Thlom Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Og jeg som all denne tiden har trodd historie faller inn under humaniora, ikke samfunnsvitenskap. Noen som har fulgt litt for lite med i grunnskolen? Du eller Cybbe? Et av hovedområdene i samfunnsfag er historie, sjekk gjerne Kunnskapsløftet. Så ja, jeg følger med. På høyere nivå er historie et humanistisk fag. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 NRK har møtt de tre kvinnene som nå sitter i Boliviansk fengsel for smugling av 22kg kokain. De hevder sin uskyld og sier følgende: Kvinnene forteller at de ikke skjønte hva som skjedde da de ble stoppet.- Vi har vært her i tre uker, og prisene er svært lave. Vi har handlet mye, og måtte kjøpe med oss flere bagger for å få med oss alt. I bunnen av disse nye baggene fant de narkotikaen, sier de. Ifølge politiet i Cochabamba ble det funnet totalt 22,46 kilo kokain. Alle tre hadde bagger der det ble funnet narkotika. LinkPrøver de å fortelle at de har vært utsatt for en practical joke med kokain til en gateverdi på kr 11.230.000 (gitt 500 pr/g)? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Kanskje det stod en kar på klar på Gardemoen som skulle knabbe Kofferten? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Gikk de i koffertbutikken som selger bagger for folk som skal til Gardermoen? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Gikk de i koffertbutikken som selger bagger for folk som skal til Gardermoen? Hehe, kanskje selgeren spurte hvor de var fra og hvor lenge de skulle være på ferie? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Aha, og da gikk han og hentet Norges koffertene? For all del, skal ikke tilegne de noe skyld ut fra et fem minutters interju med NRK, men synes forklaringen deres er tynn. Bare veldig synd at en to åring også blir blandet inn i det. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Det har jo vært historier om utro tjenere blant bagasjestuerne som har puttet diverse narkotika inn i baggen til turister. Disse har da vært del av internasjonale nettverk hvor det på forhånd er avtalt med en på den andre flyplassen som skal plukke dem opp. Det kan jo tenkes at de er ofre for noe liknende. Jeg må si at jeg tror litt på historien til damene; rett og slett fordi jeg ikke tror en småbarnsmor vil være dum nok til å risikere dette med vitende og vilje, men samtidig vet man jo aldri. Uansett synes jeg strafferammen for denne slags kriminalitet i Bolivia er hårreisende, og jeg håper for deres skyld de slipper å tilbringe de neste årene av livet sitt i et boliviansk fengsel. Lenke til kommentar
Pracks Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Svart dag for Bush Men kongressmedlemmene i Representantenes hus ville det annerledes. 316 av dem -- deriblant flere republikanere -- stemte for å overstyre vetoet, mens 108 stemte mot. Dermed oppnådde de det flertalletpå to tredjedeler av stemmene som er nødvendig for å overstyre et veto fra presidenten. - Det prinsipielle formålet med den amerikanske jordbrukspolitikken er å garantere at vi ikke er like avhengige av mat fra andre land som vi er av drivstoff, erklærte republikanerlederen Adam Putnam, som representerer Florida i Kongressen, til Washington Post. Han var blant de mange republikanerne som i går vendte ryggen til Bush. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg må si at jeg tror litt på historien til damene; rett og slett fordi jeg ikke tror en småbarnsmor vil være dum nok til å risikere dette med vitende og vilje, men samtidig vet man jo aldri. Uansett synes jeg strafferammen for denne slags kriminalitet i Bolivia er hårreisende, og jeg håper for deres skyld de slipper å tilbringe de neste årene av livet sitt i et boliviansk fengsel. Det finnes idioter overalt, også blant småbarnsforeldre. Så jeg velger å stille meg på gjerdet inntil man får mer informasjon om saken så man kan avgjøre "skyldsspørsmålet". Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Men soning i Bolivia? -Nei takk. Lenke til kommentar
