Thlom Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Mo i Rana innfører forbud mot øl på flaske! Frem til 18. mai vil det ikke være mulig å kjøpe øl og rusbrus på glassflasker i Mo i Rana. Det har natteravnene sørget for. Høres fornuftig ut. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det høres ut som et glimrende tiltak. Butikkene er fornøyde, natteravnene er fornøyde, russen er fornøyde og jeg antar at både politiet, turgåere, hundeeiere og småbarnsforeldre er fornøyde. Er det egentlig noen som er misfornøyde med tiltaket i det hele tatt? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Den glasspisende fjæreskarven kommer til å dø ut på grunn av dette! Nooooo! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ser ikke det negative i det. Knuste flasker er både stygt og kan være farlig. Jeg drikker gjerne øl fra boks jeg, men fra tapp er fortsatt det beste. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 FRP: Vil gi 16-åringer lappen! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 FRP: Vil gi 16-åringer lappen! Sandberg mener aktuelle restriksjoner kan være at 16-åringene må kjøre med en voksenperson i bilen, at de må holde seg i et kjent område, og at de ikke får kjøre i helgen. Er det ikke dette som kalles øvelseskjøring og som er lov i dag? Mulig at Sandberg ikke har tenkt helt gjennom dette på forhånd? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 I dag må den voksne personen ha hatt lappen i X år, osv. Dessuten gjenforteller AP bare det Sandberg har sagt. Vi vet ikke hvordan han egentlig ordla seg. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Det er faktisk en ytterligere regulering av øvelseskjøring som den er i dag. Man kan øvelseskjøre i helgene og hvor man vil. Edit: @ Pricks: Den voksne personen må ha lappen sammenhengende i min. 5 år og være fyllt 25. Endret 13. mai 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det er vel ganske utopisk å tro at ungdom vil slutte å ta noen sjanser, og kjøre litt fort, selv om de har lengre opplæring. På den annen side så er det forhåpentligvis slik at lengre "læretid" gjør at man handler riktigere i en kritisk situasjon. Personlig synes jeg 18 år (myndighetsalder) er en grei grense for å kjøre bil alene. Og apropos Bygdøy-ulykken, så bør man kanskje tenke seg om to ganger før man gir den fremadstormende poden tilgang til en gateracer med 200+ hester. Eller, den andre motsetningen, lar ham/hun kjøre rundt i et falleferdig vrak av en dødsfelle. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Øvelsekjøring er helt OK. Det foregår i kontrollerte former i et kjent område med en voksen ansvarlig ledsager. Jeg tror tre gode tiltak ville vært: - Mange skjulte fotobokser og flere manuelle kontroller i utfordrende trafikk som farlige kryss og rundkjøringer. Bøtene kan gjerne bli lavere hvis bare antallet bøter øker tilsvarende. - Hyppigere tekniske kontroller. - Holdningskampanjer i videregående skoler med fokus på unge skadde og drepte i nærområdet av skolen. F.eks trafikkskadde og etterlatte fra samme kommune som kommer på skolene og forteller. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 - Mange skjulte fotobokser og flere manuelle kontroller i utfordrende trafikk som farlige kryss og rundkjøringer. Bøtene kan gjerne bli lavere hvis bare antallet bøter øker tilsvarende. Jeg er veldig skeptisk til tanken om "skjulte fotobokser". Jeg synes det er greit slik det er i dag, at man blir forvarslet om at det er fotoboks på en strekning, men man vet ikke akkurat hvor det er. Jeg synes ikke vi skal ta steget til et "skjult-overvåknings-samfunn", uansett hvor god hensikten måtte være. - Holdningskampanjer i videregående skoler med fokus på unge skadde og drepte i nærområdet av skolen. F.eks trafikkskadde og etterlatte fra samme kommune som kommer på skolene og forteller. Dette er kjent for å hjelpe lite. Det som virkelig hjelper for menn er informasjon for risiko og lignende, ikke ting som går på følelser osv. Les mer om dette: http://www.adressa.no/forbruker/bil/article1079862.ece Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg er veldig skeptisk til tanken om "skjulte fotobokser". Jeg synes det er greit slik det er i dag, at man blir forvarslet om at det er fotoboks på en strekning, men man vet ikke akkurat hvor det er. Jeg synes ikke vi skal ta steget til et "skjult-overvåknings-samfunn", uansett hvor god hensikten måtte være. Jeg synes det å redde liv og helse er viktigere enn hensynet for "overvåkningsfaren". Det er jo ikke snakk om spionasje på lovlydige mennesker heller. Bare en økt oppdagelsesrisiko for kriminelle. Dette er kjent for å hjelpe lite. Det som virkelig hjelper for menn er informasjon for risiko og lignende, ikke ting som går på følelser osv. Les mer om dette: http://www.adressa.no/forbruker/bil/article1079862.ece Det er forståelig at kampanjer som spiller på følelser virker bedre på kvinner enn på menn, men det betyr ikke at vi bør droppe sånne kampanjer. Kvinner er like mye verd som menn og trenger også reddende tiltak. Se f.eks på den Bygdø-ulykka. To kvinner døde. Kanskje slike kampanjer klarer å forebygge noen slike ulykker i framtida? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Chavez drar Hitler-kortet mot tyskerne Moroklumpen! Brød og sirkus til folket. :!: Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Tonight in Venezuela: Its comedy Night! Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Men ser ut til at brødet begynner bli mangelvare.. Men hey, lever lenge på litt sirkus Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Det er vel ganske utopisk å tro at ungdom vil slutte å ta noen sjanser, og kjøre litt fort, selv om de har lengre opplæring. På den annen side så er det forhåpentligvis slik at lengre "læretid" gjør at man handler riktigere i en kritisk situasjon. Personlig synes jeg 18 år (myndighetsalder) er en grei grense for å kjøre bil alene. Og apropos Bygdøy-ulykken, så bør man kanskje tenke seg om to ganger før man gir den fremadstormende poden tilgang til en gateracer med 200+ hester. Eller, den andre motsetningen, lar ham/hun kjøre rundt i et falleferdig vrak av en dødsfelle. Det er også ganske utopisk å tro at idioter vil forsvinne ved holdningskampanjer. Ifølge en bekjent på Bygdøy var gutten som kjørte Audien det vi kaller overstadig beruset, og han ble kastet ut av et utested på Aker Brygge, såvidt jeg skjønte. Nå er han død, så han får ingen straff, så da lar vi det vel bare ligge. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Viser ikke forskning at holdningskampanjer egentlig har har svært liten effekt? Derfor en stor sløsing av penger. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hva med om vi bare lar idiotene i trafikken dø? Og med en gang de drar med noen andre inn i det, knuser vi kneskålene deres? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 En 39 år gammel østerriker er mistenkt for å ha drept kona, dattera (7), foreldrene sine og svigerfaren - flere av dem med øks. http://nrk.no/nyheter/utenriks/1.5658074 Hva skjer i Alpe-landet? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Vil fjerne tax free-kvoten For noe fullstendig tullball! Tvert i mot så mener jeg de kan øke den. 2 liter øl er jo f.eks. ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå