvor veloppdragent flinke somaliere er til å kle seg? Det uroer meg veldig ... :hmm:

Edit: jada.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Er det ikke slik folk flest på Sørlandet bor, da?

Jo, men ikke glem at vi alle har hver vår statue av Jesus stående utenfor huset vårt for å jage vekk alle hedninger som måtte komme ut av skogen.

Lenke til kommentar

Slik skal mange hundretusen nordmenn bo i sommer, det er et overgrep mot barna deres:

Teltleir_400x320.jpg

I og med at de bare hadde bodd der i to uker, så kan det hende de overlever, eller? Dette var søppeljournalistikk av beste merke, flaks at vi fortelles om deres interne arbeidfordeling, denne har sikkert journalisten satt seg gått inn i.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

For de som tror at høyreside er høyreside, kan det kanskje være interessant å bite seg merke i hva Kristin Clemet sier her.

Viggo Johansen: Du er konservativ. Står du nærmest McCain?

Kristin Clemet: Nei, altså, du vet at, øøh - det varierer nok for konservative. Men det som The Economist skrev for noen måneder, siden så ligger jo alle amerikanske politikere til høyre for alle europeiske politikere. Så Obama ligger liksom til høyre for Merkel og Sarkozy, og jeg hørte den svenske moderate statsministeren, han altså som leder høyrepartiet i Sverige, sa at det var Obamas program som lignet mest på hans program. Og slikt sett har jeg jo altså alltid følt meg hjemme når det gjelder Demokratene, men jeg tror vi gjør en feil når vi tror at det er europeerne som skal stemme i USA - for det er det ikke. For amerikanerne de har rett og slett, sånn gjennomsnittlig, andre holdninger enn europeerne. En ting er jo at religion spiller en større rolle, men noe annet er at om man ser på amerikanernes tillit til staten og det offentlige som problemløser, eehm, så er den mye mindre gjennomgående, enn den er i Europa. Så spør du italienere eller tsjekkere eller nordmenn, emh, om vi syns at staten skal ta ansvar, eeh, for borgerne når de ikke greier seg bra, eeh, så svarer de seksti, sytti, åtti prosent at det bør staten gjøre, men i USA er det tretti, førti prosent som svarer det. Og da Bill Clinton støttet, nei kuttet i støtten til alenemødre, så fikk han jo ikke kjeft, men han fikk ros. Så det er en annen, andre holdninger – det er ikke slik at amerikanerne er uheldig som ikke får norsk politikk, eller norsk demokrati, de, de mener rett og slett noe annet enn oss, og tilhører en annen politisk kultur. Så derfor hva vi måtte mene her, hvem vi vil ha som president er kanskje ikke så relevant. Men det som er relevant er selvfølgelig å se hvordan de vil virke utenrikspolitisk og sikkerhetspolitisk, og der er det jo knyttet spenning til Obama fordi han er et mer ubeskrevet blad og kanskje ikke kan skaffe seg den samme autoriteten og tilliten internasjonalt som man kan tenkes at en mer erfaren man som McCain kan gjøre.

Lenke til kommentar

For meg er det en selvfølge at Demokratene er mer lik Høyre og Venstre enn de er Rød-grønne. Selv de fleste FRP'ere ville stemt Demokratene.

Høyre og venstresiden i Norge er ikke synonym med den samme betegnelsen i USA. AP kan med nød gå god for Demokratene i USA, mens SV ville foraktet både Demokratene og Republikanerne. Men så anser jo det partiet USA som en større trussel enn terrororganisasjoner, Nord-Korea, Iran osv (les partiprogrammet om man lurer).

Det partiet i Norge jeg tror er mest tilbøyelig til å være tilhenger av republikanerne er vel KRF, grunnet de kristne standpunktene. Men det er ren tipping.

Men det kommer litt an på om man ser det høyre-venstre i økonomisk sammenheng, verdisammenheng eller i sammenheng med om man er liberal eller konservativ. :)

Lenke til kommentar
For meg er det en selvfølge at Demokratene er mer lik Høyre og Venstre enn de er Rød-grønne. Selv de fleste FRP'ere ville stemt Demokratene.

Høyre og venstresiden i Norge er ikke synonym med den samme betegnelsen i USA. AP kan med nød gå god for Demokratene i USA, mens SV ville foraktet både Demokratene og Republikanerne. Men så anser jo det partiet USA som en større trussel enn terrororganisasjoner, Nord-Korea, Iran osv (les partiprogrammet om man lurer).

Det partiet i Norge jeg tror er mest tilbøyelig til å være tilhenger av republikanerne er vel KRF, grunnet de kristne standpunktene. Men det er ren tipping.

Men det kommer litt an på om man ser det høyre-venstre i økonomisk sammenheng, verdisammenheng eller i sammenheng med om man er liberal eller konservativ. :)

Er det store forskjeller på demokratene og republikanernes syn på de kristelige verdiene? Det er virkelig på tide at USA får et parti som begynner å utfordre kristendommen! Dette kontinentet kan da ikke gå uvitene og ignorant for alltid?

Lenke til kommentar

blabladet.no

En 52 år gammel nordmann ble torsdag arrestert og bøtelagt for å ha brukt ordet «bombe» på flyplassen i Edinburgh.

...

Nordmannen protesterte da han ble bedt om å ta av seg beltet før han skulle gjennom sikkerhets-kontrollen, og skal ifølge Edinburgh Evening News ha ropt til sikkerhetsvakten:

- Jeg har et belte, ikke en bombe.

...

- Dette er et justismord. Den eneste grunnen til at jeg erkjente straffskyld var at jeg ønsket å komme meg ut av arresten og hjem, sier han.

Pick your battles....

Lenke til kommentar
Pick your battles....

Idiotisk. Jeg synes det hadde vært fristende å gå til rettssak her, gjort mest mulig idiotiske valg for å få PR, og så bruke den til å oppfordre alle til å protestere ved å rope ut "bombe", eller i det minste si det stadig vekk, på flyplassene. Og om de blir tatt, nekte straffeskyld slik at rettsystemet blir fullt av folk hvis største forbrytelse er å nevne ett eneste ord på feil sted til feil tid.

Priceless...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...