she83 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Og jeg som all denne tiden har trodd historie faller inn under humaniora, ikke samfunnsvitenskap. Noen som har fulgt litt for lite med i grunnskolen? Du eller Cybbe? Et av hovedområdene i samfunnsfag er historie, sjekk gjerne Kunnskapsløftet. Så ja, jeg følger med. På høyere nivå er historie et humanistisk fag. Joda, men jeg fikk inntrykket av at religion (eller KRL-faget som det så pent heter) burde bort så fort som mulig, og inn i historietimene. Da er det for sent å begynne "på høyere nivå". Hodene våre blir tilsmusset med religion allerede i småskolen. For ikke å snakke om hva som skjer i hjemmene... PS Jeg er forøvrig helt uenig, og mener at KRL-faget bør utvides. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Helseministeren bruker privat legevakt. Er det bare meg som egentlig ikke ser noe galt i dette? Hva er problemet at hun har benyttet seg av det private helsesektoren? Har en ikke lov til å velge selv hvor en vil gå når det gjelder sin egen helse? Er det ikke derfor en har fritt sykehusvalg for eksempel..så en selv kan bestemme hvor en vil henvende seg? Burde ikke hun som helseminister også sitte inne med kunnskapen om den private helsesektoren fungerer? - Brustad har selvsagt råd til dette, men det er mange trygdede og minstepensjonister som aldri har denne muligheten. Med Frps politikk kunne alle fått behandling der de ville, mens det offentlige tok regningen, sier Jensen til VG. Hvordan er det FRP egentlig mener at alle skal få råd til dette eller er det bare enda et av Jensens (jeg går utifra at det er Siv Jensen) uttalelser om at alt kommer til å bli bedre bare vi kommer til den politiske makten Endret 22. mai 2008 av b-real Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Tja. Husk at den nåværende regjeringen prøver å rive ned det private helsevesenet. Da er det relativt hyklersk å anerkjenne den private helsesektoren som den med høyest kvalitet ved å bruke den. But hey, it's politics. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) - Det er forskjell på å være statsråd og å jobbe 8-16 - Det er klart det er forskjell på det å være statsråd og det å jobbe 8-16. Det kan ikke være sånn at en statsråd som har lange arbeidsdager og sitter på kontoret til sent på kveld skal bruke natten til å sitte i kø med barnet sitt på den kommunale legevakten, sier Ballo. Ballo er bekymret for hva slags konsekvenser slike holdninger kan få. - Vi trenger statsråder som har krefter til å holde ut. Det er krevende jobber hvor man får lite tid til overs til barn og familie. Vi kan komme til å se at vi til slutt ikke har folk som vil gå inn i disse jobbene, spår han. Ja, det er nok en reell grunn til å frykte statsrådtørke. :!: Hehe, nei, kø er for vanlige skattebetalere - de får jo tross alt tjenestene gratis; hvem er de til å klage? Endret 22. mai 2008 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Pracks Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Med Frps politikk kunne alle fått behandling der de ville, mens det offentlige tok regningen, sier Jensen. Det var da usedvanlig rødt tenkt av deg, Jensen. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Med Frps politikk kunne alle fått behandling der de ville, mens det offentlige tok regningen, sier Jensen. Det var da usedvanlig rødt tenkt av deg, Jensen. Rød politikk/alt gratis er jo klart noe som selger. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 - Det er klart det er forskjell på det å være statsråd og det å jobbe 8-16. Det kan ikke være sånn at en statsråd som har lange arbeidsdager og sitter på kontoret til sent på kveld skal bruke natten til å sitte i kø med barnet sitt på den kommunale legevakten, sier Ballo. Tydeligvis greit for andre å bruke natten til å sitte i kø, da. Det er jo forsåvidt fint at Ballo her igjen avslører hva slags latterlig person han er. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ang. KKR: Når en av foreldrene dine dør av naturlige årsaker så er det ingen tragedie for deg. Ikke i det hele tatt. Tørk tårene, din tulling. Dette var helt forventet, helt naturlig, og ingen tragedje. Skjerpings. Er det bare meg som egentlig ikke ser noe galt i dette? Hva er problemet at hun har benyttet seg av det private helsesektoren? Hykleri, dobbeltmoral. Det blir som når finansministeren, som vel er motstander av kapitalismen, sitter og gnir seg i hendene mens hun tjener fett på et kapitalistisk system. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hykleri, dobbeltmoral. Det blir som når finansministeren, som vel er motstander av kapitalismen, sitter og gnir seg i hendene mens hun tjener fett på et kapitalistisk system. På hvilke måte er Halvorsen motstander av kapitalisme? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hykleri, dobbeltmoral. Det blir som når finansministeren, som vel er motstander av kapitalismen, sitter og gnir seg i hendene mens hun tjener fett på et kapitalistisk system. På hvilke måte er Halvorsen motstander av kapitalisme? Skal det være en spøk? SV's mål er et sosialistisk samfunn. Sosialisme != kapitalisme. Med mindre du snakker om statskapitalisme, der er jo fru Halvorsen i sitt ess. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå