Pricks Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vi bryr oss mest om de i vår omgangskrets, familie/venner/bekjente. For at argumentasjonen din i det hele tatt skal ha noen verdi, må du anse personen som en bekjent. Feil. Prøv igjen. Hva var viktigere, sett under ett, den dagen? Jordskjelvet i Kina, Myanmar, USA krenker Venezuelas luftrom er innslag som burde blitt vist før dette innslaget. Du ramser altså opp to gamle nyheter og skal gjøre det til gode eksempler? Det sier sitt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 - Har fått riktig lønn Dagens razzia skal etter det Dagbladet.no forstår rette seg mot disse to selskapene, og Arbeidstilsynet og Oslo bygningsarbeiderforening skal ha kontrakter som viser at arbeiderne har fått 20-30 kroner timen. Men det avviser altså selskapet. - Jeg har store problemer med å skjønne dette. Vi sitter på materiale som viser at de har fått riktig lønn, sier styreleder Hugo Jørgensen til Dagbladet.no. Jonas Bals, ombudsmann i Oslo bygningsarbeiderforening, sier de har fått dokumentasjon som viser noe helt annet. - Vi har sett flere arbeidskontrakter som viser at arbeiderne ble lønnet langt, langt under tarifflønn, og ned mot 20-30 kroner timen, sier Bals. Når han hører at Realinvest holding sier at arbeiderne har fått 150-160 kroner timen, reagerer Bals på denne måten: - Det tror jeg er blank løgn. Skal bli interresant å følge denne saken, og ikke så minst å få med seg hvor elegant media formulerer seg. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Feil. Prøv igjen. Dette er ikke argumentasjon. Jordskjelvet i Kina, Myanmar, USA krenker Venezuelas luftrom er innslag som burde blitt vist før dette innslaget. Du ramser altså opp to gamle nyheter og skal gjøre det til gode eksempler? Det sier sitt. At de er gamle gjør de ikke nødvendigvis mindre aktuelle eller viktige. Blir som å si at en selvmordbombing i midt-østen ikke er viktig siden det skjer hele tiden. Blir også det samme som å si at rapportering av de siste 10 renteøkninger ikke var viktige siden det var klart på forhånd at økningen ville komme. Lenke til kommentar
she83 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Og jeg som all denne tiden har trodd historie faller inn under humaniora, ikke samfunnsvitenskap. Noen som har fulgt litt for lite med i grunnskolen? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Og jeg som all denne tiden har trodd historie faller inn under humaniora, ikke samfunnsvitenskap. Noen som har fulgt litt for lite med i grunnskolen? Du eller Cybbe? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Poenget er at følelsene som akkurat denne personen skapte (på tross av sine menneskelige feil), sitter som støpt hos meg, og signaler fra de toppidrettsutøvere som faktisk hadde enda bedre nytte av ham enn deg og meg befester den troen. Rikes dødsfall er likefullt IKKJE ein tragedie. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Poenget er at følelsene som akkurat denne personen skapte (på tross av sine menneskelige feil), sitter som støpt hos meg, og signaler fra de toppidrettsutøvere som faktisk hadde enda bedre nytte av ham enn deg og meg befester den troen. Rikes dødsfall er likefullt IKKJE ein tragedie. tragedie -n, -r "2 sørgelig, opprivende hendelse; katastrofe:" Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hvorfor ikke? Eit naturleg dødsfall kan ikkje karakteriserast som ei tragedie. Ei tragedie er f.eks. når eit passasjerfly styrtar, 15 000 kinesarar døyr i jordskjelv, naboen din valdtek og drep familien sin etc. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hvorfor ikke? Eit naturleg dødsfall kan ikkje karakteriserast som ei tragedie. Ei tragedie er f.eks. når eit passasjerfly styrtar, 15 000 kinesarar døyr i jordskjelv, naboen din valdtek og drep familien sin etc. Se definisjonen for tragedie jeg serverte deg. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Poenget er at følelsene som akkurat denne personen skapte (på tross av sine menneskelige feil), sitter som støpt hos meg, og signaler fra de toppidrettsutøvere som faktisk hadde enda bedre nytte av ham enn deg og meg befester den troen. Rikes dødsfall er likefullt IKKJE ein tragedie. tragedie -n, -r "2 sørgelig, opprivende hendelse; katastrofe:" Hvorfor ikke? UiOs ordbok sier: 2 ulykke, katastrofe Jeg synes det å kalle et naturlig dødsfall en tragedie er å nedgradere ordets alvorlighet og slagkraft. