Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
- Det er klart at det å kjøpe billige varer på flyplasser i stedet for å handle dyrt på polet, er en viktig faktor når man skal beregne reisekostnadene. Det en sparer, blir medregnet i totalprisen, sier Rosendahl.

Nei, det er slett ikke KLART!

Vi nærmer oss agurktid, og det er ganske klart nå!

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Det er klart at det å kjøpe billige varer på flyplasser i stedet for å handle dyrt på polet, er en viktig faktor når man skal beregne reisekostnadene. Det en sparer, blir medregnet i totalprisen, sier Rosendahl.

Nei, det er slett ikke KLART!

Vi nærmer oss agurktid, og det er ganske klart nå!

;)

hehe

Jeg kjøper en fly billett til Feriebyen for 3500 kroner.

Og på taxfree'n handler jeg cognac til 500 hvor jeg sparer 300 kr. Og sigaretter til 200, hvor jeg sparer 400 og sykt mye godis til 500 og sparer kansje 150.

Så på kontoen min er det da 3500+500+200+500= 4700 mindre. Men jeg har jo fått for 3500 - 300-400-150 = 2650

Så når alt kommer til da bare må jeg ha tjent 2650-3500= 850 kroner!

Er det rart at folk flyr?? :ohmy:

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er den eneste gode grunnen for skattefritak ved kjøp av alkohol/tobakk etc i utlandet at det krever for dyrt byråkrati å håndheve avgiftene og blir for vanskelig juss å bestemme hvilket land som skal ha avgiftene.

Hadde det ikke vært for disse flokene ser jeg ingen grunn til forskjellsbehandlingen.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er den eneste gode grunnen for skattefritak ved kjøp av alkohol/tobakk etc i utlandet at det krever for dyrt byråkrati å håndheve avgiftene og blir for vanskelig juss å bestemme hvilket land som skal ha avgiftene.

Korrekt. Eg er sjeleglad for at det i juridiske termer er noko som kallast internasjonalt farvatn!

Lenke til kommentar

Apropos 17. mai så fikk jeg en uventet glede her for litt siden. Fikk sjekka ut norges eldste rene flagg.

Det tilhører en kamerat av faren min og ble heist på torget i Langesund 17.mai 1896.

Da ble det bråk. Ordføreren tok det sporenstraks ned og byttet det ut med et flagg med sildesalaten på. Hvorpå eieren tok flagget sitt og reiste ut i sundet og heiste det fra sjarken sin. Ble visst sak av det også. Det var ikke lov å heise flagg uten sildesalaten.

Nå er det for slitt til å heises og tas bare frem ved spesielle anledninger. Det blei heiset sist i 1996.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Slikt selger man bare ikke!

– Jeg ville jo vurdere det, men synes jo det beste hadde vært om det blir værende her i lokalsamfunnet.
Lenke til kommentar

Kjell Kristian Rikheim pratet til sport folkens. Det er utvilsomt synd for venner og familie at de mistet en av sine nærmeste, men det er også det. Saken om hans død er ikke nyhetsverdig utover en liten notis etter min mening. Både VG og DB har lagd store artikkelserier om dødsfallet og Dagsrevyen vier de første minuttene i sendingen til saken. Det virker som om mediene forsøker å initiere en tre-dagers landesorg for mannen. Denne mediedekningen viser bare hvor utrolig overvurdert sport er i dette landet, når en sportskommentator blir forsøkt opphøyd til folkehelt.

Lenke til kommentar
Neida, men sport står sterkt. Hvorfor skulle det være "overvurdert".

Polane smeltar, Afrika svelt, Kina rasar saman, etc. Men overskriftene tilhøyrer ein avdød NRK-sportskommentator. Go figure.

Tre nevnte er gamle nyheter. Muligens derfor. Forventer du noe annet av norsk media?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Polane smeltar, Afrika svelt, Kina rasar saman, etc. Men overskriftene tilhøyrer ein avdød NRK-sportskommentator. Go figure.

Er det så rart? Kjell Kristian Rike har i flere tiår vært en fenomenal sportskommentator som mange har likt godt og som har vært en del av sportsopplevelsen til folk. At forsidene okkuperes en halv dag når han tar kvelden skulle bare mangle.

Det er alltid noe som er viktigere, noen som har det verre, noe som er mer ekstremt, det betyr ikke at det til enhver tid er de verste katastrofene som skal okkupere forsidene.

At Dagsrevyen viet noen minutter til Rike er helt normalt og god folkeskikk. De fleste medier vier noen minutter eller spalter til avdøde medarbeidere.

Lenke til kommentar

Tre nevnte er gamle nyheter. Muligens derfor. Forventer du noe annet av norsk media?

Eg prøvde å få fram at det skjer viktigare/meir tragiske/meir interessante ting her i verda enn at ein norsk sportskommentator går bort. Og då tenkte eg ikkje kun på tilfella eg ramsa opp.

Lenke til kommentar

Eg prøvde å få fram at det skjer viktigare/meir tragiske/meir interessante ting her i verda enn at ein norsk sportskommentator går bort. Og då tenkte eg ikkje kun på tilfella eg ramsa opp.

Og hvilke andre nye tilfeller burde hatt spotlighten idag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...