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Feil. Prøv igjen. Dette er ikke argumentasjon. Det er faktainformasjon som tilbakeviser til feilaktige påstand om hva jeg skriver. At de er gamle gjør de ikke nødvendigvis mindre aktuelle eller viktige. Men det gjør at folk allerede vet om dem. Blir som å si at en selvmordbombing i midt-østen ikke er viktig siden det skjer hele tiden. For de som blir rammet eller berørt er det nok viktig. Blir også det samme som å si at rapportering av de siste 10 renteøkninger ikke var viktige siden det var klart på forhånd at økningen ville komme. Om det er viktig eller ikke får være opptil hver enkelt. Men det er ikke alle som følger med på hva analytikerne sier i forkant, og det har dermed allmenn interesse å vite hvilken vei det går. Uansett, du har fortsatt å male deg inn i et hjørne, og har ikke klart å vise at ting som er nærmere oss selv ikke er viktigere for oss og har større interesse. Du må ty til bortforklaringer og selvmotsigelser for å prøve å komme bort fra det faktum at det her er snakk om en person som omtrent alle i hele Norge kjenner til og har et forhold til. Han føles altså nærmere for de fleste i Norge selv om vi ikke kjente ham personlig. Ved å benekte dette blir du selvmotsigende og benekter et grunnleggende menneskelig trekk. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Poenget er at følelsene som akkurat denne personen skapte (på tross av sine menneskelige feil), sitter som støpt hos meg, og signaler fra de toppidrettsutøvere som faktisk hadde enda bedre nytte av ham enn deg og meg befester den troen. Rikes dødsfall er likefullt IKKJE ein tragedie. tragedie -n, -r "2 sørgelig, opprivende hendelse; katastrofe:" Hvorfor ikke? UiOs ordbok sier: 2 ulykke, katastrofe Jeg synes det å kalle et naturlig dødsfall en tragedie er å nedgradere ordets alvorlighet og slagkraft. Når du kaller det ett naturlig dødsfall som om det skulle være hvemsomhelst, så nedspiller du det betydelig. Med tanke på hva slags status og rolle denne personen hadde i den norske kulturen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 "Tragedien" for meg er både typen og kunnskapen som plutselig forsvant? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Se definisjonen for tragedie jeg serverte deg. Det einaste du serverer meg er tøv. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Se definisjonen for tragedie jeg serverte deg. Det einaste du serverer meg er tøv. Aha, slående argument. Jeg legger meg flat. Gjennomført intelligent og glitrende levert. Ikke håp for meg. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ikke håp for meg. Nei, det er jo ikkje det når du presterer å påstå at Kjell Kristian Rikes død er ein tragedie. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ikke håp for meg. Nei, det er jo ikkje det når du presterer å påstå at Kjell Kristian Rikes død er ein tragedie. Og hvem er du til å påstå at det ikke er en tragedie? For vintersporten er det en tragedie, for alle som følger den aktivt er det en tragedie. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vi kan ihvertfall være enige om at påstanden om at Kjell Kristian Rikes død er en tragedie er en subjektiv sannhet. Det er vel også dette som er stridens kjerne; noen av oss har ikke et forhold til denne mannen, derfor virker sakens viktighet overvurdert i våre øyne, mens andre gjennom hans opptredender i media mener de kjenner denne mannen, og at denne medieoppmerksomheten derfor virker helt på sin plass. For meg personlig var han en stemme jeg kunne kjenne igjen og forbinde med vintersport, men ikke noe utover det. Jeg har forståelse for at noen som mener de kjenner denne mannen mener at en stor markering i media er på sin plass, men jeg forstår ikke hvordan dere kan mene at dere kjenner denne mannen uten å ha slått av et ord med ham? (Noe jeg antar dere ikke har gjort, isåfall blir jo saken en ganske annen.) Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Forøvrig mener jeg diskusjonen rundt hans død er ute av alle proporsjoner og trekker oppmerksomhet vekk fra viktigere saker. Lenke til kommentar
she83 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Og jeg som all denne tiden har trodd historie faller inn under humaniora, ikke samfunnsvitenskap. Noen som har fulgt litt for lite med i grunnskolen? Du eller Cybbe? Et av hovedområdene i samfunnsfag er historie, sjekk gjerne Kunnskapsløftet. Så ja, jeg følger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå